داستان مشتری مداری شرکتی که ادعا می کند اولین و بهترین است!

ارسال شده در: کسب و کار | 1

چند وقت پیش (اواسط تابستان ۹۵) برای تفریح و چند روز استراحت، به لاهیجان رفتیم.واقعاً مسافرت خوب و دلچسبی بود. روز آخر تصمیم گرفتیم به یکی از فروشگاه های مرکزی کیک لاهیجان بریم و سوغاتی بخریم، خوب بسراغ یکی از فروشگاه های کیک نوشین رفتیم، شرکت نوشین تبلیغات زیادی در شهر لاهیجان داشت و در بسیاری از تبلیغ ها ادعا کرده بود اولین و بهترین  هست (مطمئناً دوستانی که با مطالب من همراه بودند می دانند که استفاده از کلمه هایی که "ترین" دارند مانند بهترین در تبلیغات و شعار تبلیغاتی یک اشتباه است.)

 

..

 

کلوچه-نوشین

 

نزدیک فروشگاه ماشین ها را پارک کردیم، ورودی و ظاهر فروشگاه مطلوب و خوب بود. (ویترین سازمانی)

(مطلب چگونه ویترین سازمانی مشتری جذب می کند را بخوانید)

داخل فروشگاه هم به نسبت محیط مناسبی بود، البته با توجه به ورودی و ویترین فروشگاه، انتظار محیط داخلی خاص تری را داشتم که مشاهده نکردم.

 

بگذریم، هر کدام از ما محصولی را انتخاب کردیم و بسراغ صندوق برای پرداخت رفتیم، نکته قابل توجه از دید من که به مسائل ارتباطی توجه می کنم، عدم ارتباط چشمی و لبخند فروشنده و صندوق دار فروشگاه بود، آنها حتی حوصله حرف زدن با مشتری را هم نداشتند،

 طراحی صندوق هم بسیار نامطلوب بود، شیشه ای بلند روی میز صندوق قرار داشت، که تنها یک قسمت بسیار کوچک زیر آن سوراخی تعبیه شده بود برای پرداخت پول، دقیقاً سیستمی که در بانک ها ۱۰ یا ۲۰ سال پیش وجود داشت.

 

تا به اینجا موارد قابل تحمل بودند و اعتراضی لااقل برای مشتری ایرانی ایجاد نمی کرد.

اما من و یکی از اقوام تصمیم گرفتیم مجدد دو بسته دیگر کیک بخریم و بسراغ آقای فروشنده رفتیم و سفارش دادیم که ناگهان متوجه شدم زیر لب مشغول غر زدن است، دقت کردم و فهمیدم که میگه "ای بابا، یه دفعه سفارش نمیدن، هی میرن و میان" (این نکته هم مهم و قابل توجه است که به غیر از ما فرد دیگری در فروشگاه نبود)

این موضوع قابل تحمل نبود و به ناچار به فروشنده گفتم، " واقعاً برای من مشتری لذت بخشه که چندبار بیام و هی خرید کنم، اصلا ای کاش یکی یکی می اومدم و این کیک ها را سفارش میدادم، شما هم که شغلت فروشندگیه دیگه."

مابقی صحبت های من و فروشنده بماند،

فاجعه بعدی اینجا بود که با عصبانیت از فروشگاه بیرون اومدم، به در و دیوار و تابلوها نگاه کردم، شماره ای از شرکت وجود نداشت، یکی از بسته های کیک را برداشتم و با شماره ای که پشت آن بود تماس گرفتم، فکر می کنید چه اتفاقی افتاد؟

شماره های ثبت شده رو بسته ها اشتباه بود!!

چند بسته دیگر را هم چک کردم ، همه شماره ها همین بودند، حتی کد شهر هم اشتباه بود که با تصحیح آن باز شماره مورد نظر در شبکه وجود نداشت!

خوب مرحله بعدی این بود که به سراغ سایت این شرکت برم، زمانی که سایت را باز کردم تصویر زیر را در مرورگرم دیدم:

کیک نوشین

البته ممکن برای این وب سایت مشکلی پیش آمده باشد که برای هر وب سایتی ممکن است رخ بدهد و حتی عادی باشد، اما وقتی همه کانال ها ارتباطی اینطور هستند هیچ جای دفاعی باقی نمی ماند

 

به نظر شما این شرکت واقعا بهترین هست؟

به نظرتون من راه دیگه بجز نشر این مطلب در فضای مجازی داشتم؟

امیدوارم این مطلب را مسئولین محترم کیک نوشین بخونن و فکری به حال فروشنده ها و همچنین کانال های ارتباط با مشتری خودشون بکنن.

 

مجتبی شیخ علی

مرداد ۱۳۹۵


 

 

1 نظر در داستان مشتری مداری شرکتی که ادعا می کند اولین و بهترین است!

حیدری نظر داده میهمان گزارش one year ago

سلام، مطالبی که مرقوم فرموده اید در ایران یک مسئله عادی تلقی میشود و مسئولان شرکتها وقتی از یک مرحله ای از فروش و معروفیت برند می رسند فکر میکنند به پایان راه در فروش رسیده اند و فراموش می کنند که زمانی آرزو می کردند حتی اگر شده اندکی از محصولاتشان به فروش برسد. بنده از شرکتی دستگاهی رو خرید کردم و ابتدا چنان با آب و تاب در مورد آن صحبت می کردند و همکاران خود را به نقد می کشیدند که از همان ابتدا تمام ذهنیتهایی منفی که در مورد شرکتهای ایرانی داشتم را فراموش کردم و گفتم چقدر اشتباه می کردم هنوز شرکتهای مشتری مدار هستند. اما مدتی گذشت دستگاه با 4 ماه تاخیر بدستم رسید کارم در این مدت تعطیل و خسارت زیادی را متحمل شدم قرار شد خسارت بنده را جبران کنند! حتی دریغ از یک عذر خواهی ! برخورد طلبکارانه و مغرورانه و ادعای اینکه ما جنس خوب به مشتری می دهیم لذا باید تحمل داشته باشید. یک سوال کوچک از مدیر شرکت که بدلیل اینکه سایر کاربران فکر منفی در مورد شرکت نکنند به تلگرام مدیرعامل فرستادم با برخورد بسیار زشت ایشان مواجه شدم که چرا به تلگرام شخصی من فرستادید به پشتیبانی بفرستید و مواردی از این دست. فقط و فقط به خاطر اینکه جنس با کیفیت به مشتری میدهند کارشان را توجیه می کنند. قضیه مفصل است. اما نهایتا تصمیم بنده این شد که در آینده از شرکتی خرید کنم که خدمات پس از فروش خوب و مناسب ، برخورد خوب با مشتری حتی اگر قیمت بالاتر داشته باشد یا کالا آنها به کبفی پایینتر باشد.

شما هم نظر دهید...

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.