وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

تحقیقات بازاریابی چه کاربردی دارد؟

تحقیقات بازاریابی چه کاربردی دارد؟

در مطلب قبلی در خصوص تحقیقات بازاریابی شرکت ژیلت مطلبی را نوشتم در این مطلب می خواهم مقداری از کاربرد تحقیقات بازاریابی برایتان بنویسم. تحقیقات بازاریابی می تواند در تصمیم گیری های مختلف به سازمان ها کمک نماید، البته معمولاً اجرای این پروژه ها، هزینه های بالای برای سازمان ها دارد که می توان این […]

در مطلب قبلی در خصوص تحقیقات بازاریابی شرکت ژیلت مطلبی را نوشتم در این مطلب می خواهم مقداری از کاربرد تحقیقات بازاریابی برایتان بنویسم.

تحقیقات بازاریابی می تواند در تصمیم گیری های مختلف به سازمان ها کمک نماید، البته معمولاً اجرای این پروژه ها، هزینه های بالای برای سازمان ها دارد که می توان این هزینه ها را نیز با روش هایی مانند استفاده از نیروهای آموزش دیده داخلی و یا همکاری با دانشجویان رشته های مرتبط کاهش داد.

اما برخی از کاربردها به شرح زیر است:

تحقیقات بازاریابی

حل مسائل و مشکلات بازاریابی و فروش

بعنوان مثال شرکتی می خواهد بداند چرا محصولاتش در شمال کشور فروش خوبی دارد اما در شرق کشور فروش موفقی ندارد، یا چرا محصول جدید به میزان محصولات قبلی خواهان کمتری دارد.

کشف فرصت های جدید

در این مقوله سازمان ها با بررسی رفتار مصرف کننده بدنبال یافتن فرصت های جدید برای پیشبرد فروش محصولاتشان هستند.

توسعه بازار

این مورد را می توان در مثال توسعه بازار تیغ ژیلت دید، در آن مطلب گفتیم که ژیلت با تحقیقات بازاریابی توانست توسعه مطلوبی در بازار تیغ های بانوان داشته باشد (تحقیقات بازاریابی تیغ ژیلت)

درک نیازها و رفتارهای مشتریان

از مهم ترین مسائلی که در هر کسب و کاری وجود دارد شناخت دقیق رفتارهای مصرف کنندگان است، بعنوان مثال شرکت ژیلت آزمایشهای دقیقی برای شناخت رفتار مصرف کنندگان دارد و حتی افراد زیادی در محیط های آزمایشگاهی جهت یافتن دقیق رفتار مصرف کننده ، از محصولات ژیلت استفاده می کنند.

با توجه به موارد بالا یکی از مهم ترین رکن های انجام تحقیقات بازاریابی شناخت دقیق مسئله و مشخص کردن هدف است که می تواند یک یا چند مورد از موارد بالا باشد. سازمان ها با تعریف دقیق این هدف می توانند تحقیقات بازاریابی کاملی را اجرا نمایند و به نتایج مطلوبی دست یابند.

امتیاز ۵ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

16 دیدگاه دربارهٔ «چند نکته در خصوص نامه نگاری و مکاتبات اداری»

لیلا مفاخری گفت:

سلام استاد .فوق العاده بود .

خلیل قاسمی پور گفت:

سلام،بسیار عالی و کاربردی

sh.f گفت:

باسلام
در قسمت نمونه اداری نباید از کلمه بازگشت به نامه ارسالی به جای پیرو استفاده می شد؟

مجتبی شیخ علی گفت:

بله می توانید از بازگشت به نامه … هم استفاده کنید

حمید گفت:

هر دو مورد صحیح است.چون اقدام انجام شده در جواب نامه میباشد می توان بعضا از پیرو استفاده کرد

sh.f گفت:

باسلام
توضیح درباره تفاوت بین عطف و پیرو و بازگشت بسیار مفید بود. ممنون

مهرداد گفت:

با سلام
مدیریت محترم نیست بلکه مدیر محترم است
بنابراین به جای مدیریت محترم از مدیر محترم استفاده میشود

آرش گفت:

سلام. باتوجه به توضیحات ارائه شده فکر کنم نمونه نامه باید به جای پیرو از بازگشت استفاده میشد.

مجتبی شیخ علی گفت:

بله می شود از بازگشت به نامه … هم استفاده کنید.

حمید گفت:

هر دو مورد صحیح است.چون اقدام انجام شده در جواب نامه میباشد می توان بعضا از پیرو استفاده کرد

محمد گفت:

با سلام
اگر پیرو دو نامه، نامه سومی بزنیم بهتر است بنویسیم:
پیرو نامه های شماره … و شماره …
یا
پیرو نامه شماره … و نامه شماره …

محمد گفت:

استاد محترم
با سلام و احترام
از مطالب ارائه شده بهره بردم البته به‌نظر بنده در نمونه نامه اداری، شایسته است به‌عوض کلمه (مدیریت) نوشته شود (مدیر محترم) چون مدیریت در واقع حوزه مدیریت است و از آنجاکه نمی تواند به‌عنوان مخاطب قرار گیرد صحیح نیست.همچنین این مهم راجع به کلمه (ریاست) هم مستتر اس.

مجتبی شیخ علی گفت:

درود برشما
ممنون از نکته ای که فرمودید
البته در واژه نامه ها، مدیریت را به معنال مدیر بودن هم ترجمه می کنند و البته توجه به عرف هم مهم است. شما وقتی از واژه مدیر محترم استفاده میکنید، ممکن است این حس منتقل شود که احترام کافی نگذاشته ایم اما مدیریت محترم، این حس را منتقل نمی کند. (یه جورایی میشه مثل بفرما و بفرمایید)
وقتی معنای کلمات در عرف و نظر جامعه تغییر میکند، گهگاهی می شود همراهی کرد و از آنها استفاده کرد.
باز هم ممنون از نظر و لطف شما

مجید گفت:

سلام در ارسال پیام از چارگون میتوان برای گیرندگان غیر اصل رونوشت به کار نبرد وبرای تعداد مشخص گیدنده اصل اسامی را جستجو کرد؟

رضا گفت:

با سلام و خسته نباشید
اشاره حضرتعالی به موضوع عرف به طور کل بجاست ولی در مواقعی که بشود موارد صحیح را جایگزین نمود باید تلاش کنیم ، مورد صحیح را بکار ببریم به ویژه اینکه کلمه “محترم” برای فرد بکار می رود نه مکان. بنابراین بهتر است بجای مدیریت محترم از مدیر محترم… و بجای ریاست محترم از رئیس محترم … استفاده شود.

مجتبی شیخ علی گفت:

سلام و درود برشما
نکته ای که فرمودید کاملاً بجا و صحیح است.
بهتر است اینگونه که شما بیان کردید نوشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + 2 =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه