کسب و کار

آیتم های برای مشتری مدار بودن

در این مطلب به چند نکته مهم اشاره خواهیم کرد که می تواند تاثیر فراوانی بر روی مشتری مداری سازمان شما بگذارد.

 

در دسترس باشید:

یکی از موارد بسیار مهم در امر مشتری مداری در دسترس بودن است، تمام مشتریان دوست دارند از سازمانی خرید کنند که در دسترس آنها باشد، دسترس پذیری در موضوعات مختلفی وجود دارد. دسترس پذیر بودن سازمان از نظر مکانی و جغرافیایی، دسترس پذیر و پاسخگو بودن تلفن های سازمان، دردسترس بودن سیستم شکایات و انتقادات سازمان، دسترسی آسان به کارشناسان سازمان و موارد دیگر.

پیشنهاد می کنم هم اکنون سازمانتان را بررسی کنید و هر قسمتی که خللی در دسترس پذیری بهتر برای مشتریان ایجاد می کند را از بین ببرید.

 

عامل باشید:

معمولا در سازمان ها وعده هایی به مشتریان داده می شود، سازمان های مشتری مدار بر روی این وعده ها بسیار تاکید دارند و باید همانطور که به مشتری وعده داده اند به آن عمل کنند. مراقب باشید قولی به مشتری ندهید که نتوانید از پس آن بربیایید، خیلی اوقات کارشناسان سازمان ها از روی بی دقتی به مشتری ها زمان مراجعه بعدی را می گویند(مثلا می گویند کار شما نیم ساعت دیگه انجام میشه) اما پس از مراجعه مشتری هیچ اتفاقی نیافتاده و مشتری مجدد باید منتظر بماند، در وعده هایتان حتما مراعات مشتری را بکنید و برای وقت او ارزش قائل باشید

 

 

پاسخگو باشید:

چیزی که مشتری از ما میخواهد این است ما او را درک کرده و به بهترین نحو ممکن پاسخش رابدهیم، همه انسان ها دوست دارند مورد توجه قرار بگیرند و به گفته ها و صحبت های آنها توجه شود. کارشناسان سازمان های مشتری مدار سعی می کنند به بهترین نحو ممکن به گفته های مشتریان گوش کنند، نیازها و خواسته های آنها را دریابند و پس از آن اقدام به ارائه راه حل کنند.

گوش دادن حرفه ای یکی از مهارت های مهم در امر ارتباطات بخصوص فروش و مشتری مداری است.

 

انتقاد پذیر باشید:

شنیدن انتقاد یکی از مشکل ترین کارها است و معمولاً انسانها تحمل شنیدن انتقاد را ندارند و بالعکس علاقه دارند خیلی راحت به دیگران انتقاد کنند. این امر در حوزه کسب وکار نیز وجود دارد، کسب و کارهای حرفه ای سعی می کنند انتقادپذیری خودشان را بالا ببرند و امکاناتی ایجاد کنند تا مشتریان براحتی به سازمان انتقاد و شکایت کنند تا علاوه بر ایجاد رضایت در مشتریان، نقاط ضعف سازمانشان را نیز بیابند.

امکانات و کانالهایی ایجاد کنید تا مشتریان به سادگی بتوانند شکایات و انتقاداتشان را به شما برسانند و مهم تر از آن، به سرعت به این شکایاتن رسیدگی کنید و مشتری را در جریان امور قرار دهید.

 

 

امتیاز 0 از 0 رای

مجتبی شیخ علی

من مجتبی شیخ علی هستم، مشاور، مدرس و نویسنده در زمینه ارتباطات، مذاکره و مدیریت کسب وکار ..//.. زندگی و کسب کار ما سراسر ارتباط و مذاکره است و قرار است در این سایت اصول آن را باهم مرور کنیم ..//..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن