وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

برای موفقیت مدام کار نکنید!

برای موفقیت مدام کار نکنید!

استفان کاوی یکی از نویسندگان بزرگی است که کتاب ۷ عادت مردمان موثر او، کتابی فوق العاده برای رشد و توسعه فردی است. در این مطلب یکی از توصیه های مهم کتاب را مرور میکنیم.

افراد بسیاری را می بینیم که برای موفقیت مدام کار می کنند. بنظرتان انتخاب این سبک صحیح است؟ این موضوع را با داستانی از کتاب ۷ عادت مردمان موثر نوشته استفان کاوی، دنبال می کنیم.

می گویند مردی به سختی در حال بریدن درخت بود، از او پرسیدند چرا اینقدر خسته شدی؟ او می گوید، ساعتها است که مشغول بریدن این درختم.

به می گویند: چرا اره ات را تیز نمی کنی که بتوانی راحت تر درخت را ببری؟

جواب میدهد: فرصت ندارم، باید این درخت را ببرم.

این داستانی است که در زندگی بسیاری تکرار می شود، انسانهایی که آنقدر خودشان را مشغول کار کرده اند که دیگر یادشان رفته است که باید زندگی کنند.

استفان کاوی در کتاب ۷ عادت مردمان موثر می گوید: ۴ جنبه مهم برای ما وجود دارد که باید به آنها فکر کنیم.

جسم، ذهن، معنویات و روابط اجتماعی

جسم

باید به جسمات اهمیت بدهید، ورزش کردن و رعایت نکات بهداشتی باعث می شود بدنی سالم داشته باشید، فراموش نکنید تا بدنتان سالم و تندرست نباشد نمی توانید کارهای مهم خودتان را انجام دهید، و از مسیر موفقیت دور می شوید. حتما شما هم شنیده اید که می گویند عقل سالم در بدن سالم. پس در برنامه هفتگی خودتان زمانی را برای ورزش و یا پیاده روی قرار دهید.

موفقیت

ذهن

مغز شما مانند یک عضله است، اگر آنرا تقویت کنید قوی تر می شود، رشد می کند و بهتر فکر می کند. برای موفقیت باید به ذهنتان هم توجه کنید، مطالعه کردن و اندیشیدن می تواند  به ذهن شما کمک کند تا بیشتر و بهتر رشد کند. پس در برنامه روزانه خودتان ۱۵ تا ۳۰ دقیقه مطالعه را بگنجانید.

این مطلب را هم بخوانید: ۳ جبرگرایی رایج که مانع مسئولیت پذیری ما می شود

معنویات

انسانی که از معنویات دور شود از فطرت خودش دور شده است، خوشبختانه در دینمان زمان هایی مشخص را برای عبادت داریم که می تواند در پرورش بعد معنویت به ما کمک کند. جنبه دیگر این بعد، فکر و مرور استراتژی ها و اهدافی است که برای آینده خودمان ترسیم کرده ایم.

روابط اجتماعی

حتما زمانی را برای خانه و خانواده و برقراری ارتباط با کسانی که دوستشان دارید بگذارید، فراموش نکنید ما قرار است کار کنیم تا زندگی کنیم، نه اینکه زندگی کنیم تا کار کنیم. برای خانواده تان به اندازه کافی وقت بگذارید.

امتیاز ۵ از ۲ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

یک پاسخ به «۳ ویژگی مذاکره کننده ای با رفتار رقابتی»

businessman گفت:

ممنون از راهنمایی…موفق باشید منتظر مطالب بعدی شما هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 19 =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه