وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

تکنیک ارائه مجموع هزینه ها در مذاکره فروش

تکنیک ارائه مجموع هزینه ها در مذاکره فروش

مذاکره فروش یکی از مهمترین قسمت های هر کسب و کاری است و فردی که بتواند در مذاکره فروش موفق باشد میتواند بهتر از مابقی رقبا در بازار جایگاه داشته باشد. برای موفقیت در این موضوع لازم است تکنیک های مختلفی را بدانیم. یکی از موارد مهم و چالش های فروشنده ها، تخفیف و چانه […]

مذاکره فروش یکی از مهمترین قسمت های هر کسب و کاری است و فردی که بتواند در مذاکره فروش موفق باشد میتواند بهتر از مابقی رقبا در بازار جایگاه داشته باشد. برای موفقیت در این موضوع لازم است تکنیک های مختلفی را بدانیم.

یکی از موارد مهم و چالش های فروشنده ها، تخفیف و چانه زنی های مشتری برای کمتر کردن رقم محصول یا خدمات است. در این فایل صوتی در خصوص تکنیک ارائه مجموع هزینه ها صحبت میکنیم که می تواند میزان درخواست تخفیف مشتری را کاهش دهد

جهت دانلود فایل بالا، اینجـــــا کلیک نمایید

 

♦ پیشنهاد میکنم این نوشته را هم مطالعه نمایید: اهمیت برنامه ریزی در مذاکره چگونه است؟

متن فایل صوتی بالا:

با نام و یاد خدا

عرض سلام دارم خدمت همه دوستان و همراهان گرامی

خوشحالم که با یک فایل صوتی دیگه در خدمت شما هستم. در این فایل صوتی تصمیم دارم در خصوص یکی از تکنیک های مهم در حوزه مذاکره فروش صحبت کنم، تکنیکی که می تونه به شما کمک کنه در زمانی که میخواید از مشتری تخفیف بگیرید و زمانی که میخواید تحفیف کمتری به مشتری بدید، از این تکنیک استفاده کنید و نتیجه مذاکره فروش را به نفع خودتون برگردونید.

خیلی اوقات پیش میاد که مشتری از ما تخفیف میخواد یا سعی میکنه با زیر سوال بردن محصول، قیمت و یا خدمات ما، از ما تخفیف بیشتری را دریافت کنه.

اینجاست که ما می تونیم از تکنیک مجموع هزینه ها استفاده کنیم. سعی می کنیم مجموع هزینه های تولید محصول یا ارائه خدمت را به مشتری اعلام کنیم، هزینه هایی مثل کارکنانمون، مواد اولیه، گارانتی ها و حتی هزینه هایی مثل مالیات و بیمه.

زمانی که این کار را میکنیم و هزینه هامون را به مشتری نشون میدیم و بهش میگیم این محصول برای تولید چه هزینه هایی براش پرداخت شده، مشتری از گارد دفاعی خودش برای تخفیف خارج شده و احتمالاً تحفیف کمتری بخواد.

♦ پیشنهاد میکنم این نوشته را هم مطالعه نمایید: نحوه بیان مشکل در مذاکرات (رادیو آموزش ۲۷)

اجازه بدید با یک مثال این تکنیک را بیشتر توضیح بدم:

چند وقت پیش بعنوان مذاکره کننده برای یک شرکت تولیدی در حال مذاکره با یک شرکت خدماتی بودیم و برای دریافت خدمات و هزینه ها مذاکره می کردیم. ما تلاش میکردیم هزینه خدمات را بر مبنای سال پیش نگهداریم.

ما از تکنیک مجموع هزینه ها در این مذاکره فروش استفاده کردیم و مجموع هزینه ها را در مذاکره فروش به مخاطب نشون دادیم:

ما امسال هزینه هامون افزایش پیدا کرده، حقوق کارکنان ۲۰% افزایش داشته، هزینه های مالیات و بیمه هم به مانند همه کسب و کارها اضافه تر شده، حالا بماند هزینه های دیگری که به شرکت تحمیل شده اما هزینه محصولات گرون نشده و با قیمت سال قبل می فروشیم و از شما هم میخوایم هزینه ها را مانند سال پیش محاسبه کنید.

با این روش تونستیم از مخاطب تخفیف بگیریم و هزینه ها را مانند سال قبل ثابت نگهداریم. این تکنیک میتونه به ما در مذاکره فروش کمک کنه اگر مشتری از ما تخفیف زیادی میخواد، استفاده کنیم و تحفیف کمتری بدیم و حتی در صورت کاربرد مانند مثالی که زدم، در زمانی که میخواهیم تخفیف بیشتری بگیریم، باز این تکنیک می تواند در برخی مواقع جوابگو باشد.

امیدوارم این تکنیک کوتاه به شما کمک کنه، مذاکره های بهتری داشته باشید.

مابقی فایل های صوتی را میتوانید از اینجـــــا دانلود نمایید.

دوره رایگان مذاکره شیخ علی

امتیاز ۵ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 5 =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه