وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

ویدئوآموزش۱۸: اولویت بندی در مذاکره

ویدئوآموزش۱۸: اولویت بندی در مذاکره

 موضوعات مهم در مذاکره که لازم است پیش از شروع مذاکره به آن فکر کرد، اولویت بندی است. این اولویت بندی برروی خواسته ها و امتیازها انجام می شود تا مذاکره کننده بداند که حاضر است چه امتیازی بدهد و چه امتیازی بگیرد. در فیلم زیر کوتاه در این خصوص صحبت کرده ام: ویدئو بالا […]

 موضوعات مهم در مذاکره که لازم است پیش از شروع مذاکره به آن فکر کرد، اولویت بندی است. این اولویت بندی برروی خواسته ها و امتیازها انجام می شود تا مذاکره کننده بداند که حاضر است چه امتیازی بدهد و چه امتیازی بگیرد.

در فیلم زیر کوتاه در این خصوص صحبت کرده ام:

ویدئو بالا را می توانید از اینجـــــــــــــــــا دانلود نمایید

♦ پیشنهاد میکنم این مطلب را مطالعه نمایید: اهمیت برنامه ریزی در مذاکره چگونه است؟

متن نوشتاری ویدئو آموزش بالا

موضوعات مهم و فراوانی در حوزه مذاکره هست که مذاکره کنندگان حرفه ای اونها را رعایت می کنند.

یکی از این موضوعات مهم ، اولویت بندی است. ما باید قبل از مذاکره اولویت بندی های خودمون را انجام بدیم و ببینیم چه چیزهایی در این مذاکره برای ما مهمه، کدام یک از خواسته ها مهم تر از مابقر خواسته های من هست، دوست دارم در طول مذاکره به چه امتیازهایی دست پیدا کنم و چه امتیازهایی حاضرم بابت اونها به مخاطبم در مذاکره بدهم. وقتی اولویت ها را مشخص می کنم دقیقا می دانم که روی چه خواسته هایی باید پافشاری کنم و از چه خواسته هایی را می توانم عقب نشینی کنم. دقیقا می دونم که قراره در طول مذاکره به چه چیزی برسم یا بهتر بگم، دوست دارم در این مذاکره به چه نتایجی دست پیدا کنم.

فردی که می خواهد یک مذاکره کننده حرفه ای باشد، حتما باید به اولویت های خودش اشراف داشته باشد و پیش از مذاکره اولویت های خودش را مشخص بکند.

هنر متقاعدسازی در مذاکره

امتیاز ۵ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + 10 =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه