وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

چگونه اعتماد از دست رفته را بهبود دهیم؟

چگونه اعتماد از دست رفته را بهبود دهیم؟

اعتماد به سختی بوجود می آید اما به راحتی از بین می رود. در موضوعات کاری اگر اعتماد طرف مقابل را کسب کنیم روند مذاکره و ارتباط بهتر خواهد بود. اگر کاری کردید که این اعتمادخدشه دار شد شاید کارهای زیر بتواند به شما کمک کند تا اعتماد از دست رفته را برگردانید.

گاهی اتفاق های مختلف و یا حتی اشتباهی که از ما سر می زند باعث می شود اعتمادی که دیگران به ما دارند، از بین برود. اینکه چگونه می شود اعتماد از دست رفته را بهبود داد و آنرا مجدد بدست آورد، کار سختی است و هیچ راه حل مطلقی ندارد. در این مطلب می خواهیم به نکاتی بپردازیم که می تواند در بهبود اعتماد از دست رفته به شما کمک کند.

حتماً عذرخواهی کنید

یکی از سخت ترین کارها، برای خیلی از افراد، عذرخواهی کردن از دیگران است. اگر کاری انجام داده اید که باعث ناراحتی دیگری شده است و یا رفتاری از شما سرزده است که مخاطب شما را آزرده کرده و باعث از بین رفتن اعتماد او نسبت به شما شده است، حتماً عذرخواهی کنید.

حتی اگر فکر می کنید شما کار اشتباهی نکرده اید و صرفاً سوتفاهمی پیش آمده است، باز هم بابت این سوتفاهم عذرخواهی کنید. موارد زیر می تواند اثربخشی عذرخواهی شما را بیشتر کند:

یک هدیه برای مخاطبتان بفرستید، مثلاً یک دسته گل با یک متن عذرخواهی

اگر جلسه یا ملاقات حضوری دارید، همراه خودتان یک جعبه شیرینی یا هدیه ببرید.

از یک میانجی که مخاطب شما وی را قبول دارد کمک بگیرید تا او از جانب شما عذرخواهی کند.

این مطلب را از دست ندهید: اعتماد در مذاکره چیست و چگونه اعتماد ایجاد کنیم؟

توجیه نکنید

برخی هستند که عذرخواهی می کنند اما بلافاصله پس از بیان عذرخواهی یک اما می آورند، سناریو زیر را بخوانید:

“من واقعاً عذر می خوام، اما موضوعی که اتفاق افتاد واقعاً تقصیر من نبود و شما هم باید قبول کنید که مقصر بودید و اگر کارمند شما به من اطلاع داده بود این کار بهتر پیش می رفت.”

اگر اشتباهی کردید آن را بپذیرید و عذر و بهانه ای نیاورید و سعی کنید به جای تمرکز برگذشته و آوردن انواع عذر و بهانه ها، به آینده فکر کنید و اینکه چطور می توانید روابط خودتان و دیگران را بهبود بدهید.

اعتماد

اجازه بدهید دیگران حرف بزنند.

همه انسان ها دوست دارند حرف بزنند و مهم تر آنکه حرف آنها شنیده شود، لذا پیشنهاد می شود اجازه بدهید فردی که از شما دلخور شده است، حرفش را بزند و به اصطلاح، خودش را خالی کند. سعی کنید زمانی که او صحبت می کند شما سکوت کنید و حرف های او را قطع نکنید.

اجازه بدهید او نظرش و دیدگاهش نسبت به واقعه و ماجرا را از دید خودش بیان کند و شما هم بایستی مطمئن شوید که صحبت های او را متوجه شدید و برای اینکه این توجه را منتقل کنید، بایستی با جمع بندی و خلاصه کردن صحبت ها او و بیان آنها، این کار را انجام دهید.

این مطلب را از دست ندهید: فایل صوتی مدیریت اعتماد

نکته ای مهم برای کسب و کارها

خیلی اوقات شما به عنوان یک کسب و کار کاری انجام داده اید که باعث رنجش مشتری شما شده است، در این مواقع لازم است که سریع تر موردی که اتفاق افتاده را جبران کنید، به عنوان مثال محصولی را دیر ارسال کرده اید یا آن محصول معیوب بوده است، اولین کار این است که سریعاً این محصول با محصول سالم جایگزین شود.

کار دومی که باید انجام بدهید این است که به همراه آن یک هدیه یا خدمت اضافی هم به مشتری بدهید، مثلاً یک هدیه یا یکسری محصولات اشانتیون از سمت سازمان خودتان برای مشتری ارسال کنید. این کار کمک می کند اعتماد مشتری را سریع تر جذب کنید.

فراموش نکنید  در حوزه ارتباط با مشتریان شاکی اگر به سرعت به شکایت مشتری شاکی رسیدگی کنید او در زمره مشتریان وفادار شما قرار خواهد گرفت.

امتیاز ۳ از ۲ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

یک پاسخ به «بازاریابی شبکه ای چیست؟»

ابوالفضل گفت:

باسلام و وقت بخیر تحصیلات من کارشناس ارشد بازرگانی است و بنا به مقاله ای که در دست تهیه داشتم با بازرایابی شبکه ای مجاز یکی از شرکتها آشنا شدم به نظر من یکی از راههایی که دولت می تواند به راحتی مالیات دریافت کند از طریق بازاریابی شبکه ای است و می تواند ۷۰درصد محصولات ایرانی باشد مگر محصولات آرایشی و بهداشتی که متاسفانه در داخل کشور برند خوبی وجود ندارد از نظر قیمت تمامی شرکتها قیمت مورد تایید اداره بازرگانی دارند و طبق لیست ارسالی به اداره بازرگانی قیمتها لحاظ می گردد نه نظر شخصی و شرکتی و از نظر مراجعه تقلید هم هیچ مانعی برای فعالیت در آنها وجود ندارد حتی کتابی تحت عنوان فقه و بازاریابی چندسطحی در انتشارات آستان قدس رضوی نوشته شده است فقط تنها ایرادی که به فروش مستقیم(بازاریابی شبکه ای) وارد است عدم بازخوردگرفتن شرکتهای بازاریابی از مشاوران بازاریاب خود است که به نظر من اگر از مشتریان و مشاوران خود در خصوص محصولات و پلن درآمدی نظرسنجی کنند می توانند به مراتب موفقتر عمل نمایند. در بازاریابی شبکه ای همه به درآمد میرسند فقط مثل ساختمان سازی می ماند که شما اول باید فروش و مجموعه سازی نماید و بعد کسب درامد کنید لذا بسته به فعالیت افراد می تواند در عرض چندماه یا چندسال طول بکشد بستگی به فعالیت افراد دارد فقط باید توجه داشته باشد مثل هرکار دیگری نیاز به کسب مهارت و آموزش دارد با اینکه خیلی ساده به نظر میرسد ولی نیاز به آموزش خاص خود را دارد چون بازاریابی مدرن است و فیلم های و مطالب آقای دکتر روستا پدرعلم بازاریابی نوین ایران می تواند در این مسیر شما را کمک کند. سایت MLMBOOK هم می توانددر انتخاب شرکت شما را کمک کند. شرط اول در انتخاب شرکت، انتخاب شرکتی با تنوع محصولات و بیشترین محصول است دقیقاً مثل بورس که هرچه سبد سهام متنوع تری داشته باشید ریسک کمتر و درآمد بیشتری می توانید داشته باشید. ضمناً با توجه به اینکه خیلی از شرکتهای هرمی مجدداً شروع به فعالیت نموده اند از طریق سایت ایران هشدار به نشانی www.iranhoshdar.ir و ایران اصناف و سایت بازاریابی شبکه ای به نشانی www.networkmarketing.mimt.gov.ir حتماً قانونی بودن شرکت را بررسی نماید و یا اینکه با اداره بازرگانی تهران به شماره تماس ۰۲۱۲۶۴۲۱۲۸۹ و ۰۲۱۲۶۴۲۱۱۹۶ تماس بگیرید و در خصوص شرکت اطلاع حاصل کنید. به امید روزی که کشور ما وابسته به نفت نباشد و با پرداخت مالیات باعث رشد و شکوفایی کشور عزیزمان ایران شوید و با مصرف محصولات ایرانی از تولید کننده داخلی که از سفارشات مقام معظم رهبری است حمایت کنید و یکی از راههای دستیابی به این مهم گسترش و فرهنگ سازی بازاریابی شبکه ای یا فروش مستقیم می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه