وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

متغیریابی در مذاکره

متغیریابی در مذاکره

متغیریابی در مذاکره به ما کمک میکند بتوانیم کیک مذاکره را بزرگ کنیم. در این مطلب کوتاه با چند مثال متغیریابی در مذاکره را توضیح داده ام

از اصول مهم که مذاکره کننده های حرفه ای رعایت می کنند، متغیریابی در مذاکره است. می توان اینگونه گفت که مذاکره ای که متغیرهای مختلف آن شناسایی نشده باشد نمی تواند مذاکره موفقی باشد. با مثال های زیر متغیریابی در مذاکره را بیشتر توضیح می دهم:

تصور کنید می خواهید یک خودرو را معامله کنید، چه موضوعاتی را در این مذاکره، مورد بحث قرار می دهید؟ سال خودرو، میزان کارکرد، تخفیف بیمه نامه، خط و رنگ داشتن یا نداشتن خودرو، مصرف بنزین، شرایط پرداخت و …

اگر بخواهید وارد مذاکره استخدام شوید، احتمالا این موارد را مورد بحث قرار می دهید: ساعت کاری، میزان حقوق، میزان رقم اضافه کاری، سرویس، مزایای شغلی، مرخصی، آموزش ها و …

هر کدام از این مواردی که در مثال های بالا اشاره شد، نمونه ای از متغیرهای مختلف در مذاکره است. بعبارتی مذاکره ما با دیگران شامل گفتگوی ما در خصوص تعداد مختلفی از متغیرهاست.

این مطلب را بخوانید: چگونه کیک مذاکره را بزرگ تر کنیم؟

مذاکره کننده حرفه ای پیش از آنکه وارد جلسه مذاکره بشود، لیستی از این متغیرها را تهیه می کند و می داند که در خصوص هر کدام چه باید بگوید و چه خط قرمز هایی دارد.

مذاکره کننده حرفه ای از این متغیرهای مذاکره برای چانه زنی هم استفاده می کند و می داند چه متغیری را فدای چه متغیر دیگری بکند.

اگر می خواهید خودتان را برای یک مذاکره کامل وحرفه ای آماده کنید حتما از قبل برنامه ریزی کنید و متغیریابی در مذاکره را هم در زمره اقدام های اصلی خودتان قرار بدهید.

این متغیرها می تواند به شما کمک کند تا بسته های پیشنهادی مذاکره خودتان را هم آماده کنید.

دوره رایگان مذاکره شیخ علی

امتیاز ۵ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه