وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

یکی از موانع مهم مذاکره

یکی از موانع مهم مذاکره

فراموش نکنید در ارتباطات گوش دادن ارزان ترین و حداقل امتیازی هست که می توانیم به مخاطب بدهیم و در عوض برای مخاطب ما این امتیاز یک امتیاز بزرگ محسوب می شود.

در ارتباطات و مذاکره گوش دادن ارزان ترین و حداقل امتیازی هست که می توانیم به مخاطب بدهیم و در عوض برای مخاطب ما این امتیاز، یک امتیاز بزرگ محسوب می شود.

یکی از مهارت های مهم در ارتباطات و مذاکره، هنر گوش دادن است. در مقابل، معمولاً یکی از موانع مهم مذاکره ها، فقدان همین مهارت است. این مشکل و در ارتباطاات خانوادگی و دوستانه هم زیاد دیده می شود، منشاء بسیاری از سوء تفاهم ها هم گوش ندادن درست به حرف های دیگران است.

در فایل ویدئویی زیر در این خصوص بیشتر صحبت کرده ام.

جهت دانلود ویدئو یکی از موانع مهم مذاکره، کلیک نمایید

 متن فایل ویدئویی بالا، برای دوستانی که خواندن را به شنیدن ترجیح میدهند.

سلام

خوشحالم که با یک فایل ویدئویی دیگه در خدمت شما هستم.

معمولا برای یک ارتباط و مذاکره خوب موانع زیادی وجود داره. یکی از موانع بزرگ بر سرراه مذاکره و ارتباطات اینه که گه گاهی یا بهتره بگیم قالب اوقات، یکی از طرفین مذاکره به حرف های طرف مقابلش گوش نمیده.

این مشکلیه که اکثر ما انسانها توی ارتباطات و مذاکره های خودمون دچارش هستیم.

روبروی طرف مقابل میشینیم، به ظاهر به صحبت های طرف مقابل گوش میدیم، اما اگر از ما بخوان که حرف های اون مخاطب را تکرار کنیم، نمی تونیم عیناً برای چند جمله این کار را انجام بدیم.

این مشکل، مشکلی هست که در ارتباط روزمره ما وجود داره.

این ویدئو رایگان را از دست ندهید:  تعریف مذاکره چیست و چه اهمیتی دارد؟

یک مذاکره را در نظر بگیرید، مخاطب شما درحال حرف زدن با شماست اما ذهن شما درگیر این موضوعه که چطور جواب حرفش را بدم یا چطور استدلال بیارم که استدلال من را بپذیره یا بعد از اینکه نوبت من شد چطور  شروع بکنم.

ذهن ما وقتی درگیر این موضوعات هست، به احتمال زیاد قادر به شنیدن حرفهای مخاطب نیست یا خیلی اوقات فردی که بعنوان نماینده سازمان برای مذاکره میره ذهنش درگیر این موضوع هست که چطور نتیجه مذاکره با به مدیرانم اعلام بکنم، چطور صحبت بکنم که نظر مدیران خودم جلب بشه، چطور صحبت کنم که روز آینده وقتی نتیجه مذاکره مشخص شد، توسط مدیرانم توبیخ نشم. تمام این فکرها باعث میشه که توجه و تمرکز اون فرد از صحبت های مخاطب برداشته بشه و به موضوعات دیگه بپردازه.

زمانی که ما صحبت های طرف مقابل را نشنویم، نمی تونیم پیام اون را دریافت کنیم و نمی تونیم مخاطبمون را درک کنیم.

شنیدن حرفه ای یا گوش دادن حرفه ای یک هنره، هنری که مذاکره کننده ها و هر فردی که می خواهد ارتباط خوبی با دیگران برقرار کنه، باید بلد باشد، باید به صحبت های مخاطبمون به خوبی گوش بدیم تا بتوانیم پیامش را دریافت کنیم و او را بخوبی درک کنیم و بخوبی باهاش ارتباط برقرار کنیم تا به نتیجه مطلوب در مذاکره دست پیدا کنیم.

فراموش نکنید در ارتباطات گوش دادن ارزان ترین و حداقل امتیازی هست که می توانیم به مخاطب بدهیم و در عوض برای مخاطب ما این امتیاز یک امتیاز بزرگ محسوب می شود.

در مذاکره هایتان سعی کنید بهتر و دقیق‌تر به صحبت‌های دیگران گوش کنید.

پیروز و موفق باشید

دوره رایگان مذاکره شیخ علی

امتیاز ۵ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه