وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

نقد و بررسی هدایا تبلیغاتی ۴ شرکت بزرگ ایرانی

نقد و بررسی هدایا تبلیغاتی ۴ شرکت بزرگ ایرانی

سازمان ها و شرکتها هر ساله مبالغ بسیاری را صرف هدایا تبلیغاتی می کنند و به جرات می توان گفت حجم فراوانی از این هدایا تبلیغاتی در اوایل هر سال تهیه می شود. یکی از پرکاربردترین هدایا تبلیغاتی که سالهای فراوان مورد استفاده کسب و کارها قرار گرفته است، تقویم است. در نگاه اول تقویم […]

سازمان ها و شرکتها هر ساله مبالغ بسیاری را صرف هدایا تبلیغاتی می کنند و به جرات می توان گفت حجم فراوانی از این هدایا تبلیغاتی در اوایل هر سال تهیه می شود.

یکی از پرکاربردترین هدایا تبلیغاتی که سالهای فراوان مورد استفاده کسب و کارها قرار گرفته است، تقویم است. در نگاه اول تقویم (از هر نوع آن) می تواند برای هر مخاطبی مفید باشد، شاید به همین خاطر است که همه شرکت هایی که برای سال جدید هدایا تبلیغاتی تهیه می کنند تقویم و یا سررسید در اولویت انتخاب انها قرار دارد.

در این مطلب قصد ندارم به خوب یا بد بودن تقویم به عنوان یک هدیه تبلیغاتی بپردازم، (بعداً در مطلبی جداگانه در این خصوص خواهم نوشت)  بلکه صرفاً قصد دارم تقویم رومیزی که توسط ۴ شرکت بزرگ ایرانی بعنوان هدایا تبلیغاتی در سال ۹۵ ارائه شده است را اینجا مقایسه کنیم.

تقویم رومیزی اول : بانک ملت

طرحی ساده اما جذاب، استفاده از شعار “تغییر را  احساس کنید” در پایین تقویم. تصویر پشت تقویم که در بالای تصویر مشاهده می کنید در تمام صفحات با رنگ های متفاوت تکرار شده است.

هدایا تبلیغاتی بانک ملت

تقویم رومیزی دوم: بانک صادرات

در تمام صفحات از تصاویر بسیار ساده و پیش پا افتاده استفاده شده است (تصاویری که شاید براحتی بتوان در اینترنت یافت) فونت نوشته ها بزرگ و غیرحرفه ای است، شعار ” بانکداری نوین را با بانک صادرات ایران تجربه کنید” در زیر تقویم آمده ایت

هدایا تبلیغاتی بانک صادرات

تقویم رومیزی سوم : گلدیران، نماینده ال جی

از تصاویر تقریباً شلوغ استفاده شده، اما تصاویر زیبا تهیه شده اند و معلوم است برای آنها زحمت کشیده شده است. در صفحات مختلف، محصولات مختلف به نمایش گذاشته شده است.

هدایا تبلیغاتی ال جی

تقویم رومیزی چهارم: صنایع شیر پاک

تصاویر پشت تقویم ساده و زیبا هستند، تصویر برداری از محصولات را می توان گفت بخوبی انجام داده اند و می تواند طعم محصولات را منتقل کند، البته میشد صفحات مرتبط با روزها را زیباتر و شاید ساده تر طراحی کرد (سلیقه شخصی بنده هست)

هدایا تبلیغاتی شیرپاک

سعی کردم در کنار هر تقویم کمی هم توضیحات بنویسم، اما مسئله اصلی که هدف این مطلب بود در ادامه شرح داده ام:

تصاویر تقویم ها را خودم گرفتم و به همین خاطر ممکن است تصاویر بخوبی بیانگر کیفیت ، مطلوبیت و یا عدم مطلوبیت تقویم ها نباشد، اما شاید شما هم متوجه شده باشید که در بین این هدایا تبلیغاتی، تقویم بانک صادرات از کیفیت پایین تری برخوردار است، و البته در تمام صفحات آن از تصاویر نامناسب و کاملاً غیرحرفه ای استفاده شده است. (بر خلاف سایر موارد که در آنها سعی شده از تصاویر جذاب و یا لااقل مانند بانک ملت از تصاویر ساده و زیبا استفاده شود)

بعد از دیدن این تقویم ها سوالی که در ذهنم ایجاد شد این بود که مگر غیر از این است که هزینه تهیه این تقویم ها تقریبا یکسان است، یعنی هر ۴ شرکت هزینه ای تقریبا یکسان برای چاپ این تقویم ها پرداخت کرده اند ( این تقویم ها معمولاً بصورت کشوری و در تبراژ بالا چاپ می شود و بدیهی است که هزینه بالایی بابت چاپ آنها پرداخت می شود.) اما چرا بانک صادرات سعی نکرده از یک طراح حرفه ای بخواهد که طرحی زیبا برای ۱۲ ماه سال تهیه کند؟ آیا واقعا یک طراحی معمولی و نه چندان حرفه ای نمی توانست طرح بهتری تهیه کند؟ آیا بانک حاضر نبوده هزینه ای بابت طراحی صفحات که مطمئنا مبلغی بسیار ناچیز در برابر چاپ تقویم هاست پرداخت کند؟ چرا این بانک هزینه ای بسیار زیاد بابت چاپ این تقویم پرداخته کرده اما این کار بگونه ای نیست که یک مدیر این تقویم را روی میز خودش بگذارد؟

مطمئنا هر فردی بین این ۴ هدیه تبلیغاتی، تقویم بانک صادرات را انتخاب نمی کند.

زمانی که این سوالها برایم پیش می آید ناخودآگاه ذهنم به سمت این جمله می رود که در برخی از ارگان ها رابطه جای ضابطه را گرفته است.

به نظر شما علت چیست ؟

امتیاز ۵ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

یک پاسخ به «بازاریابی شبکه ای چیست؟»

ابوالفضل گفت:

باسلام و وقت بخیر تحصیلات من کارشناس ارشد بازرگانی است و بنا به مقاله ای که در دست تهیه داشتم با بازرایابی شبکه ای مجاز یکی از شرکتها آشنا شدم به نظر من یکی از راههایی که دولت می تواند به راحتی مالیات دریافت کند از طریق بازاریابی شبکه ای است و می تواند ۷۰درصد محصولات ایرانی باشد مگر محصولات آرایشی و بهداشتی که متاسفانه در داخل کشور برند خوبی وجود ندارد از نظر قیمت تمامی شرکتها قیمت مورد تایید اداره بازرگانی دارند و طبق لیست ارسالی به اداره بازرگانی قیمتها لحاظ می گردد نه نظر شخصی و شرکتی و از نظر مراجعه تقلید هم هیچ مانعی برای فعالیت در آنها وجود ندارد حتی کتابی تحت عنوان فقه و بازاریابی چندسطحی در انتشارات آستان قدس رضوی نوشته شده است فقط تنها ایرادی که به فروش مستقیم(بازاریابی شبکه ای) وارد است عدم بازخوردگرفتن شرکتهای بازاریابی از مشاوران بازاریاب خود است که به نظر من اگر از مشتریان و مشاوران خود در خصوص محصولات و پلن درآمدی نظرسنجی کنند می توانند به مراتب موفقتر عمل نمایند. در بازاریابی شبکه ای همه به درآمد میرسند فقط مثل ساختمان سازی می ماند که شما اول باید فروش و مجموعه سازی نماید و بعد کسب درامد کنید لذا بسته به فعالیت افراد می تواند در عرض چندماه یا چندسال طول بکشد بستگی به فعالیت افراد دارد فقط باید توجه داشته باشد مثل هرکار دیگری نیاز به کسب مهارت و آموزش دارد با اینکه خیلی ساده به نظر میرسد ولی نیاز به آموزش خاص خود را دارد چون بازاریابی مدرن است و فیلم های و مطالب آقای دکتر روستا پدرعلم بازاریابی نوین ایران می تواند در این مسیر شما را کمک کند. سایت MLMBOOK هم می توانددر انتخاب شرکت شما را کمک کند. شرط اول در انتخاب شرکت، انتخاب شرکتی با تنوع محصولات و بیشترین محصول است دقیقاً مثل بورس که هرچه سبد سهام متنوع تری داشته باشید ریسک کمتر و درآمد بیشتری می توانید داشته باشید. ضمناً با توجه به اینکه خیلی از شرکتهای هرمی مجدداً شروع به فعالیت نموده اند از طریق سایت ایران هشدار به نشانی www.iranhoshdar.ir و ایران اصناف و سایت بازاریابی شبکه ای به نشانی www.networkmarketing.mimt.gov.ir حتماً قانونی بودن شرکت را بررسی نماید و یا اینکه با اداره بازرگانی تهران به شماره تماس ۰۲۱۲۶۴۲۱۲۸۹ و ۰۲۱۲۶۴۲۱۱۹۶ تماس بگیرید و در خصوص شرکت اطلاع حاصل کنید. به امید روزی که کشور ما وابسته به نفت نباشد و با پرداخت مالیات باعث رشد و شکوفایی کشور عزیزمان ایران شوید و با مصرف محصولات ایرانی از تولید کننده داخلی که از سفارشات مقام معظم رهبری است حمایت کنید و یکی از راههای دستیابی به این مهم گسترش و فرهنگ سازی بازاریابی شبکه ای یا فروش مستقیم می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه