وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

قانون جذابیت و داستان دکتر پویا |دیگران را بپذیرید، همانگونه که هستند.

قانون جذابیت و داستان دکتر پویا |دیگران را بپذیرید، همانگونه که هستند.

برخی از انسان های جذابیت زیادی دارند مانند دکتر پویا که در متن در موردش نوشته ام. او یک دکتر دوست داشتنی و جذاب بود . البته درآمد خیلی خوبی هم داشت، اما چرا اینگونه بود؟ مطلب را بخوانید

دکتری را میشناختم به نام آقای پویا (ایشان را همه ما با اسم کوچک صدا می کردیم و اینجا هم به اسم کوچک ایشان بسنده می کنیم.) دکتر متخصص ارتودنسی که محبوبیت زیادی داشت، ایشان یکی از بهترین متخصصین ارتودنسی دندان در ایران هستند که مدرک تخصص خودشان را از یک کشور اروپایی گرفته اند.

ایشان علاوه بر جذابیت ظاهر،رفتار بسیار خوبی با مراجعینش داشت به گونه ای که همه مراجعین به او احترام زیادی می گذاشتند و حاضر بودند ساعت ها در صف انتظار منتظر بمانند.

با توجه به تخصص ایشان معمولاً افرادی برای معاینه مراجعه می کردند که به دنبال زیبایی بیشتر بودند و از نظر مالی هم وضعیت مطلوبی داشتند.

یک روز که من هم در کنار ایشان حضور داشتم فردی که وضعیت ظاهر و لباسش معلوم بود از قشر زحمت کش کارگرهای ساختمانی است و البته یک فرد غیر ایرانی و از اهالی کشور افغانستان بود، نزد ایشان آمد.
وقتی این فرد را دیدم، حس کنجکاوی من برانگیخته شد که دکتر با این فرد چگونه رفتار می کند؟ آیا عبارتهای دوست خوبم، عزیزم، جوان زیبا و … را برای ایشان هم بکار می برد؟

وقتی جوان بر روی یونیت(صندلی دندانپزشکی) نشست، دکتر لبخندی زد و گفت: «چطوری جوان برومند؟ چی شده عزیزم، مشکل چیه؟»

این رفتار و این بیان دکتر من را به تحسین واداشت. ایشان برایش فرقی نمی کرد که مشتری و مخاطبش یک خانم جوان با لباس گران قیمت و وضعیت مالی خوب است یا یک جوان کارگر که با لباس نه چندان مرتب کارگری آمده است.

این خصیصه، یکی از مهمترین و بزرگترین ویژگیهای انسان های جذاب است. این افراد سعی می کنند با همه برخوردی خوب و عالی داشته باشند و دیگران را همانگونه که هستند بپذیرند، پذیرشی بدون قید و شرط، با همان حالت طبیعی و خدادادی که دارند.

♦ پیشنهاد میکنم این مطلب را مطالعه نمایید: مسیر یادگیری فن بیان و سخنرانی

قضاوت نکردن انسانها از روی ظاهر و احترام گذاشتن به آنها کاری است که در بسیاری از موارد واقعا دشوار است.

اگر می خواهید فردی جذاب باشید دیگران را به گرمی و به خوبی بپذیرید تا دیگران نیز شما را به گرمی وخوبی بپذیرند.

برای شروع بیاندیشید که در بین دوستانتان آیا فردی هست که بخاطر ایرادی در ظاهر، شما با او رفتار سردی داشته اید؟ حتما در اولین برخورد مجدد، با او ارتباط گرم و صمیمانه برقرار کنید.

چه زیبا فرموده اند امام حسن مجتبی علیه السلام: «بادیگران همانگونه رفتار کن که دوست داری با تو رفتار شود.»

 

نفوذ کلام در فن بیان

امتیاز ۵ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

یک پاسخ به «داستان مشتری مداری شرکتی که ادعا می کند اولین و بهترین است!»

حیدری گفت:

سلام، مطالبی که مرقوم فرموده اید در ایران یک مسئله عادی تلقی میشود و مسئولان شرکتها وقتی از یک مرحله ای از فروش و معروفیت برند می رسند فکر میکنند به پایان راه در فروش رسیده اند و فراموش می کنند که زمانی آرزو می کردند حتی اگر شده اندکی از محصولاتشان به فروش برسد. بنده از شرکتی دستگاهی رو خرید کردم و ابتدا چنان با آب و تاب در مورد آن صحبت می کردند و همکاران خود را به نقد می کشیدند که از همان ابتدا تمام ذهنیتهایی منفی که در مورد شرکتهای ایرانی داشتم را فراموش کردم و گفتم چقدر اشتباه می کردم هنوز شرکتهای مشتری مدار هستند. اما مدتی گذشت دستگاه با ۴ ماه تاخیر بدستم رسید کارم در این مدت تعطیل و خسارت زیادی را متحمل شدم قرار شد خسارت بنده را جبران کنند! حتی دریغ از یک عذر خواهی ! برخورد طلبکارانه و مغرورانه و ادعای اینکه ما جنس خوب به مشتری می دهیم لذا باید تحمل داشته باشید. یک سوال کوچک از مدیر شرکت که بدلیل اینکه سایر کاربران فکر منفی در مورد شرکت نکنند به تلگرام مدیرعامل فرستادم با برخورد بسیار زشت ایشان مواجه شدم که چرا به تلگرام شخصی من فرستادید به پشتیبانی بفرستید و مواردی از این دست. فقط و فقط به خاطر اینکه جنس با کیفیت به مشتری میدهند کارشان را توجیه می کنند. قضیه مفصل است. اما نهایتا تصمیم بنده این شد که در آینده از شرکتی خرید کنم که خدمات پس از فروش خوب و مناسب ، برخورد خوب با مشتری حتی اگر قیمت بالاتر داشته باشد یا کالا آنها به کبفی پایینتر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 6 =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه