وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

معرفی کتاب آیین دوست یابی نوشته دیل کارنگی

معرفی کتاب آیین دوست یابی نوشته دیل کارنگی

یکی از بهترین کتاب هایی که همیشه به دیگران معرفی می کنم کتاب آیین دوستیابی دیل کارنگی است که بخوبی اصول و چارچوب های ارتباط موثر را اموزش داده. کتابی که برای صاحبان کسب وکارها، فروشنده ها و مذاکره کننده های ضروری و بسیار کاربردی است.

هر وقت می خواهم کتابی را معرفی کنم، یکی از کتاب هایی که در ابتدای این معرفی است، کتاب ارزشمند آیین دوست یابی (How to Win Friends and Influence People) نوشته دیل گارنگی ( Dale Harbison Carnegie ) است.

اسم ترجمه ای کتاب میشه چگونه دوست پیدا کنیم و بر روی مردم تاثیر بگذاریم. جنبه دوم، یعنی تاثیرگذاری در کتاب بسیار پررنگ تر است و متاسفانه خیلی از افراد فکر می کنند این کتاب فقط برای دوست پیدا کردن و روابط عاطفی است، در صورتی که اصلاً اینگونه نیست.

این کتاب یک منبع عالی برای یادگیری است، یادگیری مهارت های ارتباطی، اصول سخن گفتن و هنر نفوذ در دیگران. جالب اینجاست که با اینکه دیل کارنگی در سال ۱۹۵۵ یعنی ۶۶ سال پیش (الان ۲۰۲۱ هست) فوت کرده است و این کتاب را هم ۸۵ سال قبل نوشته، اما هنوز آموزه های این کتاب کاربردی است.

این کتاب در سال ۱۹۳۶ چاپ شده است و تاکنون در زمره کتاب های پرفروش دنیا بوده و در ایران هم توسط ناشرهای مختلفی چاپ شده است.

در ابتدای کتاب و در بخش مقدمه، موضوع جالبی بیان می شود، دیل کارنگی به تحقیق اشاره می کند که در بنیاد کارنگی انجام شده است و در نتیجه آن متوجه شده اند که ۸۵% علت موفقیت افراد در هنر برقرار ارتباط و مهندسی روابط است و تنها ۱۵% علت موفقیت به دانش فنی بر می گردد.

کتاب آیین دوست یابی پر است از مثال ها و راهکارهایی زیبا و کاربردی که به سادگی به شما می آموزد که چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنید و چگونه فرد جذابی باشید، این کتاب می تواند فرایند ارتباط شما با دیگران را دگرگون کند. (طوری دارم از کتاب تعریف می کنم که انگار می خوام اون را به شما بفروشم، اما همه اینها واقعیت است.)

این کتاب برای همه کاربردی است اما مطالعه آن برای مدیران، صاحبان کسب و کارها، فروشنده ها و مذاکره کننده ها ضروری است.

کتاب آیین دوستیابی دیل کارنگی

♦ پیشنهاد میکنم این مطلب را مطالعه نمایید: معرفی کتاب اثرمرکب نوشته دارن هاردی

یک داستان جالب کتاب را باهم بخوانیم:

سالها قبل، افسانه ای در مورد باد و خورشید خواندم. آن دو با هم در مورد اینکه کدام قوی تر هستند، بحث داشتند.

باد گفت: من ثابت می کنم که قوی ترم، آن پیرمرد را می بینی که پالتو پوشیده را می بینی؟ شرط می بندم بتوانم پالتوی ار را سریع تر از تو بیاندازم.

به این ترتیب خورشید در پشت یک ابر پنهان شد و باد شروع به وزیدن کرد و هر لحظه بر شدتش افرود. اما هرچه باد قوی تر می شد، پیرمرد پالتو را مجکم تر به دور خود می پیچید.

بالاخره باد خسته شد و دست از وزیدن برداشت وسپس خورشید از پشت ابر بیرون آمد و لبخندی محبت آمیز نثار پیرمرد کرد. پیرمرد عرق روی پیشانی خود را پاک کرد و پالتوبش را از تن  در آورد.

سپس خورشید به باد گفت که ملایمت و محبت همواره نیرومندتر از خشم و شدت عمل است.

———————————————————————————————————-

این کتاب عالی توسط ناشران مختلفی چاپ شده است و شما می توانید با یک سرچ ساده و یا سر زدن به نزدیک ترین کتابفروشی، آن را تهیه کنید.

پیشنهاد می کنم این کتاب را نخوانید، بلکه آن را بخورید.

امتیاز ۵ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + نه =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه