وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

۴ نکته که پیش از تبلیغات باید رعایت کنید

۴ نکته که پیش از تبلیغات باید رعایت کنید

برای رشد کسب و کار، تبلیغات یک ابزار عالی و کاربردی است. اگر اصول استفاده از این ابزار را بدانیم می توانیم مشتریان بالقوه بسیاری را به سمت کسب و کار خودمان بکشانیم، اما نکته مهم این است که پیش از شروع تبلیغات، باید نکات و اصول مختلفی را بدانیم و رعایت کنیم، در ادامه ۴ مورد را مرور می کنیم.

هر کسب و کاری نیازمند تبلیغات است و برای اینکه بتواند رشد داشته باشد، باید به سراغ تبلیغات برود. این را هم می دانیم که برای اثربخش بودن تبلیغات باید اصول و تکنیک های آن را رعایت کنیم تا بتوانیم تبلیغ مناسبی داشته باشیم.

اما این که تبلیغات به چه صورت انجام بشود و چه اصولی در آن رعایت بشود مقوله جداگانه ای است که در مطالبی که در آینده منتشر خواهیم کرد در خصوص آنها صحبت می کنیم اما پیش از آن باید بدانیم که چه نکاتی را قبل از تبلیغات باید رعایت بکنیم.

مطمئناً می دانید که اگر یک تبلیغات به صورت بسیار عالی اجرا شود می تواند مخاطب یا مشتریان بالقوه را به سمت سازمان ما جذب کند اما مرحله مهم‌تر نهایی کردن خرید و تبدیل کردن این مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل یا کسانی است که از ما خرید کردند.

 به همین جهت است که قبل از اینکه تبلیغاتی انجام بشود باید نکاتی را رعایت کنیم تا بتوانیم تعداد بیشتری از این مشتریانی که به سازمان ما آمده اند را تبدیل به خریدار کنیم. در ادامه چهار نکته را مرور می کنیم.

نکته اول: به سازمانتان نگاهی بیاندازید

 سازمان شما برای تبلیغات باید آمادگی لازم را داشته باشد. منظور ازاین آمادگی لازم محیط و فضای سازمان  شماست.

 اگر سازمان شما از نظر فضا و ظاهر آشفته باشد و محیط آرام و زیبایی نداشته باشد، تعداد مخاطبینی که می توانید تبدیل به خریدار بکنید به احتمال زیاد کاهش پیدا می‌کند.

لذا در اولین مرحله به عنوان اولین نکته، شما بایستی فضای سازمانتان و محیط سازمان تان را در حد ممکن آراسته و حرفه‌ای کنید.

 آشفتگی هایی که درون سازمان شما وجود دارد کثیفی ها، نامرتبی ها، همه اینها باید از بین بروند. برای این کار پیشنهاد می کنم حتما از یک فردی که بیرون از سازمان شما وجود دارد درخواست بکنید تا به عنوان یک مشتری، سازمان شما را برانداز کرده و نقاط ضعف از نظر ظاهری را به شما بگوید، چرا که اگر خودتان بخواهید این کار را انجام بدهید احتمالا خیلی از این آشفتگی ها را مشاهده نمی کنید زیرا به آنها عادت کرده اید. اما وقتی فردی که خارج از محیط کاری شماست و به سازمان شما می‌آید خیلی سریع متوجه این آشفتگی ها و این بی نظمی ها می شود.

نکته دوم : کارکنانتان را آموزش بدهید.

کارکنان شما باید آموزش های لازم در خصوص ارتباط با مشتریان و اصول فروش را فرا گرفته باشند چرا که قرار است این کارکنان و این فروشنده ها با مشتریان ارتباط گرفته و محصولات و خدمات را به مشتریان بفروشند.

 پس آموزش دیدن کارکنان برای بحث فروش بسیار مهم است و باید اصول ارتباط با مشتریان، اصول معرفی محصولات و اصول متقاعد سازی و به خصوص نهایی سازی فروش را به آنها آموزش بدهید.

نکته سوم: کارکنانتان را آگاه کنید

کارکنان شما باید از تبلیغاتی که می‌کنید آگاهی داشته باشند. زیاد دیده می‌شود سازمانی که کار تبلیغاتی عظیمی در سطح شهر انجام می‌دهد اما کارکنان سازمان از هدف و شعار تبلیغاتی آگاهی کامل ندارند و حتی بدتر زمانی است که از کارکنان یک سازمان در خصوص تبلیغات شرکت سوال می پرسیم آنها اصلا اطلاعی از تبلیغات انجام شده ندارند.

زمانی که قرار است کار تبلیغاتی انجام دهید حتماً کارکنان خودتان را نسبت به این تبلیغات آگاه بکنید و اطلاعات آنها در خصوص تبلیغ را کامل کنید.

به عنوان مثال در سازمانی دیده شد که مشتری از کارمند فروش در خصوص تخفیف ها و جوایز مربوط به جشنواره که تبلیغات شده است توضیح خواسته است و کارمند فروش در خصوص این موارد کاملاً بی اطلاع بوده.

نکته چهارم: آمادگی داشته باشید.

کارکنان شما باید برای مرحله بعد از تبلیغات هم آمادگی داشته باشند. وقتی که شما تبلیغاتی را انجام می‌دهید و یا کمپین تبلیغاتی را اجرا می کنید و در این تبلیغات جشنواره و شرایط فروش ویژه ای را در نظر می گیرید کارکنان شما برای این شرایط باید آمادگی لازم را داشته باشند زیرا ممکن است در یک فرآیندِ تبلیغاتی شما تعداد زیادی مشتری در یک بازه زمانی کوتاه به سراغ سازمان شما بیایند و کارکنان شما باید آمادگی پاسخگویی برای این تعداد مشتری را داشته باشند.

 اگر فکر می کنید تعداد افرادی که کار پذیرش و کار فروش و پاسخ دهی به مشتریان را بر عهده دارند کم است حتما باید تعدادی را به این افراد بیافزایید.

 همچنین کسانی که کار پاسخگویی به تلفن ها را انجام می‌دهند باید آمادگی اینکه در یک بازه زمانی تعداد تلفن های بیشتری را پاسخ بدهند را داشته باشند.

 پس کارکنان شما برای تبلیغاتی که انجام می شود، باید آماده باشند و تعداد این کارکنان هم باید به اندازه کافی باشد تا بتوانید پاسخگوی مناسبی برای بعد از تبلیغات باشند.

نتیجه گیری نهایی:

بر اساس این نکاتی که خدمت شما بیان شد زمانی میتوانیم یک تبلیغات خوب داشته باشیم و از تبلیغات خوب خودمان نتیجه بگیریم که پیش از تبلیغات اقدام‌هایی را انجام بدهیم که بتوانیم پاسخگوی نیازهای افرادی باشیم که به واسطه تبلیغات به سراغ ما آمده اند. پس حتماً بار دیگری که کار تبلیغاتی انجام می دهید (هر کار تبلیغاتی، چه کوچک، چه بزرگ) حتماً گوشه نگاهی به این مطالبی که خدمتتان ارائه شد داشته باشید.

 

اگه شما هم دوست اصول صحیح تبلیغات را بدونید و سرمایتون را در راه
تبلیغ غلط هدر ندید، دوره زیر را بهتون پیشنهاد میکنم👇👇

دوره آموزشی اصول و تکنیک های تبلیغات موثر و اثربخشی
امتیاز ۵ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه