وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

برخی از آداب مهم حضور در نمایشگاه

برخی از آداب مهم حضور در نمایشگاه

یکی از ابزارهای توسعه کسب و کار شرکت در نمایشگاه ها است. برای موفقیت در نمایشگاه بهتر است اصول و قواعد مختلفی را رعایت کنیم که برخی از این اصول را در این مطلب مرور میکنیم.

قبلا در وب سایت ایران آکادمی نکاتی را در خصوص آداب مهم حضور در نمایشگاه ارائه کرده بودم که این موارد را اینجا نیز با کمی تغییرات بازنشر می کنم (این نکات می تواند برای دوستانی که در نمایشگاه کتاب امسال غرفه دارند مفید باشد)

آداب حضور در نمایشگاه

این موارد برگرفته از یک آموزش کوتاه درون سازمانی در یک شرکت مواد غذایی برگزار شد

آدابی که بنظرم بایستی حتما در نمایشگاه ها رعایت شود

  • کسانی که در پشت کانتر هستند نباید بنشینند، این کار نشانه بی احترامی به مخاطبان و بازدیدکنندگان است،در صورتی که فرد نیاز به استراحت دارد بایستی در فضایی دور از دید استراحت کند.
  • خوردن و آشامیدن در حضور بازدیدکنندگان یکی از امور ناپسند بشمار می رود که متاسفانه در نمایشگاه ها زیاد دیده می شود، این مورد از ناهار و غذا خوردن گرفته تا خوردن چای و میان وعده. حتی آدامس هم پسندیده نیست.
  • در حین صحبت با مخاطبان صبور باشید، خیلی سریع بدنبال فروش محصولاتتان نروید. مقداری با مخاطبانتان صحبت کنید.
  • ظاهر افراد حاضر در غرفه بسیار مهم است، ترجیحا از لباس های فرم سازمانی استفاده شود، لباس ها حتما رسمی باشد، اتیکت نام فرد نیز می تواند بر روی لباس نصب باشد.
  • اگر قرار است مدیرعامل از غرفه دیگری بازدید کند و جلسه ای با مدیر آن غرفه داشته باشد، حتما پیش از آن یکی از کارشناس ها برای هماهنگی قبلی به غرفه مورد نظر برود. اینطور جایگاه و منزلت مدیریت حفظ می شود.
  • صحبت های مداوم همکاران در غرفه بخصوص در حضور بازدیدکنندگان در زمره موارد فاجعه بار در حضور نمایشگاهی است.
  • غرفه داران باید در تمام طول بازدید سرحال و شاداب و پرانرژی باشند، رفتار و برخورد ابتدای روز با انتهای روز باید یکی باشد، انهم پر از انرژی.
  • راس ساعت در غرفه حضور داشته باشید. تاخیر باعث ایجاد ناراحتی در مشتری ها و بازدید کنندگان می شود.
  • حتما به مقدار کافی کارت ویزیت و بروشور در اختیار داشته باشید، سعی کنید بروشور و کارت ویزیت هایی که مشکل دارند و یا چروک خورده اند را به مشتریان ندهید.

موارد فوق نکاتی کوتاهی است در خصوص آداب و رفتارهای لازم جهت حضور در نمایشگاه. امیدوارم مفید واقع شده باشد.

امتیاز ۵ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

2 دیدگاه دربارهٔ «به اهداف، انگیزه ها و منافع در مذاکره فکر کنید»

علی گفت:

سلام، مطلب خوبی بود، ممنونم

محمد گفت:

بسیار عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه