وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

آهنگی که یک شرکت هواپیمایی را متضرر کرد.

آهنگی که یک شرکت هواپیمایی را متضرر کرد.

این آهنگ که بدنبال شکایت یک گروه موسیقی شکل گرفت، ضرر سنگینی به شرکت هواپیمایی زد.

ماجرا از این قرار است که در سال ۲۰۰۸ کارول به همراه تیمش برای برگزاری یک تور در مسیر شیکاگو، سوار هواپیما می‌شوند و از پنجره هواپیما می‌بینند که متصدیان حمل بار، کیف‌های سازهایشان را پرتاب می‌کنند و در این میان، گیتار ۳۵۰۰ دلاری کارول می‌شکند.

او حدود ۹ ماه تلاش می‌کند تا بتواند خسارت خود را از هواپیمایی یونایتد بگیرد ولی تلاش‌های او بی‌نتیجه می‌ماند. در نهایت به دریافت ۱۲۰۰ دلار هزینه تعمیر گیتار راضی می‌شود ولی مسوولین یونایتد این رقم را هم نمی‌پردازند. در نهایت او آهنگ United Breaks Guitar را در اعتراض می‌سازد و انتقام جانانه‌ای از یونایتد می‌گیرد.

این آهنگ در روز اول آپلود شدن در یوتیوب، ۱۵۰ هزار بار بازدید شد و در هفته اول انتشار، رکورد پرفروش‌ترین آهنگ iTunes را به خود اختصاص داد. طی ۴ روز پس از انتشار این آهنگ، ارزش سهام یونایتد ۱۰% افت کرد و حدود ۱۸۰ میلیون دلار از ارزش سهام این شرکت کاسته شد.

مدیر خدمات مشتریان یونایتد با کارول تماس‌ گرفت و از او دلجویی کرد. این شرکت در برنامه‌ای نمادین، ۳۰۰۰ دلار خسارت به یک موسسه غیرانتفاعی آموزش موسیقی پرداخت و مجبور شد اعلام کند که از این ماجرا درس‌های فراوانی گرفته و سیاست‌های خدمت‌دهی به مشتریانش را بازنگری کرده است.

این مطلب را هم بخوانید: خدمات حرفه ای رسیدگی به شکایت مشتریان در ایران!!

این آهنگ را در زیر ببینید:

با گسترش تکنولوژی وشبکه های مجازی شکایت و اعتراض مشتریان می تواند به گوش هزاران نفر برسد و این بزرگ ترین ضربه به یک سازمان است

مراقب باشید مشتریان شاکی سازمان شما می توانند ضربات جبران ناپذیری به سازمانتان و اعتبار سازمان شما وارد کنند، این اتفاق زمانی می افتد که شما به شکایت و اعتراض آنها رسیدگی نکنید.

مشتریان شاکی بدنبال به رسمیت شناختن حقشان هستند، با پرداخت خسارت، هرچند هم کم از به وجود آمدن خسارتهای بزرگ جلوگیری می کنید.

امتیاز ۵ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + 16 =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه