وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

پیشنهاد منحصر بفرد فروش یا USP

پیشنهاد منحصر بفرد فروش یا USP

پیشنهاد منحصر بفرد فروش به شما کمک می کند تا بهتر و بیشتر بفروشید. در این مطلب راهکارهایی که میتوانید یک پیشنهاد منحصربفرد را تهیه کنید برایتان لیست کرده ام.

Usp  مخفف عبارت unique selling proposition یا پیشنهاد منحصر بفرد فروش، موضوعی است که در حوزه فروش از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پیشنهاد منحصر بفرد فروش، آن پیشنهادی که که می تواند شما را از رقبایتان متمایز کند و باعث شود مشتری شما را انتخاب کند. اگر بتوانید یک پیشنهاد منحصر بفرد فروش حرفه ای و کارآمد تعریف کنید براحتی می تواند فروش بیشتری داشته باشید.

پیشنهاد منحصر بفرد فروش کاربردهای فراوانی دارد، بعنوان مثال می توان در تدوین شعارهای سازمانی و تبلیغاتی از آن بخوبی استفاده کرد.

برای اینکه بتوانید مزیت رقابتی و پیشنهاد منحصر بفرد فروش خودتان را بنویسید، چند موضوع می تواندبه شما کمک کند.

پیشنهاد منحصر بفرد فروش

تهیه لیستی از ویژگی های محصول یا خدماتتان

بهتر است دست به قلم شوید و تمامی ویژگی های بارز محصول یا خدماتتان را بنویسید، ویژگی هایی که باعث می شود محصول شما نسبت به رقبا برتری داشته باشد، اهمیت ویژه ای دارند.

برای مثال یک فست فود را در نظر بگیرید که ویژگی هایش شامل مواردی زیر است:

 مواد اولیه با کیفیت، داشتن پیک، بسته بندی های خاص، سایز پیتزاها و ….

از رقبایتان اطلاع داشته باشید.

یکی از گام های مهم در تهیه پیشنهاد منحصر بفرد فروش بررسی رقبا می باشد، چرا که کاری که رقیبتان در آن شهره است نمی تواند برای شما نتیجه ای داشته باشد، چرا که در صورت استفاده ممکن متهم به کپی کاری از رقیبتان شوید..

پس همواره از رقبای خودتان اطلاعات کافی داشته باشید.

مشتری چه می خواهد، نیاز مشتری چیست؟

یکی از بررسی هایی که لازم است انجام شود، تحلیل و بررسی نیازهای مشتریان است، روشهای مختلفی برای بررسی نیازهای مشتریان وجود دارد، بعنوان مثال استفاده از تحقیقات بازاریابی می تواند دید مناسبی در شناخت مشتریان به سازمان بدهد.پ

مزیت های خودتان را شناسایی کنید

پس لیست کردن ویژگی ها و شناسایی رقبا می توانید مزایا خودتان را شناسایی کنید، مزایا، ویژگی هایی است که رقبای شما آن را ندارند یا در آن از شما ضعیف تر هستند. بعنوان مثال یک فروشگاه پیک رایگانی که دارد برایش مزیت است یا یک تولید کننده پاوربانک اعلام میکند سرعت شارژدهی این پاوربانک ۲ برابر مدل های مشابه است. همه این ها نوعی مزیت بحساب می آیند.

منافع را شناسایی کنید.

منافع آن چیزی است که به واسطه وجود ویژگی ها به مشتری نفعی می رساند. بعنوان مثال: “تنها فست فودی که پیتزای بدون روغن طبخ می کند”، یک مزیت است و اینکه “پیتزایی بخورید که برای سلامتی شما مضر نیست”،  یک منفعت است.

پیشنهاد منحصر بفرد خودتان را بنویسید

وقت آن شده با استفاده از اطلاعاتی که در بالا کسب کردید پیشنهاد منحصربفد خودتان را بنویسید، پیشنهادی که حاوی یک منفعات برای مشتری است و برای شما یک مزیت رقابتی.

یکی از پیشنهاد منحصر بفرد فروش که معروفیت خوبی ایجاد کرده است، پیشنهاد پیتزا دومینو است.

پیتزا دومینو این شعار را دارد: “پیتزای مجانی در صورت عدم تحویل به موقع در کمتر ۳۰ دقیقه”

 USP خودتان را بروز کنید

به دو دلیل باید پیشنهاد منحصر بفرد فروش خودتان را بروز کنید، اول اینکه مطمئنا اگر USP شما جذاب باشد، رقبای شما هم دست بکار شده و از شما کپی برداری می کنند و یا ممکن است ایده های بهتری را ارائه کنند.

حالت بعد گذشت زمان و بروزتر شدن تکنولوژی است که سطح توقع مردم را بالاتر می برد،

با توجه به دو مورد بالا سعی کنید همواره پیشنهادهای خودتان را بررسی کرده و در صورت لزوم آنرا بروز نمایید.

امتیاز ۵ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه