وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

معرفی کتاب آخرین سخنرانی رندی پوش

معرفی کتاب آخرین سخنرانی رندی پوش

یکی از کتاب های خوب و دوست داشتنی، کتاب آخرین سخنرانی رندی پوش است. او در این کتاب از مرگ و زندگی صحبت می کند. کتاب خوبی است برای اینکه بهتر زندگی کنیم. علت نوشته شدن این کتاب و اینکه چرا کتاب خوبیست را در ادامه برایتان نوشته ام.

یکی از کتاب های جالبی که مطالعه کردم، کتاب آخرین سخنرانی نوشته رندی پوش است.این کتابی است که رندی پوش پس از آخرین سخنرانی خودش نوشته است. بسیاری از استادان دانشگاه سخنراتنی هایی با عنوان آخرین سخنرانی ارائه می کنند. از استادان خواسته می شود به مرگ خود بیاندیشند و در مورد آنچه برایشان مهم است، تعمق کنند و هنگانی که آنان سخن می گویند ،  شنوندگان ناگریز یک سوال را در سر می پروانند: اگر می دانستیم این آخرین فرصتمان است، چه خرید را به دنیا منتقل می کردیم؟ اگر فردا از دنیا برویم، می خواستیم چه میراثی را بجا بگذاریم؟

آخرین سخنرانی

زمانی که از رندی پوش، استاد دانشگاه کارنگی ملون خواسته شد این سخنرانی را ارانه کند، او نیاز به فکر کردن به این موضوع نداشت، او دچار سرطان لوزالمعده شده بود و گفته شده بود او پس از ۳ الی ۶ ماه دیگر فوت می کند.

او در این کتاب به این موضوع می پردازد، که چرا از مرگ صحبت کنم، او در خصوص به تحقق رساندن رویاهای کودکی صحبت کرد.

رندی پوش در کتاب آخرین سخنرانی توصیه های فراوانی را ارائه می کند، او در این کتاب نکات بسیار جالبی را مطرح می کند و توصیه هایی فوق العاده را برای زندگی بهتر ارائه می کند.

به شخصه زمانی که این کتاب را می خواندم، هم متاثر می شدم و هم به این فکر می کردم که من برای خانواده و فرزندان چه کاری انجام داده ام، چقدر از زمانم صحیح استفاده کرده ام، چه کارهایی می توانستم انجام بدهم و انجام نداده ام؟

این مطلب را هم بخوانید: معرفی کتاب آیین دوست یابی نوشته دیل کارنگی

نکات جالبی که برای زندگی بهتر پیشنهاد می کند بسیار جذاب و عالی است، خواندن این کتاب جذاب را به شما توصیخ می کنم و حتما پس از خواندن ، آنرا به دیگران هدیه بدهید تا این کتاب را بخوانند.

من این کتاب را از انتشارات پیکان خریداری کردم، اما گویی این کتاب توسط انتشارات مختلفی چاپ شده است.

امتیاز ۵ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه