هر سازمانی از افراد مختلفی تشکیل شده است که این افراد بدنه سازمان را تشکیل می دهند و اگر در این بدنه افراد صحیحی گمارده نشود، سازمانی نمی تواند مسیر موفقیت را طی کند. در ادامه در خصوص ۵ شخصیت از کارمندان صحبت می کنیم که بهتر است از سازمان حذف شوند و مدیران نبایستی در اخراج این افراد تعلل کنند، چرا که اینها همانند سم در سازمان شما هستند.
برخی از کارکنان صرفاً از روی اجبار و با کراهت سرکار حاضر می شوند و در هر فرصتی مدام از کار خودشان گلایه می کنند. بدی این افراد این است که مدام از سازمان بدگویی می کنند و این بدگویی در جمع های خانوادگی و دوستانه هم زیاد رخ می دهد و خود این موضوع بدترین سم برای سازمان است، چرا که شنونده های این بدگویی ها با خودشان می گویند: او کارمند سازمان است و کاملاً سازمان را میشناسد، مطمئناً این سازمان برای همکاری مناسب نیست. شاید بهتر باشد دراولین زمانی که تعدیل نیرو داشتید، این افراد را در اولویت اخراج قرار دهید.
برخی از کارکنان، افراد سمی هستند و مدام شایعات و دلهره در سازمان ایجاد می کنند. این ها هر شایعه را پروبال داده و در سازمان منتشر می کنند و عملاً افرادی هستند که به همه کارکنان استرس وارد می کنند. اینها مدام بدگویی می کنند، مدام خبرهای کذب و منفی را در سازمان نشر می دهند و شاید از اینکه استرس و حس منفی در دیگران ایجاد کنند، لذت می برند.
این افراد مناسب سازمان شما نیستند چرا که شما مدام باید برای از بین جنجال ها و تنش هایی که او با دیگر کارکنان می کند، وارد ماجرا شوید اوضاع را آرام کنید. این افراد جو آرام سازمان را بهم می ریزند و اصلاً مناسب فعالیت برای سازمانی که بدنبال یک آرامش درون سازمانی است نیستند. شاید بهتر باشد برای آرامش سازمان و افزایش بهره وری، این گروه را اخراج کنید.
این افراد معمولاً تلاش می کنند از دیگران تا حد ممکن سواستفاده کنند، سو استفاده های مالی و کاری. اول ماه پول قرض می گیرد و پس نمی دهد، از دیگران می خواهد که کارهایش را انجام بدهند، از زیر کار فرار می کند و … این افراد سازمان را مسموم می کنند. اخراج این افراد نه تنها لطمه ای به سازمان نمی زند، بلکه به مابقی کارکنان هم انگیزه و روحیه می دهد.
هستند افرادی که خودشان و دیگران را با سرکار گذاشتن و آزار دادن دیگران سرگرم می کنند. کار این افراد مسخره کردن دیگر کارکنان است و مدام در هر جمعی باب صحبت و مسخره کردن دیگران را شروع می کند. این افراد به مرور در سازمان جوی را ایجاد میکنند که همه در حال بدگویی از یکدیگر هستند و روحیه کار تیمی در سازمان نابود می شود.
دیدگاهتان را بنویسید