فروشگاه سیمیشکا

وب سایت آموزشی مجتبی شیخ علی

دانستن بهتر است...

۷ نکته برای تهیه یک متن تبلیغاتی موثر و حرفه ای

۷ نکته برای تهیه یک متن تبلیغاتی موثر و حرفه ای

تبلیغات یکی از ابزارهایی است که کسب و کارها به آن نیاز دارند تا بتوانند به واسطه آن رشد کنند و سود بیشتری کسب کنند، اما با توجه به زیاد شدن تبلیغ های مختلف، معمولاً مخاطب توجه چندانی به همه تبلیغ ها نمی کند و می توان به جرات گفت، تبلیغی می تواند موثر باشد […]

تبلیغات یکی از ابزارهایی است که کسب و کارها به آن نیاز دارند تا بتوانند به واسطه آن رشد کنند و سود بیشتری کسب کنند، اما با توجه به زیاد شدن تبلیغ های مختلف، معمولاً مخاطب توجه چندانی به همه تبلیغ ها نمی کند و می توان به جرات گفت، تبلیغی می تواند موثر باشد و توجه مخاطب را جلب کند که متفاوت و اصولی باشد.

بخشی از تبلیغات که بخش مهمی هم هست، متن تبلیغ است، در این مطلب به برخی از مواردی که می تواند به شما کمک کند تا یک متن تبلیغاتی موثر بنویسید، می پردازیم.

به دغدغه مخاطبتون فکر کنید.

اگر دغدغه را پیدا کنید، می تونید چندین مدل متن تهیه کنید.

به عنوان مثال یک فروشگاه تشک برای تبلیغات در فضای مجازی می تواند به این موارد فکر کند: دغدغه فردی که دیسک کمر دارد؟ دغدغه خانم جوانی که مشغول خرید جهیزیه است؟ و …

نکته دیگرا این است که الزاماً نیاز نیست در متن، دقیقاً به همین دغدغه ها اشاره کنید، اما فکر کردن به این دغدغه ها برای شما ایده به همراه خواهد داشت.

محصولات یا خدماتتان فکر کنید و واقعیت ها دیگه آن را پیدا کنید،

مثلاً دوربین عکاسی برای عکس گرفتن نیست، برای ثبت خاطرات خوبه — لبنیات برای سلامتیه یا کسی که لوازم آرایشی می خرد، دنبال زیبایی هست.

شما هم ببینید کاربرد واقعی محصولات و خدماتتان چیست و در متن تبلیغتان بر روی این موارد تاکید کنید.

از اثر اجتماعی استفاده کنید.

اینکه چقدر تا به حال مشتری داشتید، اینکه چندتا شعبه دارید و …
در کل ارائه آمار، در صورتی که صحیح و بجا باشد،می تواند خوب باشد – حتی ارائه مطالعه های موردی و کارهای تحقیقاتی استفاده کنید، همان فروشگاه تشک را در نظر بگیرید، می تواند بدنبال مطالعات موردی باشد شبیه اینکه کسی که خواب آرام تری دارد، عملکرد بهتری هم در کارهاش دارد.

 

از ابزار ترس استفاده کنید.

بگردید و ببینید اگر از محصول یا خدمات بی کیفیت استفاده کنند و محصولات شما را انتخاب نکنند، ممکن است چه اتفاقی برای آنها بیافتد.
شاید دیده باشید که تعمیرکار خودرو یا فروشنده لوازم یدکی به شما می گوید، خودتان می دانید، این کیفیت خوبی نداره و ممکنه توی جاده ماشینت خراب بشه و بمونی، پیشنهاد می کنم یکم بیشتر هزینه کنی و جنس بهتر ببری
حالا اینکه چطور در متن تبلیغاتی از ترس استفاده کنید، بستگی به خلاقیت و فکر شما دارد، مثلاً تصویر زیر را ببینید

از آینده حرف بزنید،

یعنی بگویید اگر از شما خرید کنند، چه اتفاقی در آینده برای آنها رخ میدهد، مثلاً خیالشون راحت هست که تا حداقل ۱۰ سال یا حتی خیلی بیشتر، دیگه نیاز به خرید مجدد ندارند.

از تکنیک مهمانی دعوت نشده استفاده کنید.

حالا این تکنیک چی هست: تصور کنید می فهمید دیشب همه دوستانتان توسط دوست صمیمی شما به مهمانی دعوت شده اند اما شما در آن مهمانی نبوده اید،(حالا به هر دلیلی)
آیا کنجکاو نمی شوید که بدانید در مهمانی چه خبر بوده؟ دوست نداشتید در مهمونی باشید؟ و …

حالا اگر در متن نشان بدهید کسانی که از شما خرید کردند، چقدر بودند و چقدر راضی هستند، از تکنیک مهمانی دعوت نشده استفاده کردید.

سعی کنید از سوال استفاده کنید یا جملات بدیهی را بنویسید و مخاطب را درگیر کنید،

بعنوان مثال “خودتون خوب میدونید که یه خواب خوب و راحت میتونه یه انرژی فوق العاده واسه شروع کردن یه روز عالی رو به ما بده”
استفاده از کلماتی مانند شما، خودتون و امثال این، مشتری را بهتر درگیر میکند.

این ۷ نکته مواردی است که می توانید استفاده کنید تا متن تبلیغاتی بهتری تهیه کنید. البته تبلیغ نویسی به همه اینها منتهی نمی شود اما دانستن همین نکات هم می تواند به شما کمک کند متن تبلیغاتی بهتری تهیه نمایید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد من برای شما


Notice: WP_Query از نگارش 3.1.0 از رده خارج شده! caller_get_posts تاریخ‌گذشته است. به جای آن از ignore_sticky_posts استفاده نمایید. in /home/sheikhal/public_html/wp-includes/functions.php on line 4869

آیا تعارض جنبه مثبت هم دارد؟

وقتی صبحت از تعارض می شود ذهن ما سریعاً به این سمت می رود که تعارض یک موضوع منفی است و فقط جنبه های منفی دارد. بهرحال زمانی که با فردی دچار تعارض می شویم بین خواسته های ما و خواسته های او تضادی وجود دارد، بعنوان مثال من می خواهم حقوقم ۲۰% افزایش پیدا […]

پنجشنبه 11 اردیبهشت 1399 | 16:16

۳ مدل برخورد و حل تعارض در مذاکره

در مطالب گذشته، در خصوص تعارض برای شما گفته ام و حتماً به یاد دارید که تعارض قسمتی از زندگی ما و همچنین یکی از علل اصلی بوجود آمدن مذاکره است. مذاکره کننده حرفه ای باید بداند که چگونه می تواند یک تعارض را حل کند و با تعارضات روبرو شود. ♦ مطالب مربوط به […]

سه شنبه 03 مهر 1397 | 07:07

تعارض و مذاکره

از موضوعات مهم در مذاکره تعارض است. تعارض یکی از علل مهم در بوجود آمدن مذاکره است. و شاید بتوان گفت در بسیاری از مواقع این تعارض بین خواسته های دو فرد است که به  یک مذاکره منجر می شود. می توان اینطور گفت، هر گاه دو نفر یا دو گروه با یکدیگر در موضوعی […]

پنجشنبه 20 اردیبهشت 1397 | 07:07

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | طراحی و اجرا : کانون تبلیغاتی هور | 1399

رفتن به بالای صفحه