وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

چرا مشتری نه میگوید؟

چرا مشتری نه میگوید؟

مشتری به دلایل مختلفی به شما پاسخ نه میدهد که اگر این دلایل را بدانید سریع تر و راحت تر می توانید او را متقاعد کنید. در این مطلب ۳ دلیل اصلی ر ا از کتاب متقاعدسازی کوین هوگان مرور می کنیم.

یکی از مهمترین مسئله های فروشنده ها، شنیدن پاسخ نه از مشتری است. این موضوع در بسیاری از مذاکره ها دیده میشود.

اولین پاسخی که برای این سوال داده می شود، این است که فروشندگی یعنی هنر نه شنیدن. اینکه آیا این عبارت درست هست یا خیر جای بحث دارد و با آن کاری نداریم، اما من معتقدم فروشندگی علاوه بر این عبارت، هنر تبدیل نه به بله است.

در این مطلب ۳ علت از علل نه گفتن مشتری در فروش و مذاکره را بررسی می کنیم، این موارد برگرفته از کتاب متقاعدسازی کوین هوگان است.

انسان ها به گذشته و اتفاق هایی که در گذشته برای آنها افتاده است، فکر می کنند.

انسان ها زمانی که قرار است یک تصمیم جدید بگیرند، به تمام تصمیم های مشابه فکر می کنند، به سود و زیان هایی که کرده اند فکر می کنند و اگر میزان این ضررها زیاد بوده باشد، بسرعت نه می گویند.

♦ پیشنهاد میکنم این مطلب را مطالعه نمایید: چگونه مشتری را متقاعد و جذب کنیم؟

منشا بیشتر  پاسخ های نه  بخاطر خاطره ناخوشایند از بله هایی است که به دیگران داده شده.

برای شما هم اتفاق افتاده؟ به فردی پولی قرض می دهید و او پولتان را نمی دهد، شما هم به کس دیگری به راحتی پولی قرض نمی  دهید. یک فروشنده سر شما را کلاه گذاشته و جنس بی کیفیتی را به شما فروخته، شما هم دیگر به سادگی حرفهای فروشنده ها را باور نمی کنید.

♦ پیشنهاد میکنم این مطلب را مطالعه نمایید: مشتری ها چگونه تصمیم می گیرند؟

انسانها از آینده می ترسند، چرا که آینده برای آنها مبهم است.

ابهام داشتن از آینده و آینده همکاری با فردی یا خرید محصولی، سبب می شود مشتری بدنبال ریسک نباشد.

آیا برایتان اتفاق افتاده که بر سر خرید یک دوره آموزشی مثل متقاعدسازی که در سایت ما هست، مدام با خودتان بحث کنید که آیا دوره خوبی هست؟ نکند موضوعاتش بدرد من نخورد؟ بخرم یا نخرم؟

این موضوع هم تا حدی به ریسکها و ضررهایی که در گذشته برای مخاطب رخ داده برمیگردد.

.

در کل تجربه های تلخ گذشته، بله هایی که به دیگران داده شده و همچنین مبهم بودن آینده، باعث می شود هر فردی، سریع ترین راه حل ممکن را انتخاب کند و آن پاسخ منفی است. یک مذاکره کننده حرفه ای و فروشنده موفق، این موضوعات را می شناسد و سعی می کند با اصول متقاعدسازی، اعتماد مخاطب را جلب کرده و او را به خرید محصول یا همکاری و یا هرموضوع دیگری، متمایل کند.


در مطالب دیگر، بیشتر در خصوص متقاعد سازی صحبت می کنیم، اما در صورتی که مایل هستید اصول و تکنیک های بیشتری را بصورت کامل بدانید، پیشنهاد می کنم در دوره مجازی هنر متقاعدسازی درفروش و مذاکره شرکت کنید.

هنر متقاعدسازی در مذاکره

امتیاز ۵ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

5 دیدگاه دربارهٔ «چگونه مشتری را متقاعدسازی و جذب کنیم ؟»

پروانه گفت:

سلام خدمت استادشیخ علی.من ازروهنماییهای شمااستفاده زیادی میکنم وبابت همین خیلی ممنون هستم.اماسوالی دارم واون اینکه من چطورمیتونم بدون سرمایه کاریرو درمنزل انجام بدم وترس اینرو هم نداشته باشم ک درفروشش ممکنه برام مشکل پیش بیاد؟چون ممکنه من کا هاییرو درمنزل انجام بدم مثل پختن شیرینیهای خونگی.اماتا قلق فر واندازه پخت وهرکارممکنی دراین راه ممکنه سرمایه زیادی ازمن بگیره وبعدحالا مشکل فروش داشته باشم.میخوام بدونم بدون سرمایه وبازمان کم چطورمیتونم باضررکمترکاروکسب درآمدکنم.ممنون ازلطفتون

مجتبی شیخ علی گفت:

وست گرامی سلام در وهله اول از شما سپاسگزارم که مطالب را دنبال می فرماییدو از این موضوع واقعا خوشحال هستم. در خصوص سوالی که فرمودید: …………. نکته اول، هر کاری نیاز به سرمایه دارد، حتی اگر شده اندک، به عنوان مثال شما برای پخت شیرینی خانگی هم به یک سرمایه حداقلی نیاز دارید. ……… نکته دوم: مطمئنا من و یا دیگران نمی توانم به شما پیشنهاد مستقیم در خصوص راه اندازی کاری را بدهیم، اما بنده نکات و راهنمایی هایی در این خصوص را برایتان می نویسم ………. نکته سوم : پیشنهاد می کنم در کارتان بدنبال راهکارهایی باشید که بتوانید اول سفارش بگیرید و بعد محصولی را تولید کنید (البته کارهایی مثل نقاشی، ساخت گل های تزئینی و … که بسیاری از خانم ها این کار را انجام میدهند خطر خراب شدن را ندارد.) برای این موضوع روی اینترنت و شبکه های اجتماعی می تونید حساب باز کنید، مثلا برای سفارش کیک تولد و یا مناسبتی می تونید در اینستاگرام و شبکه هایی مثل کلوب و … نمونه کارهاتون را معرفی کنید و باقیمتی کمتر از قنادی کیک را ارائه کنید. فقط باید چند نمونه برای معرفی داشته باشید که اون را هم می تونید برای برخی از اقوام و دوستانتون درست کنید………… نکته چهارم: آشپزی صرفا یک نمونه بود، باید علاقه مندی خودتون را پیدا کنید، روی اون زمینه کار کنید تا قوی و با مهارت بشید و بعد از طریق اون مهارت درآمد کسب کنید، لازمه این کار صبر و استقامت هست، چون این سبک کارهای کارآفرینانه مقداری زمان می بره تا درمسیر کسب درآمد خوب بیافته. …………. امیدوارم وارد هر حرفه ای که شدید پیروز و موفق باشید

نصیری گفت:

سلام . درصورت امکان مطالب قابل ارسال را به این ایمیل نیز ارسال فرمایید . با تشکر

sheikhali گفت:

دوست گرامی سلام در وهله اول از شما سپاسگزارم که مطالب را دنبال می فرماییدو از این موضوع واقعا خوشحال هستم. در خصوص سوالی که فرمودید: …………. نکته اول، هر کاری نیاز به سرمایه دارد، حتی اگر شده اندک، به عنوان مثال شما برای پخت شیرینی خانگی هم به یک سرمایه حداقلی نیاز دارید. ……… نکته دوم: مطمئنا من و یا دیگران نمی توانم به شما پیشنهاد مستقیم در خصوص راه اندازی کاری را بدهیم، اما بنده نکات و راهنمایی هایی در این خصوص را برایتان می نویسم ………. نکته سوم : پیشنهاد می کنم در کارتان بدنبال راهکارهایی باشید که بتوانید اول سفارش بگیرید و بعد محصولی را تولید کنید (البته کارهایی مثل نقاشی، ساخت گل های تزئینی و … که بسیاری از خانم ها این کار را انجام میدهند خطر خراب شدن را ندارد.) برای این موضوع روی اینترنت و شبکه های اجتماعی می تونید حساب باز کنید، مثلا برای سفارش کیک تولد و یا مناسبتی می تونید در اینستاگرام و شبکه هایی مثل کلوب و … نمونه کارهاتون را معرفی کنید و باقیمتی کمتر از قنادی کیک را ارائه کنید. فقط باید چند نمونه برای معرفی داشته باشید که اون را هم می تونید برای برخی از اقوام و دوستانتون درست کنید………… نکته چهارم: آشپزی صرفا یک نمونه بود، باید علاقه مندی خودتون را پیدا کنید، روی اون زمینه کار کنید تا قوی و با مهارت بشید و بعد از طریق اون مهارت درآمد کسب کنید، لازمه این کار صبر و استقامت هست، چون این سبک کارهای کارآفرینانه مقداری زمان می بره تا درمسیر کسب درآمد خوب بیافته. …………. امیدوارم وارد هر حرفه ای که شدید پیروز و موفق باشید

امین غیبی گفت:

سلام .ضمن تشکر از مدیریت سایت بابت همه مطالب مفید،
کسانی که به دنبال کسب درآمد واقعی و معقول هستند
پیشنهاد میکنم برن توی سایت خدمات یاب و کارشون رو شروع کنند:
https://khadamatyab.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج − 3 =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه