وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

تعریف وفاداری مشتری چیست؟

تعریف وفاداری مشتری چیست؟

از نگاه وفادارسازی مشتریان، می توان ۴ نمونه مشتری را درنظر گرفت که در این مطلب این ۴ دسته را باهم مرور میکنیم

معمولا در خصوص مشتری مداری و وفاداری مشتری ها به سازمان ها بسیار شنیده اید، در این مطلب تصمیم دارم شما را با وفاداری و تفاوت شاخص وفاداری و رضایت مندی بیشتر آشنا کنم.

به نمودار زیر توجه کنید:

وفاداری مشتری

همانطور که مشاهده می کنید رضایتمندی مشتری با وفاداری مشتری متفاوت می باشد، برای یک مشتری می توان چهار حالت فوق را می توان در نظر گرفت:

مخرب و تروریست: (وفاداری پایین، رضایتمندی پایین)

این مشتری همان مشتری ناراضی است، این مشتری در همه حال نقش مخرب سازمان را بازی می کند و در همه جا از خدمات و محصولات نامطلوب ما صحبت می کنند، مراقب باشید این نوع مشتریان در سازمان شما بوحود نیایند.

وفادار کاذب: (وفاداری زیاد ، رضایتمندی پایین )

این مشتریان به اجبار به برندی وفادار شده و مجبور هستند از خدمات و محصولات آن سازمان استفاده کنند. این مورد برای سازمانهایی که محصولات انحصاری تولید می کنند صدق می کند، مثلا خیلی از ما ایرانی ها از روی اجبار محصولات ایران خودرو و سایپا را خریداری می کنیم

بی وفا و منفعت طلب: (وفاداری پایین، رضایت بالا)

این دسته از مشتریان از محصولات، خدمات و قیمت های ما راضی هستند و تا زمانی که سازمانی خدماتی بهتر و ارزان تر ارائه نکند از ما خرید می کنند ولی به محض اینکه سازمانی بهتر و ارزان تر پیدا بکنند بسرعت ما را ترک خواهند کرد.

این مطلب را هم بخوانید: چگونه گام های مشتری مداری در سازمان تعریف کنیم؟

هوادار یا وفادار: (وفاداری بالا، رضایتمندی بالا)

این مشتریان هم راضی هستند و هم وفادار، اینان در همه حال به سازمان ما وابستگی دارند و به هیچ وجه سازمان را ترک نمی کنند، این مشتریان اغلب محصولات و خدمات سازمان را به دیگران معرفی میکنند و تابلوهای تبلیغاتی رایگان سازمان ها هستند، مثلا نگاهی به هواداران برند اپل بیاندازید، خیلی از آنها تنها از روی علاقه محصولات اپل را خریداری می کنند و هیچ اطلاعی از امکانات و مزایای آن ندارند.

شاید  برایتان جالب باشد بدانید کدام محصولی بیشترین وفاداری را دارد؟

طبق تحقیقات سیگار بیشترین وفاداری را ایجاد کرده است، اگر دقت کنید افراد سیگاری معمولا از یک برند استفاده می کنند و تمایلی زیادی به استفاده از برندهای دیگر ندارند.

طبق گفته ها و تحقیقات، دومین محصول در وفاداری مشتری در دنیا، خمیر دندان است.

براساس شکل فوق و توضیحات حتما متوجه شدید بین وفاداری و رضایتمندی تفاوت وجود دارد، و سازمانی موفق می باشد که در راستای هر دو مورد گام بردارد،

امتیاز ۵ از ۲ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

5 دیدگاه دربارهٔ «چگونه مشتری را متقاعدسازی و جذب کنیم ؟»

پروانه گفت:

سلام خدمت استادشیخ علی.من ازروهنماییهای شمااستفاده زیادی میکنم وبابت همین خیلی ممنون هستم.اماسوالی دارم واون اینکه من چطورمیتونم بدون سرمایه کاریرو درمنزل انجام بدم وترس اینرو هم نداشته باشم ک درفروشش ممکنه برام مشکل پیش بیاد؟چون ممکنه من کا هاییرو درمنزل انجام بدم مثل پختن شیرینیهای خونگی.اماتا قلق فر واندازه پخت وهرکارممکنی دراین راه ممکنه سرمایه زیادی ازمن بگیره وبعدحالا مشکل فروش داشته باشم.میخوام بدونم بدون سرمایه وبازمان کم چطورمیتونم باضررکمترکاروکسب درآمدکنم.ممنون ازلطفتون

مجتبی شیخ علی گفت:

وست گرامی سلام در وهله اول از شما سپاسگزارم که مطالب را دنبال می فرماییدو از این موضوع واقعا خوشحال هستم. در خصوص سوالی که فرمودید: …………. نکته اول، هر کاری نیاز به سرمایه دارد، حتی اگر شده اندک، به عنوان مثال شما برای پخت شیرینی خانگی هم به یک سرمایه حداقلی نیاز دارید. ……… نکته دوم: مطمئنا من و یا دیگران نمی توانم به شما پیشنهاد مستقیم در خصوص راه اندازی کاری را بدهیم، اما بنده نکات و راهنمایی هایی در این خصوص را برایتان می نویسم ………. نکته سوم : پیشنهاد می کنم در کارتان بدنبال راهکارهایی باشید که بتوانید اول سفارش بگیرید و بعد محصولی را تولید کنید (البته کارهایی مثل نقاشی، ساخت گل های تزئینی و … که بسیاری از خانم ها این کار را انجام میدهند خطر خراب شدن را ندارد.) برای این موضوع روی اینترنت و شبکه های اجتماعی می تونید حساب باز کنید، مثلا برای سفارش کیک تولد و یا مناسبتی می تونید در اینستاگرام و شبکه هایی مثل کلوب و … نمونه کارهاتون را معرفی کنید و باقیمتی کمتر از قنادی کیک را ارائه کنید. فقط باید چند نمونه برای معرفی داشته باشید که اون را هم می تونید برای برخی از اقوام و دوستانتون درست کنید………… نکته چهارم: آشپزی صرفا یک نمونه بود، باید علاقه مندی خودتون را پیدا کنید، روی اون زمینه کار کنید تا قوی و با مهارت بشید و بعد از طریق اون مهارت درآمد کسب کنید، لازمه این کار صبر و استقامت هست، چون این سبک کارهای کارآفرینانه مقداری زمان می بره تا درمسیر کسب درآمد خوب بیافته. …………. امیدوارم وارد هر حرفه ای که شدید پیروز و موفق باشید

نصیری گفت:

سلام . درصورت امکان مطالب قابل ارسال را به این ایمیل نیز ارسال فرمایید . با تشکر

sheikhali گفت:

دوست گرامی سلام در وهله اول از شما سپاسگزارم که مطالب را دنبال می فرماییدو از این موضوع واقعا خوشحال هستم. در خصوص سوالی که فرمودید: …………. نکته اول، هر کاری نیاز به سرمایه دارد، حتی اگر شده اندک، به عنوان مثال شما برای پخت شیرینی خانگی هم به یک سرمایه حداقلی نیاز دارید. ……… نکته دوم: مطمئنا من و یا دیگران نمی توانم به شما پیشنهاد مستقیم در خصوص راه اندازی کاری را بدهیم، اما بنده نکات و راهنمایی هایی در این خصوص را برایتان می نویسم ………. نکته سوم : پیشنهاد می کنم در کارتان بدنبال راهکارهایی باشید که بتوانید اول سفارش بگیرید و بعد محصولی را تولید کنید (البته کارهایی مثل نقاشی، ساخت گل های تزئینی و … که بسیاری از خانم ها این کار را انجام میدهند خطر خراب شدن را ندارد.) برای این موضوع روی اینترنت و شبکه های اجتماعی می تونید حساب باز کنید، مثلا برای سفارش کیک تولد و یا مناسبتی می تونید در اینستاگرام و شبکه هایی مثل کلوب و … نمونه کارهاتون را معرفی کنید و باقیمتی کمتر از قنادی کیک را ارائه کنید. فقط باید چند نمونه برای معرفی داشته باشید که اون را هم می تونید برای برخی از اقوام و دوستانتون درست کنید………… نکته چهارم: آشپزی صرفا یک نمونه بود، باید علاقه مندی خودتون را پیدا کنید، روی اون زمینه کار کنید تا قوی و با مهارت بشید و بعد از طریق اون مهارت درآمد کسب کنید، لازمه این کار صبر و استقامت هست، چون این سبک کارهای کارآفرینانه مقداری زمان می بره تا درمسیر کسب درآمد خوب بیافته. …………. امیدوارم وارد هر حرفه ای که شدید پیروز و موفق باشید

امین غیبی گفت:

سلام .ضمن تشکر از مدیریت سایت بابت همه مطالب مفید،
کسانی که به دنبال کسب درآمد واقعی و معقول هستند
پیشنهاد میکنم برن توی سایت خدمات یاب و کارشون رو شروع کنند:
https://khadamatyab.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + هشت =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه