پیرو مطالب قبلی که تصمیم داشتم تعاریفی از اصطلاحات مختلف در مذاکره را مرور کنیم، اشاره ای به تعارض کردم و این موضوع را توضیح داده ام که یکی از علل مهم بوجود آمدن مذاکره است.
در ویدئو جدید که در ادامه تعاریف مذاکره آنرا می بینید، مقدار بیشتر این موضوع را توضیح داده ام.
برای دانلود ویدئو آموزش ۱۹، اینجــــــــــا کلیک نمایید
در ویدئوهای قبلی در خصوص تعارض باهم صحبت کردیم و گفتیم که مذاکره ارتباط تنگاتنگی باهم دارند و یکی از علل بوجود آمدن مذاکره است.
ما یا مذاکره می کنیم تا از وقوع تعارضی جلوگیری کنیم بعنوان مثال وقتی دو کشور وارد مذاکره می شوند تا از وقوع جنگ جلوگیری کنند مذاکره می کنند تا جلوی تعارض احتمالی بین آن دو کشور گرفته شود، زمانی که من با مدیرم قبل از اینکه اتفاقی بیافته مذاکره می کنم، مذاکره می کنم تا جلوی تعارضی بین خودم و مدیرم را در آینده بگیرم.
و حالت دوم زمانی هست که ما مذاکره می کنیم تا یک تعارض را حل و فصل کنیم. وقتی جنگ و درگیری بین چند کشور یا دو کشور بوجود می آید و یا درگیری بین کشورهایی رخ می دهد و این کشور ها برای خاتمه به جنگ مذاکره می کنند، تلاش می کنند تا تعارضی را حل و فصل کنند.
وقتی من سر حقوقم با مدیرم به اختلاف می خورم و سعی می کنم با مذاکره اون را حل کنم در حال برطرف کردن و حل و فصل یک تعارض هستم.
پس در دو حالت ما مذاکره می کنیم، یا مذاکره می کنیم یک تعارضی را برطرف کنیم و حل فصل کنیم یا مذاکره می کنیم تا جلوی یک تعارض را بگیریم
اما نکته مهم اینجاست که تعارض یک موضوع طبیعی در مذاکره است و مذاکره کننده حرفه ای این را میدونه و تلاش می کنه با مهارت هایی که یادگرفته آنرا مدیریت کنه و اون را حل وفصل کنه.
2 دیدگاه دربارهٔ «ویدئوآموزش ۷: فروشندگی حرفه ای و خلاق»
سلام وقت بخیر استاد صمیمی شدن با مشتری فروش میبره بالا درست ولی باعث توقع بیشتر و بیجا مشتری میشه چیکار باید کرد؟
سلام، وقت بخیر
در این زمینه باید حد و حدود را شناخت و رعایت کرد. نباید خیلی زیاد صمیمی شد، صمیمیت در حدی است که پا فراتر از قوانین و اصول و چارچوب های احترام و رسمی بودن نگذاریم.
اگر به اندازه این موضوع را رعایت کنید، مشتری هم توقع بیشتری نخواهد داشت