وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

۳ نکته برای داشتن تبلیغات اثرگذار و حرفه ای

۳ نکته برای داشتن تبلیغات اثرگذار و حرفه ای

اگر تبلیغات اثرگذار و صحیح نباشد، کل مبلغی که برای آن هزینه شده است، نابود می شود. زمانی هزینه تبلیغات سرمایه گذاری می شود که آن را بدرستی انجام بدهیم. در این مطلب ۳ نکته مهم را مرور می کنیم.

تبلیغات اثرگذار موضوع مهمی برای هر کسب و کاری است و کسب وکارهای برای پیشرفت و رشد باید به سراغ تبلیغات بروند اما زمانی تبلیغ می تواند موثر و اثرگذار باشد که به صورت صحیح و اصول انجام شود.

خیلی اوقات می شنویم که “تبلیغات هزینه نیست، سرمایه گذاری است” و جالب این است که این عبارت، بیشتر از جانب افراد یا سازمان هایی شنیده می شود که رسانه های تبلیغاتی مانند بیلبورد و … را اجاره می دهند.

تنها زمانی می توانیم بگوییم که تبلیغات سرمایه گذاری است که این کار بصورت صحیح و با رعایت اصول انجام شود و در غیر اینصورت صرفاً یک هزینه اضافی است.

در ویدئوی زیر به ۳ نکته و اصل برای داشتن تبلیغات اثرگذار و موثر اشاره کرده ام که رعایت همین سه مورد هم می تواند به شما کمک کند تبلیغ بهتری داشته باشید.

جهت دانلود ویدئو، اینجـــــــــــــــا کلیک نمایید

گزیده ای از متن ویدئو

برای اینکه تبلیغات اثرگذار و  اثربخشی داشته باشیم باید نکات مختلفی را رعایت کنیم که در این ویدئو به سه نکته اشاره می کنیم:

 

نکته اول:

پیش از آنکه تبلیغات و یا کمپین تبلیغاتی خودتان را راه بیاندازید، جامعه هدف و مخاطب خودتان را مشخص کنید. زمانی که این کار را می کنیم روند تبلیغات شما مشخص و دقیق خواهد بود و می دانید که از چه رسانه ای استفاده کنید.

 این کار می تواند خیلی اوقات صرفه جویی اقتصادی هم برای شما داشته باشد، به عنوان مثال شرکتی تصمیم به تبلیغات بیلیوردی با هزینه چندصد میلیونی داشت که پس از بررسی مشاوران شرکت و بررسی جامعه هدف، توانستند با هزینه ای کمتر از ۱۰ میلیون تومان، توانستند تبلیغات را انجام بدهند و نتیجه ای بهتر از آنچه برنامه ریزی کرده بودند، بدست آورند.

 

این مطلب را هم بخوانید: ۷ جاذبه تبلیغاتی که تبلیغ شما را اثربخش می کند.

 

نکته دوم:

پیام تبلیغاتی یا همان متنی که در تبلیغات خودتان می نویسید.  تفاوتی نمی کند چه نوع تبلیغی است، اگر بیلبورد یا تراکت است متن داخل آن یا اگر تیزری می سازید، متن و دیالوگی که در تیزر گفته می شود و روی آن تمرکز است.

این پیام در تبلیغات بسیار مهم است و شاید قسمتی که می تواند تاثیر بالایی در مجاب کردن مخاطب برای انجام کاری داشته باشد، همین پیام تبلیغاتی است.

موضوع نوشتن پیام تبلیغاتی، مفصل است اما نکته ای که می توانیم اینجا به آن اشاره کنیم این است که زمانی که می خواهید متن پیام را بنویسید، به مخاطب فکر کنید نه خودتون.

خیلی اوقات کسب وکارها بجای اینکه متنی بنویسند که مخاطب آن را بپسندد، متنی می نویسند که خودشان آن را دوست دارند.

تبلیغات اثرگذار

اینکه شما شرکت بزرگی هستید، اینکه شما اولین هستید، اینکه شرکت شما تراکنش بالایی دارد یا نیروی انسانی زیادی دارید، برای شما جذاب است و الزاماً برای مخاطب و مشتری شما جذاب نیست.

شما باید در متن تبلیغاتی چیزی بنویسید که برای مشتری جذاب باشد و وقتی آن را می خواند در ذهنش درگیری ایجاد شود و به این نتیجه برسد که شما می توانید دغدغه ای از او را کم کنید.

پس در تبلیغ و پیامتان به مشتری نشان بدهید که چه دغدغه ای را می توانید حل کنید و برای او چه کاری می توانید انجام دهید. اینگونه تبلیغات اثرگذار و حرفه ای خواهید داشت.

نکته سوم:

این نکته هم باز در خصوص پیام تبلیغاتی است. خواهشاً در تبلیغات خودتون از واژه هایی که ترین دارند استفاده نکنید.  واژه هایی مانند متخصص ترین، بهترین، با کیفیت ترین، و هر ترین دیگری..

وقتی از این عبارت استفاده میکنید این حس را به مخاطب القا می کنید که احتمالاً شما در تبلیغ دروغ گفته اید، چرا که شما در تبلیغتان زمان و فرصت کافی برای اثبات حرفتان ندارید.

این سه تکنیک می تواند به شما کمک کند تا تبلیغ بهتری داشته باشید، اما اگر می خواهید اصول و تکنیک های بیشتری را بیاموزید، پیشنهاد می کنیم در دوره مجازی اصول و تکنیک های تبلیغات شرکت کنید. برای مشاهده توضیحات دوره، بر روی متن زیر کلیک نمایید

دوره آموزشی اصول و تکنیک های تبلیغات موثر و اثربخشی

امتیاز ۵ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

4 دیدگاه دربارهٔ «دانلود کتاب چگونه بیشتر بفروشیم؟»

محمد گفت:

سلام فرم های هیچکدام از آموزشهای رایگانتان موجود نیست!

مجتبی شیخ علی گفت:

سلام
ممنون از شما
ایرادی در سایت رخ داده که بزودی برطرف می شود.

سید محمد علی مظفری طباطبایی گفت:

سلام و درود
بنده تازه وارد سایت شما شدم امیدوارم که بتونم بیشترین سود را ازاین وبسایت شما داشته باشم

مجتبی شیخ علی گفت:

سلام
امیدوارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × یک =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه