وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

۳ نکته برای داشتن تبلیغات اثربخش

۳ نکته برای داشتن تبلیغات اثربخش

تبلیغات زمانی اثربخش خواهد بود که بدرستی اجرا شود. اینکه فقط یک بیلبورد بزنیم یا تراکت پخش کنیم، نمی تواند یک تبلیغات اثربخش باشد، سه نکته مهم و پایه ای را در ویدئو این مطلب ببنید و بیاموزید و در تبلیغات خودتان استفاده کنید.

تبلیغات موضوع مهمی برای هر کسب و کاری است و کسب وکارهای برای پیشرفت و رشد باید به سراغ تبلیغات بروند اما زمانی تبلیغ می تواند موثر و اثرگذار باشد که به صورت صحیح و اصول انجام شود، به همین خاطر بایستی اصول تبلیغات اثربخش را آموخت

خیلی اوقات می شنویم که “تبلیغات هزینه نیست، سرمایه گذاری است” و جالب این است که بیشتر این عبارت را از جانب افراد یا سازمان هایی می شنویم که رسانه های تبلیغاتی مانند بیلبورد و … را اجاره می دهند.

تنها زمانی می توانیم بگوییم که تبلیغات سرمایه گذاری است که این کار بصورت صحیح و با رعایت اصول انجام شود و در غیر اینصورت صرفاً یک هزینه اضافی است.

در ویدئوی زیر به ۳ نکته و اصل برای داشتن تبلیغات اثربخش و موثر اشاره کرده ام که رعایت همین سه مورد هم می تواند به شما کمک کند تبلیغ بهتری داشته باشید.

جهت دانلود ویدئو اینجــــــــا کلیک نمایید

 

گزیده ای از متن ویدئو

برای اینکه تبلیغات اثربخش داشته باشیم باید نکات مختلفی را رعایت کنیم که در این ویدئو به سه نکته اشاره می کنیم:

نکته اول

پیش از آنکه تبلیغات و یا کمپین تبلیغاتی خودتان را راه بیاندازید، جامعه هدف و مخاطب خودتان را مشخص کنید. زمانی که این کار را می کنیم روند تبلیغات شما مشخص و دقیق خواهد بود و می دانید که از چه رسانه ای استفاده کنید.

 این کار می تواند خیلی اوقات صرفه جویی اقتصادی هم برای شما داشته باشد، به عنوان مثال شرکتی تصمیم به تبلیغات بیلیوردی با هزینه چندصد میلیونی داشت که پس از بررسی مشاوران شرکت و بررسی جامعه هدف، توانستند با هزینه ای کمتر از ۱۰ میلیون تومان، توانستند تبلیغات را انجام بدهند و نتیجه ای بهتر از آنچه برنامه ریزی کرده بودند، بدست آورند.

نکته دوم

پیام تبلیغاتی یا همان متنی که در تبلیغات خودتان می نویسید.

تفاوتی نمی کند چه نوع تبلیغی است، اگر بیلبورد یا تراکت است متن داخل آن یا اگر تیزری می سازید، متن و دیالوگی که در تیزر گفته می شود و روی آن تمرکز است.

این پیام در تبلیغات بسیار مهم است و شاید قسمتی که می تواند تاثیر بالایی در مجاب کردن مخاطب برای انجام کاری داشته باشد، همین پیام تبلیغاتی است.

موضوع نوشتن پیام تبلیغاتی، مفصل است اما نکته ای که می توانیم اینجا به آن اشاره کنیم این است که زمانی که می خواهید متن پیام را بنویسید، به مخاطب فکر کنید نه خودتون.

خیلی اوقات کسب وکارها بجای اینکه متنی بنویسند که مخاطب آن را بپسندد، متنی می نویسند که خودشان آن را دوست دارند.

اینکه شما شرکت بزرگی هستید، اینکه شما اولین هستید، اینکه شرکت شما تراکنش بالایی دارد یا نیروی انسانی زیادی دارید، برای شما جذاب است و الزاماً برای مخاطب و مشتری شما جذاب نیست.

شما باید در متن تبلیغاتی چیزی بنویسید که برای مشتری جذاب باشد و وقتی آن را می خواند در ذهنش درگیری ایجاد شود و به این نتیجه برسد که شما می توانید دغدغه ای از او را کم کنید.

پس در تبلیغ و پیامتان به مشتری نشان بدهید که چه دغدغه ای را می توانید حل کنید و برای او چه کاری می توانید انجام دهید.

نکته سوم:

این نکته هم باز در خصوص پیام تبلیغاتی است. خواهشاً در تبلیغات خودتون از واژه هایی که ترین دارند استفاده نکنید.  واژه هایی مانند متخصص ترین، بهترین، با کیفیت ترین، و هر ترین دیگری..

وقتی از این عبارت استفاده میکنید این حس را به مخاطب القا می کنید که احتمالاً شما در تبلیغ دروغ گفته اید، چرا که شما در تبلیغتان زمان و فرصت کافی برای اثبات حرفتان ندارید.

این سه تکنیک می تواند به شما کمک کند تا تبلیغ بهتری داشته باشید، اما اگر می خواهید اصول و تکنیک های بیشتری را بیاموزید، پیشنهاد می کنیم در دوره مجازی اصول و تکنیک های تبلیغات شرکت کنید

امتیاز ۵ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − هفت =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه