وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

تحقیقات بازاریابی تیغ ژیلت

تحقیقات بازاریابی تیغ ژیلت

در این مطلب یکی از تحقیقات بازاریابی ژیلت را مرور میکنیم

یکی از ابزارهایی که شرکت های بزرگ برای پیشبرد اهدافشان استفاده می کنند تحقیقات بازاریابی است. در زیر داستان تحقیقات بازاریابی شرکت ژیلت برای تیغ های اصلاح خانمها را میخوانیم که باعث شد این شرکت در این زمینه موفقیت های فراوانی را کسب کند.

نوشته زیر از کتاب مدیریت بازاریابی کاتلر و کلر است:

تحقیقات بازاریابی تیغ ونوس

ژیلت بعنوان بخشی از برنامه ۳۰۰ میلیون دلاری توسعه تیغ های اصلاح مخصوص بانوان ، تحقیقات بازاریابی و تست های بازار مختلفی را طراحی و اجرا کرده است. این تیغ مخصوص بانوان که ونوس نام دارد در حقیقت نسخه توسعه یافته تیغ های اصلاح قبلی مخصوص خانم ها بودند که تنها رنگ و نوع بسته بندی آنها متفاوت بودند.

ژیلت بعد از تحقیقات بازاریابی گسترده متوجه شد که اصلاح خانم ها بطور متوسط ۳۰ دقیقه طول می کشد. ازین رو، ژیلت تیغ ونوس را به گونه ای طراحی کرد که دسته آن راحت تر و قابل کنترل باشد تا فرد بتواند به راحتی آن را برای مدت طولانی در دست بگیرد و استفاده کند.

علاوه براین، دسته های تیغ ونوس بگونه ای طراحی شده اند که فرد بتواند آن را به پایه دوش حمام آویزان کند.

این حجم از تحقیقات بازاریابی و خرج این میزان بودجه، جواب داده است، بگونه ای که با توجه به طراحی مناسب تیغ های ونوس، ژیلت توانست تنها ظرف مدت ۴ سال بعد از معرفی این تیغ در سال ۲۰۰۱ بیش از ۲ میلیارد دلار از این محصول را بفروشد و بیش از ۵۰% از بازار تیغ های اصلاح خانم ها را تصاحب نماید.

امتیاز ۵ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

یک پاسخ به «۶ نمونه نامه اداری»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × یک =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه