معرفی کتاب

معرفی کتاب اصول، فنون و هنر مذاکره با نگرش بازار ایران

کتاب اصول و فنون مذاکره با نگرش بازار ایران نوشته استاد پرویز درگی و محمدحسین غوثی است که توسط انتشارات بازاریابی (انتشارات مربوط به دکتر درگی) چاپ شده است که پیشگفتار آن هم به قلم استاد مذاکره ایران، دکتر حیدری نگارش شده است.

این کتاب در ۶ فصل به ارائه اصول و فنون مذاکره می پردازد و مسائل مختلف و البته کابردی مذاکره را در غالب پرسش و پاسخ بیان می کند.

اگر بخواهیم نگاهی به عنوان فصل های بیاندازیم، این موارد را شامل می شود:
خصوصیات یک مذاکره کننده، آشنایی با مذاکره، انواع مذاکره، انواع شخصیت های مذاکره کننده و آداب و دام های مذاکره

متن کتاب روان است و ساده می توان آن را مطالعه کرد، علاوه بر آن سعی شده مخاطب را به ساده ترین شکل ممکن با موضوعات کتاب آشنا کند.

در بخشی از کتاب چندین مثال موردی بیان شده است که بسیار عالی بوده و برای تکمیل یادگیری نیز کاربردی هستند. این مواردی کمک کرده با فهم برخی از اصول و قواعد مذاکره که در کتاب بیان شده است، ساده و روان تر شود.

قسمتی از متن کتاب که شامل یکی از موارد موردکاوی است را با هم مرور می کنیم:

شرکت موج، تولید کننده ی قطعات لاستیکی، در حال حاضر با یکی از شرکتهای اتومبیل سازی به نام مشاوران، قراردادی انحصاری برای تولید قطعات صنعتی دارد.
شرکت پیمانی که رقیب مشاوران است می خواهد مشابه قطعات شرکت مشاوران را از شرکت موج خریداری کند. ولی شرکت موج به دلیل قرارداد انحصاری که با شرکت مشاوران منعقد کرده، قادر به انعقاد قرارداد با شرکت پیمانی نیست.
قیمت قطعه ی مورد نظر ۱۰۰٫۰۰۰ ریال است ولی شرکت پیمانی می تواند این قطعه را از چین به قیمت ۱۵۰،۰۰۰ ریال خریداری کند. از این رو خرید از چین به دلیل قیمت بالاتر، حجم بالای سرمایه ی در گردش، دوری راه و… برای شرکت پیمانی به صرفه نیست. از طرفی شرکت موج تنها شرکت ایرانی است که در این زمینه تجربه ی بالایی دارد. از آنجا که شرکت مشاوران به دلیل عدم تمایل به تقویت رقیبش، با لغو قرارداد انحصاری اش با شرکت موج مخالفت می کند، شرکت موج چه راهکاری می تواند طراحی کند تا هر سه شرکت موج، مشاوران و پیمانی به حداکثر منافع خود برسند؟

پاسخ: شرکت موج پیشنهاد داد که مشاوران قطعات مورد نظر را به پیمانی بفروشد. از این طریق که موج قطعات مورد نظر شرکت پیمانی را به قیمت ۱۰۵،۰۰۰ ریال به مشاوران بفروشد و مشاوران نیز این قطعه را به قیمت ۱۲۰،۰۰۰ ریال به پیمانی بفروشد و هر سه طرف به منفعت برسند.

همانطور که گفتم سبک ساده و روان کتاب باعث می شود بتوانید این کتاب را در زمانی کوتاه مطالعه نمایید و اصول مختلفی را بیاموزید.

تنها ایرادی که می توان به این کتاب گرفت این است که در برخی از موارد، نویسندگان، تنها به بیان موضوعی پرداخته اند و از تشریح آن و ارائه مثال های بیشتر برای مفهوم بودن، پرهیز کرده اند و این موضوع باعث شده چند قسمت کوتاه کتاب مبهم و گنگ باشد.

. البته این مورد خیلی کم است وعلت هم تسلط بالای نویسندگان به موضوع مذاکره بوده و این موارد را بدیهی دانسته اند.

این کتاب را می توانید از سایت انتشارات بازاریابی تهیه نمایید. (لینک خرید کتاب)

 ——————————————————————————————————-
با پرکردن فرم زیر، کتاب الکترونیک چگونه بیشتر بفروشیم را به رایگان دانلود نمایید.

 ——————————————————————————————————-

امتیاز 5 از 1 رای
برچسب ها

مجتبی شیخ علی

من مجتبی شیخ علی هستم، مشاور، مدرس و نویسنده در زمینه ارتباطات، مذاکره و مدیریت کسب وکار ..//.. زندگی و کسب کار ما سراسر ارتباط و مذاکره است و قرار است در این سایت اصول آن را باهم مرور کنیم ..//..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − سه =

بستن