وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

چگونه ویترین سازمان مشتری را جذب میکند؟

چگونه ویترین سازمان مشتری را جذب میکند؟

ویترین یک سازمان می تواند بسیار تاثیرگذار باشد، اما ویترین فقط برای مغازه ها و فروشگاه ها نیست، تمام سازمان ها، حتی خدماتی ویترین دارند.

یکی از موارد بسیار مهم و تاثیر گذار در جذب مشتری برای سازمان ها ، ویترین های سازمان می باشد.

حتما شما می پرسید ویترین که برای لباس فروشی ها یا فروشگاه های لوازم خانگی و … می باشد و برای کسب و کارهایی که در خیابان ها و … وجود داره باید باشه،  کسب و کارهای خدماتی و یا تولیدی ها و سازمان ها که ویترین ندارند پس چی ؟؟؟  (اصلا برای اونها کاربرد داره؟؟)

ویترین سازمان در جذب مشتری

در وهله اول سوال شما درست است، برای کسب و کارهای فروشگاهی یکی از مهمترین عوامل جذب مشتری ویترین های جذاب و البته حرفه ای می باشد.

اما نکته مهم اینجاست که همه سازمان ها دارای ویترین هستند،

بنظرم ویترین سازمان ها را می توان اولین  پارامتری که مشتری می بیند دانست، این دید اولیه ، اولین تصویر ذهنی در مورد سازمان ما و محصولات ما را در ذهن مشتری ایجاد می کند. و این برداشت اولیه می تواند در تصمیم گیری برای خرید و یا ادامه همکاری و بالعکس آن تاثیر گذار باشد.

در این مطلب برخی از این ویترین ها را برای شما معرفی می کنم:

   ۱-  اتاقک های نگهبانی و فرد نگهبان

در بیشتر سازمان ها اولین قسمت و اولین فردی که مشاهده می شود، اتاقک نگهبانی و فرد نگهبان است

شما با مشاهده یک اتاقک بسیار نامطلوب و کثیف نگهبانی چه تصور ذهنی برای شما ایجاد میشه، در مورد اون سازمان چه فکر هایی می کنید؟؟

برخی از سازمان ها فضایی حرفه ای و شیک نگهبانی ایجاد می کنند که هر مشتری و فردی که وارد سازمان آنها می شود از مشاهده این ورودی لذت برده و دید ذهنی عالی از آن سازمان برایش بوجود می آید.

۲-  منشی ها و افراد واحد پذیرش

منشی در جذب مشتری

یکی از مهمترین ویترین ها منشی ها و واحد های پذیرش سازمان هستند، ظاهر این افراد، نحوه کلام آنها و زبان بدن آنها در مقابل مشتری تاثیر بسیار زیادی بر روی تصویر ذهنی مشتری دارند.

در انتخاب منشی ها و افراد پذیرش دقت بکنید، افرادی انتخاب کنید که ذاتاً انسانهایی خوش برخورد و با روابط عمومی بالا هستند. (به این نکته در دوره رایگان ۸ اصل مشتری مداری اشاره کرده ایم )  برای آنها آموزش های حرفه ای ارتباط با مشتریان را بگذارید و اصول و تکنیک های برخورد با مشتری را به آنها یاد دهید.

۳- وب سایت

یکی از ویترین ها مهم سازمان های امروز وب سایت می باشد. وب سایت در جذب مشتری

امروزه با گسترش تکنولوژی معمولاً همه افراد به اینترنت دسترسی دارند، و سعی می کنن قبل از اینکه به سازمانی مراجعه کنن و یا خریدی انجام بدهند، سری به وب سایت اون سازمان بزنن،

معمولاً اولین وسیله برای پیدا کردن یه سایت از طریق جستجو در گوگل هست، حالا اگر سایت شما پیدا نشه و یا اگر پیدا بشه، و سایتی کاملاً غیر حرفه ای باشه مطمئن باشید تصویر ذهنی مشتری از سازمان شما، تصویر خوبی نخواهد بود.

به نظر شما چه ویترین های دیگری در کسب و کار ها وجود دارد؟؟؟

امتیاز ۵ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × سه =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه