وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

موضوعات ممنوعه در مذاکره

موضوعات ممنوعه در مذاکره

برخی موضوعات در مذاکره ها ممنوع است چرا که مسیر مذاکره را به سمتی می برد که به نفع ما نیست. در این ویدئو سه مورد مهم در خصوص موضوعات ممنوعه مذاکره را مرور می کنیم.

مواردی هستند که بعنوان موضوعات ممنوعه مذاکره شناخته می شوند و تقریباً در همه مذاکره ها در زمره خط قرمز بحساب می آیند و مذاکره کننده نباید بدون اطلاع قبلی در خصوص آنها حرف بزند.

در این ویدئو در خصوص این موارد و ۳ مورد اصلی از خط قرمزهای مذاکره، صحبت می کنیم.

بعنوان مثال فردی که همان ابتدای مذاکره شروع به حرف زدن و انتقاد از یکی از حزب های سیاسی کشور می کند، بدون اینکه در نظر بگیرد آیا مخاطب او، در این باره با وی موافق است یا مخالف

ویدئوی بالا را می توانید از اینجـــــــا دانلود نمایید


متن ویدئو آموزش ۲۱ ( موضوعات ممنوعه در مذاکره )

بعضی از مسائل در مذاکره خط قرمز محسوب می شوند و شما نباید در مورد آنها صحبت کنید و حرف زدن در مورد آنها می تواند مذاکره را از مسیر اصلی خودش خارج کند.

بعنوان مثال صحبت کردن در مورد ورزش، سیاست و مذهب می تواند در زمره این صحبت ها باشد و نظر دادن و ضحبت کردن در مورد این مثال، بخصوص نظرات چالشی می تواند مذاکره شما را از مسیر اصلی خارج کند چرا که شما هیچ دیدی نسبت به دیدگاه و عقاید طرف مقابلتان و حتی نسبت به تیم ورزشی مورد علاقه او ندارید و اگر نظر مخاطب با نظر شما متفاوت و مخالف باشد، به احتمال زیاد مذاکره شما دچار چالش خواهد شد و حتی ممکن است به بن بست بخورد.

پس شما اجازه ندارید که مواردی مانند سیاست، مذهب و ورزش بشوید مگر اینکه بصورت صد در صد بدونید که نظر طرف مقابل هم با نظر شما کاملاً مشابه است.

این مطلب را هم بخوانید: آیا درمذاکره می توانم در مورد گزینه جایگزین بلوف بزنم؟

نتیجه:

سعی کنید در طی مذاکره خودتان، به سراغ موضوعات و صحبت هایی نروید که اهمیتی ندارند، بر نتیجه مذاکره هم تاثیرگذار نیستند و ریسک مخالفت طرف مقابل را هم بدنبال دارند.

موضوع دیگر شناخت دقیق مخاطب است، اگر این شناخت دقیق را داشته باشید و علاقه مندی های  مخاطب خودتان را بخوبی بدانید، آنگاه می توانید از همین موارد که در حالت قبلی خط قرمز محسوب می شدند، بعنوان یک برگ برنده استفاده کنید.

دوره رایگان مذاکره شیخ علی

امتیاز ۵ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − سه =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه