وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

یک نکته مهم در عقد قرارداد های تجاری

یک نکته مهم در عقد قرارداد های تجاری

زمانی که چنین بندی در قرارداد شما وجود داشته باشد، کارفرما، سعی می کند در زمان مقرر مبالغ شما را پرداخت نماید و اگر هم به هر دلیلی این کار را انجام نداد می توانید با استفاده از همین اهرم و مراجعه به مراجع قانونی، طلب خودتان را زودتر دریافت کنید.

یکی از مسائلی که معمولاً در قرارداد ها و البته بیشتر در کارهای خدماتی دیده میشود این است که کارفرما، در پرداخت مبالغ در بازه های زمانی تعیین شده، کوتاهی می کند و مبالغ مشخص شده را در زمان تعیین شده پرداخت نمی کند.

این موضوع برای بسیاری از مشاوران، موضوعی آشناست و معمولاً با آن برخورد داشته اند. حتی بسیاری از صنعتگران و تولید کننده ها نیز با این مشکل مواجه بوده اند.

قرارداد

برای پیشگیری این موضوع و اینکه بتوانید در زمانی که کارفرما پول شما را پرداخت نمیکند براساس قرارداد اقدام کنید و علاوه بر دریافت مبلغ قرارداد ، خسارت هم دریافت نمایید، لازم است بندی را به قراردادهای خودتان اضافه نمایید.

توصیه ای که می شود این است که بندی مبنی بر دریافت خسارت به ازاء تاخیر در قرارداد قید شود تا در صورتی که کارفرما بعد از ارسال صورت حساب شما، مبلغ را پرداخت نکرد، بتوانید از طریق قانونی اقدام نمایید. زمانی که این بند در قرارداد شما وجود داشته باشد، می توانید در زمان ارائه شکایت، به این بند استناد کرده و خسارت دیرکرد پرداخت را هم دریافت نمایید.

♦ پیشنهاد میکنم این مطلب را مطالعه نمایید: اعتماد در مذاکره چیست و چگونه اعتماد ایجاد کنیم؟

نمونه متنی که می توانید به قرارداد اضافه نمایید:

کارفرما متعهد و موظف است هزینه اجرایی قرارداد را حداکثر یک هفته  پس ارسال صورت حساب مربوطه در وجه کارشناس و مشاور پرداخت نماید، چنانچه پس از طی زمان مذکور اشکالات و یا ابهامات احتمالی به صورت کتبی به مشاور ارائه نگردد به معنی تایید صورت حساب تلقی خواهد شد. در صورت تاخیر در پرداخت ها مشاور محق به دریافت مبلغی معادل ۳% صورت حساب ارائه شده به ازا هر هفته تاخیر پرداخت وجه مذکور به عنوان جبران خسارت خواهد بود.

زمانی که چنین بندی در قرارداد شما وجود داشته باشد، کارفرما، سعی می کند در زمان مقرر مبالغ شما را پرداخت نماید و اگر هم به هر دلیلی این کار را انجام نداد می توانید با استفاده از همین اهرم و مراجعه به مراجع قانونی، طلب خودتان را زودتر دریافت کنید.

دوره رایگان مذاکره شیخ علی

امتیاز ۵ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

یک پاسخ به «داستان مشتری مداری شرکتی که ادعا می کند اولین و بهترین است!»

حیدری گفت:

سلام، مطالبی که مرقوم فرموده اید در ایران یک مسئله عادی تلقی میشود و مسئولان شرکتها وقتی از یک مرحله ای از فروش و معروفیت برند می رسند فکر میکنند به پایان راه در فروش رسیده اند و فراموش می کنند که زمانی آرزو می کردند حتی اگر شده اندکی از محصولاتشان به فروش برسد. بنده از شرکتی دستگاهی رو خرید کردم و ابتدا چنان با آب و تاب در مورد آن صحبت می کردند و همکاران خود را به نقد می کشیدند که از همان ابتدا تمام ذهنیتهایی منفی که در مورد شرکتهای ایرانی داشتم را فراموش کردم و گفتم چقدر اشتباه می کردم هنوز شرکتهای مشتری مدار هستند. اما مدتی گذشت دستگاه با ۴ ماه تاخیر بدستم رسید کارم در این مدت تعطیل و خسارت زیادی را متحمل شدم قرار شد خسارت بنده را جبران کنند! حتی دریغ از یک عذر خواهی ! برخورد طلبکارانه و مغرورانه و ادعای اینکه ما جنس خوب به مشتری می دهیم لذا باید تحمل داشته باشید. یک سوال کوچک از مدیر شرکت که بدلیل اینکه سایر کاربران فکر منفی در مورد شرکت نکنند به تلگرام مدیرعامل فرستادم با برخورد بسیار زشت ایشان مواجه شدم که چرا به تلگرام شخصی من فرستادید به پشتیبانی بفرستید و مواردی از این دست. فقط و فقط به خاطر اینکه جنس با کیفیت به مشتری میدهند کارشان را توجیه می کنند. قضیه مفصل است. اما نهایتا تصمیم بنده این شد که در آینده از شرکتی خرید کنم که خدمات پس از فروش خوب و مناسب ، برخورد خوب با مشتری حتی اگر قیمت بالاتر داشته باشد یا کالا آنها به کبفی پایینتر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − پنج =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه