وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

در فروش با بهانه های مشتری چه کنیم؟ (بخش۲)

در فروش با بهانه های مشتری چه کنیم؟ (بخش۲)

مشتری ها هنگام خرید بهانه های مختلفی می گیرند که اگر این بهانه ها را بشناسیم بهتر می تواند ارتباط با مشتری و فروش را مدیریت کنیم. در این مطلب به سراغ بخش دوم بهانه ها می رویم

در مطلب قبلی در خصوص بهانه های مشتری برای خرید صحبت کردیم، (اینجا می توانید آن مطلب را بخوانید) در این مطلب به چند بهانه دیگر می پردازیم

–  یکی از بهانه هایی که معمولا مشتری ها می آورند این است که فعلا پول کافی همراهم ندارم، بگذاریم برای بعداً.

به احتمال زیاد در این مواقع مشتری احساس کرده است که محصول شما ارزش این مقدار هزینه کردن را ندارد و علت اصلی این تصور مشتری می تواند معرفی ناقص فروشنده باشد. شاید بتوانید به مشتری توضیحاتی بدهید که نشان بدهد محصول شما ارزش خرید را دارد. البته وقتی مشتری شما چنین بهانه ای می آورد شاید سخت بتوان او را به خرید متقاعد کرد، چون او حرف زده است و معمولاً تغییر حرف کار سختی است. بهتر است مسیر معرفی محصول را به گونه ای پیش ببرید که مشتری به سمت این بهانه نرود.

این مطلب را هم بخوانید: محصول جدید را چگونه بفروشیم ؟

–  یکی دیگر از بهانه ها این است که فعلاً باید جای دیگری بروم و فرصت ندارم، بعداً برمی گردم و خرید می کنم.

در این مواقع در وهله اول پیشنهاد می شود به مشتری بگویید فرایند خرید ما بسیار سریع است و زمانی از شما نمی گیرد،   یا بگویید: شما می توانید هزینه ها را پرداخت کنید و ما خودمان محصول راآماده کرده و برای شما ارسال می کنیم.

اما در صورتی که مشتری با پیشنهاد های شما موافقت نکرد به او اصرار بیش از حد نکنید، کارت ویزیت خودتان را به اوبدهید و بگوید: “خوشحال میشم مجدد شما را ملاقات کنم، منتظر شما هستیم”

–  بهانه بعدی اینست که اغلب مشتری ها می گویند: اجازه بدهید دوری بزنیم، دوباره برمی گردیم

در این حالت به احتمال بسیار زیاد مشتری قصد خرید دارد اما دوست دارد اطلاعات بیشتری کسب کند و مهم تر از همه قیمت ها و مدل های دیگر را بررسی کند.

بهترین کار اینست که با توضیحات کافی و البته حرفه ای، انتخاب مشتری را محدود کنید و او را ترغیب به خرید کنید، اما اگر به هر دلیلی مشتری تصمیم داشت از رقبا شما هم بازدید کند، کاری کند که مجدد به پیش شما بازگردد، مثلا بگویید اگر تا یکساعت دیگر مجدد بیاید به او ۱۰% تخفیف می دهید، یا حداقل کار این است که کارت ویزتتان را به بدهید و او را برای مراجعه مجدد دعوت کنید، فراموش نکنید فروشنده حرفه ای هیچگاه سماجت نمی کند که بخواهد به زور مشتری را در فروشگاهش نگه دارد.

کتاب رایگان چگونه بیشتر بفروشیم را خوانده اید؟ از اینجـــــا کتاب را دانلود کنید

امتیاز ۴ از ۴ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 10 =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه