وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

تحقیقات بازاریابی چه کاربردی دارد؟

تحقیقات بازاریابی چه کاربردی دارد؟

در مطلب قبلی در خصوص تحقیقات بازاریابی شرکت ژیلت مطلبی را نوشتم در این مطلب می خواهم مقداری از کاربرد تحقیقات بازاریابی برایتان بنویسم. تحقیقات بازاریابی می تواند در تصمیم گیری های مختلف به سازمان ها کمک نماید، البته معمولاً اجرای این پروژه ها، هزینه های بالای برای سازمان ها دارد که می توان این […]

در مطلب قبلی در خصوص تحقیقات بازاریابی شرکت ژیلت مطلبی را نوشتم در این مطلب می خواهم مقداری از کاربرد تحقیقات بازاریابی برایتان بنویسم.

تحقیقات بازاریابی می تواند در تصمیم گیری های مختلف به سازمان ها کمک نماید، البته معمولاً اجرای این پروژه ها، هزینه های بالای برای سازمان ها دارد که می توان این هزینه ها را نیز با روش هایی مانند استفاده از نیروهای آموزش دیده داخلی و یا همکاری با دانشجویان رشته های مرتبط کاهش داد.

اما برخی از کاربردها به شرح زیر است:

تحقیقات بازاریابی

حل مسائل و مشکلات بازاریابی و فروش

بعنوان مثال شرکتی می خواهد بداند چرا محصولاتش در شمال کشور فروش خوبی دارد اما در شرق کشور فروش موفقی ندارد، یا چرا محصول جدید به میزان محصولات قبلی خواهان کمتری دارد.

کشف فرصت های جدید

در این مقوله سازمان ها با بررسی رفتار مصرف کننده بدنبال یافتن فرصت های جدید برای پیشبرد فروش محصولاتشان هستند.

توسعه بازار

این مورد را می توان در مثال توسعه بازار تیغ ژیلت دید، در آن مطلب گفتیم که ژیلت با تحقیقات بازاریابی توانست توسعه مطلوبی در بازار تیغ های بانوان داشته باشد (تحقیقات بازاریابی تیغ ژیلت)

درک نیازها و رفتارهای مشتریان

از مهم ترین مسائلی که در هر کسب و کاری وجود دارد شناخت دقیق رفتارهای مصرف کنندگان است، بعنوان مثال شرکت ژیلت آزمایشهای دقیقی برای شناخت رفتار مصرف کنندگان دارد و حتی افراد زیادی در محیط های آزمایشگاهی جهت یافتن دقیق رفتار مصرف کننده ، از محصولات ژیلت استفاده می کنند.

با توجه به موارد بالا یکی از مهم ترین رکن های انجام تحقیقات بازاریابی شناخت دقیق مسئله و مشخص کردن هدف است که می تواند یک یا چند مورد از موارد بالا باشد. سازمان ها با تعریف دقیق این هدف می توانند تحقیقات بازاریابی کاملی را اجرا نمایند و به نتایج مطلوبی دست یابند.

امتیاز ۵ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

3 دیدگاه دربارهٔ «اصول متقاعدسازی از نگاه رابرت چالدینی»

محمد گفت:

ممنون از به اشتراک گذاری این مطلب

 سلام

ممنون از این مقاله مختصر و مفید…

منتظر نوشته های بیشتر‌در این مورد هستم

موفق باشید

مجتبی شیخ علی گفت:

سلام جناب وثوقی
ممنون از نظرتون
هر کدام از اصول چالدینی در مطالب بعدی شرح داده خواهد شد و تاکنون دو اصل اول در مطالبی جداگانه تشریح شده اند.

اصل عمل متقابل
اصل تعهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − 7 =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه