وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

رادیوآموزش۲۵ / چگونه اثربخش و آسانسوری معرفی کنیم؟

رادیوآموزش۲۵ / چگونه اثربخش و آسانسوری معرفی کنیم؟

در زندگی و کسب وکار هر فردی، موقعیت هایی بوجود میاد که میتونه در آینده و رشد فردی و سازمانی اون فرد موثر باشه. خیلی اوقات این فرصت ها آنقدر کوتاه هست که نمی توانیم کامل تمام توانمندی های خودمون را معرفی کنیم.   شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که با فردی برخورد […]

در زندگی و کسب وکار هر فردی، موقعیت هایی بوجود میاد که میتونه در آینده و رشد فردی و سازمانی اون فرد موثر باشه. خیلی اوقات این فرصت ها آنقدر کوتاه هست که نمی توانیم کامل تمام توانمندی های خودمون را معرفی کنیم.

 

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که با فردی برخورد کردید که میتونه مشتری خوبی برای شما باشه یا حتی به عنوان کارمند در یک هلدینگ بزرگ، به صورت اتفاقی با مدیرعامل برخورد میکنید یا فرض کنید شما ایده ای فوق العاده سودده دارید اما به خاطر مسائل مالی، هنوز اجرایی نشده و بصورت اتفاقی با یک سرمایه گذار مواجه میشید.

اگر زمانی که با این فرد هم صحبت شدید کوتاه باشه، چطور خودتون و یا محصول و ایده تون را معرفی می کنید؟

این فرصت های کوتاه نصیب خیلی ها میشه اما نمی تونن از این فرصت درست استفاده کنند، در این فایل رادیو آموزش نکته ای کوتاه در خصوص سخنرانی آسانسوری یا نطق آسانسوری (Elevator Pitch) برای شما تهیه کرده ام که با رعایت همین نکته میتوانید معرفی های اثربخش تری داشته باشید.

 

جهت دانلود فایل صوتی رادیو آموزش ۲۵ کلیــــــک نمایید

 


متن رادیو آموزش ۲۵ برای دوستانی که خواندن را به شنیدن ترجیح میدهند:

 

تصور بکنید بعنوان یک فروشنده یا صاحب کسب و کار کوچک، با فردی روبرو میشید که میتونه کسب و کار شما را متحول بکنه اما متاسفانه زمان کافی برای صحبت با اون فرد را ندارید.

ممکنه این زمان، تو یه آسانسور باشه و یا در سالن انتظار فرودگاه قبل از سوار شدن به هواپیما.

 

چطور می تونید با این فرد صحبت بکنید که اون را متقاعد بکنید که با شما یه جلسه حضوری بذاره؟ چطور می تونید اون را متقاعد کنید تا یک زمانی را به شما اختصاص بده و به صحبت های شما بیشتر گوش بکنه؟ شاید اون فرد یه سرمایه گذار باشه که با سرمایه گذاری روی کسب و کار شما، وضعیت شما، درآمدتان و آینده کسب و کار شما را متحول بکنه.

موضوعی وجود داره به نام سخنرانی آسانسوری.

سخنرانی آسانسوری نام تکنیک و روشی است که به شما کمک میکنه در زمانی کوتاه یک فرد را مجاب کنید که به صحبت های شما گوش بدهد، یک فرد را علاقه مند بکنید پای حرف های شما بشینه و به حرف ها و ایده های شما گوش بده. سخنرانی آسانسوری تکنیکی هست که در بازاریابی و فروش و همچنین برای افرادی که کسب و کاری را راه اندازی کرده اند می تواند فوق العاده کاربردی باشه.

تکنیک های مختلف و روشهای مختلفی در سخنرانی آسانسوری وجود داره. گام های مختلفی وجود داره، ما در دوره های آموزشی ۶ گام را معرفی می کنیم، ۶ گامی که کمک می کنه به شما یک سخنرانی آسانسوری مطلوب را تهیه کنید.

یکی از نکات مهمی که در این ۶ گام وجود داره و دانستن همین یک نکته می تواند به شما کمک بکند خودتان را حرفه ای معرفی کنید، بحث معرفی منافع است.

منفعت یعنی چی؟

ممکنه فردی از من بپرسه: ببخشید، شغل شما چیه؟ این سوالیه که در این برخوردها، در برخوردهایی که زمان کوتاهی دارید از شما پرسیده میشود، ممکنه در آسانسوری فردی این سوال را از شما بپرسه یا در سالن انتظار فرودگاه اون مخاطب و سرمایه گذار از شما بپرسه، مشغول چه کسب وکاری هستی؟ شغلت چیه؟ ایده ات چیه؟

ما میتونیم خیلی ساده خودمون را معرفی بکنیم، مثلا من میتونم بگم من مربی ارتباطات و مذاکره هستم و به کسب و کارها هم مشاوره میدم.

یک فردی که کار نرم افزار انجام میده و کارش تولید نرم افزارهای صنعتی و سازمانی هست ممکنه بگه، ما یک تیم نرم افزاری هستیم که نرم افزارهای صنعتی و سازمانی تولید میکنیم.

اینها یک نوع معرفی هستند. اما این معرفی هیچ جذابیتی برای مخاطب ما نداره.

اگر بتونیم خودمون را بگونه ای معرفی بکنیم که این معرفی روی ذهن مخاطب تاثیر بذاره و یک منفعتی را به مخاطب منتقل بکنه، اون مخاطب ترغیب میشه به صحبت های ما بیشتر گوش بده و اگر زمان نداره، زمان دیگه را به ما اختصاص بده تا بتونیم ساعتی را با اون فرد صحبت کنیم.

فرض کنید همون شرکت نرم افزاری وقتی یک نفر ازش میپرسه کار شما چیه؟ میگه: ما یک تیم نرم افزاری هستیم که نرم افزاری تولید کردیم که تاکنون توانسته ۵۰% از هزینه های سازمانی مشتریان ما را کاهش بده. راستی، شما از این نرم افزارهای سازمانی استفاده میکنید؟

این نوع بیان در ذهن مخاطب یک چراغ روشن میکنه، ۵۰% کاهش هزینه !!!؟؟

این سوال و این چالشی که در ذهن مخاطب ایجاد میشه، اون را ترغیب میکنه که در مورد این محصول بیشتر بدونه و وقتی شما این سوال را می پرسید که آیا شما هم ازین نرم افزارها استفاده میکنید؟ یا شما هم برروی هزینه هاتون مدیریت دارید؟  مخاطب را بیشتر به فکر فرو میبره و باعث میشه مخاطب تصمیم بگیره با شما بیشتر صحبت بکنه. اینجاست که ممکنه کارت ویزیتش را دربیاره و بگه: حتما دوروز دیگه با من تماس بگیر تا یک جلسه حضوری با هم داشته باشیم.

این کار، یعنی گرفتن یک ملاقات و جلسه حضوری می تونه به شما کمک کنه با قوای بیشتری و با قدرت بیشتری در اون جلسه حاضر بشید و سرفرصت تمام ویژگی های محصولتون را توضیح بدید و اگر  با اصول متقاعدسازی آشنا باشید، به راحتی محصول و خدماتتون را به مخاطب ارائه کنید.

سخنرانی آسانسوری برای هر فردی که میخواد در زندگی و  کسب و کارش موفق باشه، یک تکنیک و مهارت فوق العاده هست و بنظرم هر فردی لازم هست این تکنیک را یاد بگیره.

همین نکته ای که در این فایل صوتی به شما گفتم، اگر در معرفی هاتون رعایت بشه، فوق العاده میتونه به شما کمک کنه.

امیدوارم این فایل صوتی کوتاه برای شما مفید واقع شده باشه و اگر دوست دارید در این حوزه بیشتر بدونید و مهارت خودتون را تکمیل کنید، پیشنهاد می کنم در دوره مجازی سخنرانی آسانسوری شرکت کنید.

من مجتبی شیخعلی برای همه شما آرزوی موفقیت و پیروزی میکنم و امیدوارم هیچ فرصتی را برای فوق العاده بودن از دست ندید.

 

جهت مشاهده توضیحات دوره، برروی تصویر زیر کلیک نمایید

امتیاز ۵ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

4 دیدگاه دربارهٔ «۸ فرمان مشتری مداری و فروش»

اصغر شایان نژاد گفت:

سلام ۸ فرمان را نمی شود دانلود کرد

مجتبی شیخ علی گفت:

سلام
عرض پوزش
از لینک زیر استفاده بفرمایید
https://sheikhali.ir/297-2/

محمدرضا فردوسی زاده گفت:

سلام ۸ فرمان را نمی شود دانلود کرد!

مجتبی شیخ علی گفت:

سلام
از این لینک استفاده بفرمایید
https://sheikhali.ir/297-2/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه