وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

چطور از منابع انسانی خود انتقاد کنیم ؟

چطور از منابع انسانی خود انتقاد کنیم ؟

در رادیو آموزش شماره ۱۱ مطلبی مهم در خصوص انتقاد کردن یا بازخواست از منابع انسانی را برای شما آماده کرده ام. البته انتقاد کردن یک تکنیک و مهارت است که در آینده ای نزدیک در خصوص آن بیشتر صحبت می کنیم، اما گاهی اتفاق می افتد مدیری می خواهد انتقاد یا گوشزدی به یکی […]

در رادیو آموزش شماره ۱۱ مطلبی مهم در خصوص انتقاد کردن یا بازخواست از منابع انسانی را برای شما آماده کرده ام.

البته انتقاد کردن یک تکنیک و مهارت است که در آینده ای نزدیک در خصوص آن بیشتر صحبت می کنیم، اما گاهی اتفاق می افتد مدیری می خواهد انتقاد یا گوشزدی به یکی از پرسنل خودش بکند، نحوه این انتقاد و چگونگی آن را در این فایل گوش کنید.

 

برای دانلود فایل صوتی اینجا کلیک نمایید

 


متن رادیو آموزش ۱۱ برای آن دوستانی که به خواندن بیشتر از شنیدن علاقه دارند:

 

سلام می کنم خدمت شما دوستان و همراهان گرامی

مجتبی شیخ علی هستم و در این رادیو آموزش قصد دارم یکی از نکات مهم در حوزه مدیریت منابع انسانی را با شما درمیان بذارم، لطفاً با من همراه باشید.

 

در یکی از سازمان هایی که کار می کردم مدیری داشتیم که هر وقت می خواست از یکی از کارکنان سازمان انتقادی بکنه از یکسری جملات و کلمات ثابت و مشخص استفاده می کرد. این مدیر معمولا اون فرد را به اتاق خودش می خواست و از این جملات استفاده می کرد: "تو چرا نمی فهمی، تو کی می خوای کارت را درست انجام بدی، من نمی دونم شماها چرا هیچ وقت کارتون را صحیح انجام نمی دیدف شماها لیاقت کار کردن در این سازمان را ندارید، اصلا آدم های لایقی نیستید" و البته جملات شبیه به این جمله ها را در ادبیات انتقاد خودش استفاده می کرد.

این موضوع را به این خاطر گفتم که اگر شما بعنوان یک مدیر در سازمانتان قرار است به یکی از کارکنانتان انتقادی داشته باشید این انتقاد را روی رفتار اون فرد انجام بدید نه روی خود اون فرد.  استفاده از جملاتی مثل تو نمی فهمی ، تو لیاقت نداری یا بلد نیستی کارت را انجام بدی ، عبارت های صحیح و اثربخشی که نیست هیچ، به کارمندمان هم لطمه می زنیم، احساسات او را هدف قرار داده و باعث سرخوردگی اون فرد در سازمان می شویم.

اما اگر این انتقاد را بصورت صحیح انجام بدیم و به کارمندمان بگیم چرا از دست او عصبانی هستیم.

بعنوان مثال مدیری به کارمندش می گوید: "من بخاطر اینکه هفته گذشته دوبار گزارشت را ناقص تحویل دادی و دیر هم به سر کار اومدی از دستت دلخور هستم، حتما فکری به حال خودت بکن و این روند را بهبود بده"   این انتقاد می تونه سازنده باشه.

البته جوانبمختلفی را در انتقاد باید در نظر گرفت که این موضوع یکی از پیشنیازهای مهم هست.

پس اگر بعنوان مدیر قرار شد به یکی از کارمندان خودتون اعتراض و انتقادی بکنید، حتما این نکته را مد نظر قرار بدهید که به رفتار او انتقاد بکنید نه خود او، اینطور انتقاد شما می تونه اثربخشی بیشتر و بهتری داشته باشه.

برای همتون آرزوی پیروزی و موفقیت می کنم.

 

امتیاز ۰ از ۰ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه