وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

بازاریابی چریکی (پارتیزانی) چیست؟

بازاریابی چریکی (پارتیزانی) چیست؟

در بازاریابی پارتیزانی باید از هر فرصتی برای معرفی محصول و ایجاد حربه ای خلاقانه استفاده کرد، لذا برای موفقیت در بازاریابی پارتیزانی باید اعضای تیم افرادی کاملا خلاق باشند. در این مطلب در خصوص این سبک صحبت میکنیم

در این مطلب و مطالب بعدی تصمیم دارم در خصوص تعاریف انواع بازاریابی برای شما توضیحاتی را بنویسم. در این مطلب به سراغ بازاریابی چریکی یا پارتیزانی (یکی از تکنیک های مورد علاقه خودم) میرویم و در خصوص آن صحبت می کنیم.

مطمئناً شما هم مانند بسیاری دیگر زمانی که کلمه پارتیزانی یا چریکی را می شنوید به یاد جنگجوها و کماندو های حرفه ای می افتید که با تعدادی نفرات کم به بر تعداد زیادی از افراد پیروز می شوند و سریع از صحنه نبرد دور می شود ( و یا شاید یاد فیلم های آرنولد یا رمبو می افتید)

بازاریابی و تبلیغات چریکی پارتیزانی

این سبک و تکنیک بازاریابی و تبلیغات به همین خاطر اینگونه نام گذاری شده است، تکنیکی که از طریق آن بتوان با بودجه ای کم و کارهایی خلاقانه در بازار، محصولات و خدمات را به مشتریهای بالقوه معرفی کرد.

بنیان گذار این روش فردی است بنام جی کنراد لوینسون که در سال ۱۹۸۴ در کتابی با همین عنوان (بازاریابی پارتیزانی که در ایران انتشارات سیته با نام بازاریابی چریکی ترجمه و منتشر کرده است) آن را معرفی کرد. این کتاب در زمره ۲۵ کتاب برتر کسب و کار قرار گرفت و بیش از ۲۱ میلیون نسخه از این کتاب به فروش رسید.

ایده اولیه ایشان برای کسب و کارهای کوچکی بود که نمی توانستند هزینه های بالای تبلیغات را پرداخت کنند اما امروزه شرکت های بزرگ هم از این شیوه استفاده می کنند.

بازاریابی پارتیزانی یا چریکی بر پایه اصولی استوار است که برخی از مهم ترین اصول به شرح زیر است :

  • در بازایابی چریکی (پارتیزانی) هدف جلب مخاطببه شیوه ای خلاقانه می باشد، البته مخاطب مناسب، مخاطبی که بطور بالقوه بتواند از محصولات یا خدمات ما خرید کند.
  • در بازاریابی پارتیزانی یا چریکی خلاقیت نقش بسیار مهمی دارد و این بازاریابی عملا بر پایه خلاقیت می باشد.

خلاقیت و تفکر خلاق پایه و اساس بازاریابی و تبلیغات چریکی می باشد.

  • کار تیمی نیز اصل مهمی در بازاریابی چریکی می باشد که بدون آن اجرای این بازاریابی عملی نخواهد بود. برای خلق ایده هایی خلاقانه باید بصورت تیمی کار کرد و از طوفان فکری برای یافتن بهترین ایده ها استفاده کرد.

مراحلی که جی کنراد لوینسون در کتابش پیشنهاد می کند به شرح زیر می باشد:

۱- جستجو بازار

۲- تهیه فهرست ها

۳- مشخص کردن حربه ها

۴- برنامه بازاریابی

۵- تقویم بازاریابی

۶- شرکای بازاریابی

۷- شروع حمله

۸- حفظ حمله

۹- تحلیل حمله

۱۰- بهبود و گسترش حمله

در خصوص این گام ها در دوره مجازی بازاریابی و تبلیغات چریکی (پارتیزانی) بصورت کامل توضیحات را ارائه کرده ام.

در بازاریابی پارتیزانی باید از هر فرصتی برای معرفی محصول و ایجاد حربه ای خلاقانه استفاده کرد، لذا برای موفقیت در بازاریابی پارتیزانی باید اعضای تیم افرادی کاملا خلاق باشند.

————————————————————–

اگر علاقه مند با یادگیری بیشتر بازاریابی و تبلیغات چریک (یا همان پارتیزانی) هستید، پیشنهاد می کنم بسته آموزش مجازی بازاریابی چریکی را تهیه کنید

امتیاز ۵ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

یک پاسخ به «۳ نکته مهم در مورد منافع مشترک در مذاکره»

علی گفت:

این کتاب را خوندم، کتاب کلاسیکی در حوزه مذاکره هست.
ممنون از مطلبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 5 =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه