کسب و کار

این۵گروه رااز سازمان اخراج کنید!

هر سازمانی از افراد مختلفی تشکیل شده است که این افراد بدنه سازمان را تشکیل می دهند و اگر در این بدنه افراد صحیحی گمارده نشود، سازمانی نمی تواند مسیر موفقیت را طی کند. در ادامه در خصوص ۵ شخصیت از کارمندان صحبت می کنیم که بهتر است از سازمان حذف شوند، چرا که اینها همانند سم در سازمان شما هستند.

۱ -کارمندی ﮐﻪ سازمان ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ .

برخی از کارکنان صرفاً از روی اجبار و با کراهت سرکار حاضر می شوند و در هر فرصتی مدام از کار خودشان گلایه می کنند. بدی این افراد این است که مدام از سازمان بدگویی می کنند و این بدگویی در جمع های خانوادگی و دوستانه هم زیاد رخ می دهد و خود این موضوع بدترین سم برای سازمان است، چرا که شنونده های این بدگویی ها با خودشان می گویند: او کارمند سازمان است و کاملاً سازمان را میشناسد، مطمئناً این سازمان برای همکاری مناسب نیست.

۲ – کارمندی  ﮐﻪ ﺑه دیگر کارمندان سازمان ﺍﺳﺘﺮﺱ ﻣﯿﺪﻫﺪ.

برخی از کارکنان، افراد سمی هستند و مدام شایعات و دلهره در سازمان ایجاد می کنند. این ها هر شایعه را پروبال داده و در سازمان منتشر می کنند و عملاً افرادی هستند که به همه کارکنان استرس وارد می کنند.

 

این مطلب را از دست ندهید:چگونه از منابع انسانی انتقاد کنیم؟

 

۳ – کارمندی  ﮐﻪ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﺎ دیگر کارمندان سازمان  ﺟﺮ ﻭ ﺑﺤﺚ ﻣﯿﮑﻨﺪ .

این افراد مناسب سازمان شما نیستند چرا که شما مدام باید برای از بین جنجال ها و تنش هایی که او با دیگر کارکنان می کند، وارد ماجرا شوید اوضاع را آرام کنید. این افراد جو آرام سازمان را بهم می ریزند و اصلاً مناسب فعالیت برای سازمانی که بدنبال یک آرامش درون سازمانی است نیستند.

۴ – کارمندی ﮐﻪ ﺍﺯ دیگر کارمندان سازمان  ﺳﻮﺀ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯿﮑﻨﺪ.

این افراد معمولاً تلاش می کنند از دیگران تا حد ممکن سواستفاده کنند، سو استفاده های مالی و کاری. اول ماه پول قرض میگیرد و پس نمی دهد، از دیگران می خواهد که کارهایش را انجام بدهند، از زیر کار فرار می کند و … این افراد سازمان را مسموم می کنند.

۵-کارمندی که بی حرمتی به دیگر کارمندان سازمان  برایش تفریح است.

هستند افرادی که خودشان و دیگران را با سرکار گذاشتن و آزار دادن دیگران سرگرم می کنند. کار این افراد مسخره کردن دیگر کارکنان است و مدام در هر جمعی باب صحبت و مسخره کردن دیگران را شروع می کند. این افراد به مرور در سازمان جوی را ایجاد میکنند که همه در حال بدگویی از یکدیگر  هستند و روحیه کار تیمی در سازمان نابود می شود.

۵ (۱۰۰%) ۱ vote
برچسب ها

مجتبی شیخ علی

من مجتبی شیخ علی هستم، مشاور، مدرس و نویسنده در زمینه ارتباطات، مذاکره و مدیریت کسب وکار ..//.. زندگی و کسب کار ما سراسر ارتباط و مذاکره است و قرار است در این سایت اصول آن را باهم مرور کنیم ..//..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن