در مطلب قبلی در خصوص تحقیقات بازاریابی شرکت ژیلت مطلبی را نوشتم در این مطلب می خواهم مقداری از کاربرد تحقیقات بازاریابی برایتان بنویسم.
تحقیقات بازاریابی می تواند در تصمیم گیری های مختلف به سازمان ها کمک نماید، البته معمولاً اجرای این پروژه ها، هزینه های بالای برای سازمان ها دارد که می توان این هزینه ها را نیز با روش هایی مانند استفاده از نیروهای آموزش دیده داخلی و یا همکاری با دانشجویان رشته های مرتبط کاهش داد.
اما برخی از کاربردها به شرح زیر است:
بعنوان مثال شرکتی می خواهد بداند چرا محصولاتش در شمال کشور فروش خوبی دارد اما در شرق کشور فروش موفقی ندارد، یا چرا محصول جدید به میزان محصولات قبلی خواهان کمتری دارد.
در این مقوله سازمان ها با بررسی رفتار مصرف کننده بدنبال یافتن فرصت های جدید برای پیشبرد فروش محصولاتشان هستند.
این مورد را می توان در مثال توسعه بازار تیغ ژیلت دید، در آن مطلب گفتیم که ژیلت با تحقیقات بازاریابی توانست توسعه مطلوبی در بازار تیغ های بانوان داشته باشد (تحقیقات بازاریابی تیغ ژیلت)
از مهم ترین مسائلی که در هر کسب و کاری وجود دارد شناخت دقیق رفتارهای مصرف کنندگان است، بعنوان مثال شرکت ژیلت آزمایشهای دقیقی برای شناخت رفتار مصرف کنندگان دارد و حتی افراد زیادی در محیط های آزمایشگاهی جهت یافتن دقیق رفتار مصرف کننده ، از محصولات ژیلت استفاده می کنند.
با توجه به موارد بالا یکی از مهم ترین رکن های انجام تحقیقات بازاریابی شناخت دقیق مسئله و مشخص کردن هدف است که می تواند یک یا چند مورد از موارد بالا باشد. سازمان ها با تعریف دقیق این هدف می توانند تحقیقات بازاریابی کاملی را اجرا نمایند و به نتایج مطلوبی دست یابند.
16 دیدگاه دربارهٔ «چند نکته در خصوص نامه نگاری و مکاتبات اداری»
سلام استاد .فوق العاده بود .
سلام،بسیار عالی و کاربردی
باسلام
در قسمت نمونه اداری نباید از کلمه بازگشت به نامه ارسالی به جای پیرو استفاده می شد؟
بله می توانید از بازگشت به نامه … هم استفاده کنید
هر دو مورد صحیح است.چون اقدام انجام شده در جواب نامه میباشد می توان بعضا از پیرو استفاده کرد
باسلام
توضیح درباره تفاوت بین عطف و پیرو و بازگشت بسیار مفید بود. ممنون
با سلام
مدیریت محترم نیست بلکه مدیر محترم است
بنابراین به جای مدیریت محترم از مدیر محترم استفاده میشود
سلام. باتوجه به توضیحات ارائه شده فکر کنم نمونه نامه باید به جای پیرو از بازگشت استفاده میشد.
بله می شود از بازگشت به نامه … هم استفاده کنید.
هر دو مورد صحیح است.چون اقدام انجام شده در جواب نامه میباشد می توان بعضا از پیرو استفاده کرد
با سلام
اگر پیرو دو نامه، نامه سومی بزنیم بهتر است بنویسیم:
پیرو نامه های شماره … و شماره …
یا
پیرو نامه شماره … و نامه شماره …
استاد محترم
با سلام و احترام
از مطالب ارائه شده بهره بردم البته بهنظر بنده در نمونه نامه اداری، شایسته است بهعوض کلمه (مدیریت) نوشته شود (مدیر محترم) چون مدیریت در واقع حوزه مدیریت است و از آنجاکه نمی تواند بهعنوان مخاطب قرار گیرد صحیح نیست.همچنین این مهم راجع به کلمه (ریاست) هم مستتر اس.
درود برشما
ممنون از نکته ای که فرمودید
البته در واژه نامه ها، مدیریت را به معنال مدیر بودن هم ترجمه می کنند و البته توجه به عرف هم مهم است. شما وقتی از واژه مدیر محترم استفاده میکنید، ممکن است این حس منتقل شود که احترام کافی نگذاشته ایم اما مدیریت محترم، این حس را منتقل نمی کند. (یه جورایی میشه مثل بفرما و بفرمایید)
وقتی معنای کلمات در عرف و نظر جامعه تغییر میکند، گهگاهی می شود همراهی کرد و از آنها استفاده کرد.
باز هم ممنون از نظر و لطف شما
سلام در ارسال پیام از چارگون میتوان برای گیرندگان غیر اصل رونوشت به کار نبرد وبرای تعداد مشخص گیدنده اصل اسامی را جستجو کرد؟
با سلام و خسته نباشید
اشاره حضرتعالی به موضوع عرف به طور کل بجاست ولی در مواقعی که بشود موارد صحیح را جایگزین نمود باید تلاش کنیم ، مورد صحیح را بکار ببریم به ویژه اینکه کلمه “محترم” برای فرد بکار می رود نه مکان. بنابراین بهتر است بجای مدیریت محترم از مدیر محترم… و بجای ریاست محترم از رئیس محترم … استفاده شود.
سلام و درود برشما
نکته ای که فرمودید کاملاً بجا و صحیح است.
بهتر است اینگونه که شما بیان کردید نوشته شود.