وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

شکایت پنهان مشتری چیست؟

شکایت پنهان مشتری چیست؟

در  ویدئوآموزش شماره ۶ وب سایت در خصوص شکایت پنهان مشتریان صحبت کرده ام، ابتدا ویدئو زیر را مشاهده بفرمایید و پس از آن مقداری بیشتر در خصوص شکایت پنهان برایتان می نویسم.   می توانید ویدئو را از اینجــــــــــــــا دانلود کنید     در ویدئو فوق در خصوص شکایت پنهان برای شما صحبت کردم […]

در  ویدئوآموزش شماره ۶ وب سایت در خصوص شکایت پنهان مشتریان صحبت کرده ام، ابتدا ویدئو زیر را مشاهده بفرمایید و پس از آن مقداری بیشتر در خصوص شکایت پنهان برایتان می نویسم.

 

می توانید ویدئو را از اینجــــــــــــــا دانلود کنید

 

 

در ویدئو فوق در خصوص شکایت پنهان برای شما صحبت کردم و مثالی از این نوع شکایت ها را گفتم.

این نوع شکایات می تواند در سازمان ها بصورت گسترده وجود داشته باشد، بعنوان مثال فردی که نمی تواند شماره تلفن سازمانی را که از آن خرید کرده، به راحتی پیدا کند، یا فردی که مجبور شده ۱۰ دقیقه برای یک صحبت تلفنی پشت خط بماند.

حتی شاید پیدا نکردن جای پارک در نزدیک سازمان، برای برخی کسب و کارها از نوع شکایت پنهان باشد.

یکی از راه هایی که می تواند به شما در پیدا کردن این شکایت ها کمک کند، یاری گرفتن از خود مشتری ها و مصرف کننده هاست. اگر بتوانید فرایند دریافت نظرات و شکایت ها را آنقدر ساده و در دسترس کنید که در هر حالی به راحتی مشتری بتواند به شما شکایت کند، یک گام بزرگ در پیدا کردن تمام نقاط ضعفتان برداشته اید.  (مطلب داستانی از شکایت یک مشتری را هم بخوانید )

 


 

متن ویدئو فوق برای دوستانی که تمایلی بیشتری به مطالعه دارند تا شنیدن و دیدن ویدئو:

 

سلام می کنم خدمت شما دوست و همراه گرامی و خیلی خوشحالم که با این ویدئو آموزش همراه من هستید.

در این ویدئو آموزش قصد دارم در خصوص شکایت های پنهان صحبت کنم  و با مثالی برای شما این موضوع را توضیح بدهم. شکایت پنهان مشتری

تا بحال برای شما اتفاق افتاده برای استفاده از محصولی به مشکل بر بخورید، مثلا برای باز کردن درب محصولی مشکل داشته باشید؟

یکی از این موارد که ممکن است برای خیلی از ما اتفاق افتاده باشد، بازکردن سس تک نفره در رستورانها و فست فودها هست، که گاهاً به سختی باز می شوند و اگر باز شوند استفاده از آنها دشوار می شود و یا حتی ممکن است لباس ما را هم کثیف کنند.

شکایت پنهانسالادهای آماده که در برخی از رستوران ها سرو میشه هم یکی از این مثال هاست و شما حتماً باید از وسیله ای مانند چاقو استفاده کنید تا درب آن را باز کنید.

اینها مواردی است که گاهاً زمان استفاده از محصولی برای شما رخ می دهد و باعث می شود در آن لحظه شما عصبانی شوید.

پس شکایت پنهان را می توان اینگونه تعریف کرد:

گاهاً مشکلی کوچک برای مشتری پیش می آید که آنقدر بزرگ نیست که به شما بگوید اما در آن لحظه او را عصبانی می کند.

 

اگر بتوانید این موارد را بخوبی شناسایی کنید و یکی از راه حل ها این است که محصولات خودتان را در مواقع مختلف استفاده کنید و یا تیم هایی داشته باشید که اینکار را انجام دهند و این نقاط ضعف راشناسایی کنند و به شما بگویند تا آنها را برطرف کنید.

اگر بتوانید این نقاط ضعف را رفع کنید علاوه بر از بین رفتن ناراحتی های لحظه ای می تواند تبدیل به یک مزیت برای شما شود و مشتریان برای دیگران بگویند که محصول شما این مشکل را نسبت به رقبا ندارد.

پس متوجه شدیم که شکایت پنهان ، شکایت هایی هستند که در یک لحظه برای مشتری هایمان اتفاق می افتد و اگر بتوانیم آنها را به خوبی شناسایی کنیم یک گام مطلوب در حوزه مشتری مداری برداشته ایم.

 

امیدوارم این نکات راهنمایی مفیدی برای کسب و کار شما باشد.

پیروز و موفق باشید.

امتیاز ۵ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 4 =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه