وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

چگونه دیگران را به گوش دادن به حرف هایمان ترغیب کنیم؟

چگونه دیگران را به گوش دادن به حرف هایمان ترغیب کنیم؟

یکی از مهمترین دغدغه های ما انسان ها این است که دیگران به حرف های ما گوش بدهند و به صحبت های ما توجه کنند. اصول و نکات مختلفی وجود دارد که باعث می شود ما فرد خوش صحبتی باشیم که در این ویدئو ۴ نکته و اصل مهم در این خصوص را گفته ام که با رعایت آنها می توان خوش صحبت تر بود.

یکی از موضوعات مهم در ارتباطات، توانایی این است که بتوانیم بگونه ای صحبت کنیم که دیگران به حرفه ها و صحبت های ما گوش بدهند.

در این ویدئوی آموزشی ۴ راهکار برای ترغیب دیگران به گوش دادن به ما را با شما در میان گذاشتم ام.

حهت دانلود ویدئو بالا اینجــــا کلیک نمایید

دوره فن بیان

متن فایل ویدئویی بالا برای دوستانی که خواندن را به دیدن و شنیدن ترجیح میدهند

به نام خدا سلام

در  یکی از ویدیو ها در خصوص گوش دادن فعال صحبت کردیم و گفتیم که این موضوع، یعنی گوش دادن چه اهمیتی در ارتباط به مذاکره ما دارد و باید بهش توجه کنیم. (این ویدئو را از اینجـــــــا مشاهده نمایید)

 پیروی این ویدئو یکی از دوستان سوال مهمی مطرح کردند مبنی بر اینکه چکار کنم دیگران به صحبت‌های من گوش بدهند؟

 وقتی این سوال مطرح میشه مسلماً جوابش را باید در مباحث مرتبط با فن بیان و ارتباطات کلامی پیدا کنیم، اینکه من چه جذابیت های کلامی داشته باشم و چه نکاتی را در صحبت کردن هایم و در ارتباطم با دیگران رعایت کنم که باعث بشه دیگران به حرف های من گوش بدهند.

در این ویدئو و ویدئوهای بعدی به برخی از این نکات می پردازیم که می تواند به ما کمک کند در بگونه ای با دیگران ارتباط برقرار کنیم که به صحبت های ما گوش بدهند.

البته لازمه این کار، اینکه بتوانید آنقدر جذابیت کلامی داشته باشید که به حرف های شما بخوبی گوش داده بشه، اینه که برید به سراغ آموزه های مرتبط با فن بیان و ارتباطات کلامی و نکات مختلف در خصوص تسلط کلامی را یاد بگیرید.

اما بریم سراغ نکاتی  که می تونه به ما کمک کنه به گونه ای با دیگران ارتباط برقرار کنیم که اونها به حرفهای ما گوش بدهند.

اولین نکته

خود گوش دادن است. زمانی که ما به حرف های دیگران گوش می دهیم اتفاقی که می افتد، عمل متقابل فرد مقابل است، یعنی او هم به بهترین نحو ممکن به حرف ها و صحبت های ما گوش می دهد.

در کتاب آیین دوست یابی دیل کارنگی، فردی معرفی می شود که دیل کارنگی می گوید این فرد جذابیت بسیار بالایی داشت و همه او را به عنوان فردی خوش صحبت و فردی که از ارتباط با او لذت می بردند معرفی می کردند، از این فرد پرسید تو چکار می کنی که همه در مورد خوش صحبت بودن و جذاب بودن تو حرف می زنند؟ جواب این فرد این بود: من سعی می کنم به حرف دیگران گوش بدهم.

پس اولین تکنیکی که می توانیم از اون استفاده کنیم تا دیگران به حرف های ما گوش بدهند این هست که ابتدا سعی کنیم ما به حرف آنها گوش کنیم.

نکته دوم

که می توان به آن اشاره کرد، مصداق این شعر است: کم گوی و گزیده گوی چون دُر — تا زاندک تو جهان شود پر

آدم هایی که کم حرف می زنند، جملات کوتاهی استفاده می کنند، صحبت های آنها کوتاه و بخش بندی هست، آدم های جذاب تری هستند و راحت می توان حرف آنها را فهمید تا فردی که مدام و طولانی صحبت می کند.

صحبت های طولانی مخاطب شما را گیج می کند و مخاطب شما متوجه حرف های شما نمی شود و در نتیجه به حرف های شما گوش نمی دهد.

پس اگر می خواهید مخاطب شما، فردی که روبروی شما نشسته است، به حرف های شما گوش بدهد، سعی کنید از جملات کوتاه استفاده کنید.

پرحرفی

سومین

موضوعی که میشه در موردش صحبت کرد، بحث قبول داشتن حرف های خودتون هست. می گویند سخنی کز دل برآید،  لاجرم بر دل نشیند.

اگر حرفی که می زنید، صحبتی که انجام می دهید را خودتون قبول داشته باشید، مخاطب  شما هم اونها را می پذیره، حرف هایی که وجود شما بیرون می آید و شما به آنها اعتقاد دارید، روی مخاطب شما هم تاثیر می گذارد و مخاطب شما حرفهایتان را می پذیرد.

چهارمین

موضوعی که می تونه به ما کمک کنه دیگران به حرف های ما گوش کنند، استفاده از جذابیت های کلامی است. اینکه من در صحبت هام یکسری جذابیت هایی داشته باشم که مخاطب مایل باشه به حرف های من گوش کنه.

دوره رایگان مذاکره شیخ علی

ما چهارتا نکته را گفتیم و دوتاش به این جذابیت ها کلامی مرتبط بود، کوتاه صحبت کردن و عقیده داشتن به حرف های خودمان.

اما نکات دیگری هم هست، استفاده از ضرب المثل ها و داستان ها.

همه  آدم ها، از کودک تا فردی که سن بالایی دارد، از شنیدن داستان لذت می برد. پس اگر در صحبت هام از داستان و حکایت استفاده کنم، مطمئناً صحبت های من جذاب میشه و مخاطب به حرف های من گوش می کنه.

پس از اگر می خوام جذابیت کلامیم بالا بره و دیگران به حرف های من گوش بدهند، باید دایره اطلاعات خودم را در خصوص این موضوعات، یعنی حکایت ها، داستان ها و ضرب المثل ها بالا ببرم. اینطور از این موراد در صحبت هام بیشتر استفاده می کنم و میزان جذابیت صحبت هایم بیشتری می شود و دیگران بهتر به حرف های من گوش می دهند.

پس یکی از راه های جذابیت کلامی، استفاده از داستان ها، نقل قول و ضرب المثل هاست، اینکه من آدم های مختلف را بشناسم یا اینکه حتی اطلاعات عمومی خودم را بالا ببرم تا بتونم اطلاعاتی را به آدم ها بدم که براشون جذاب باشه و لازمه  اینکار هم مطالعه کردن هست. زمانی که من میزان مطالعه خودم را از میانگین افرادی که در اطرافم هستند بیشتری می کنم، صحبت هایم در بین آنها جذاب خواهد بود.

در خصوص جذابیت های کلامی و اینکه چطور صحبت کنیم که دیگران حرف های ما را بپذیرند، نکات بسیار زیادی وجود دارد که مطمئناً ما در این ویدئوها نمی توانیم همه آنها را بیان کنیم.

در یک دوره آموزشی که بصورت کامل همه این موارد اشاره شده، با عنوان فن بیان و ارتباطات کلامی موثر، من همه این موارد را آنجا توضیح داده ام، مواردی مانند اینکه چطور فن بیان بهتری داشته باشم، چطور روی صدای خودم کار کنم، چه تمرین هایی انجام بدهم که تسلط کلامی بالا برود، اینکه چطور کلمات بیشتری را بدانم و زیباتر صحبت کنم، می تونه به جذابیت های ما و بهتر صحبت کردن ما کمک کنه.

اینها همه در دوره فن بیان و ارتباطات کلامی موثر بیان شده است و در مورد آنها کامل توضیح داده ایم و در خصوص موارد مختلف  و بسیار زیادی که می تواند به ما کمک کند.

می توانید داخل سایت sheikhali.ir   بشوید و توضیحات دوره و یک ویدئو معرفی را مشاهده نمایید.

امیدوارم همیشه و در همه حال به گونه ای صحبت کنید و به گونه ارتباط برقرار کنید که دیگران از ارتباط و هم صحبتی با شما لذت ببرند.

دوره فن بیان

امتیاز ۳.۵ از ۲ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − سه =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه