وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

معرفی کتاب پیروزی در مذاکره

معرفی کتاب پیروزی در مذاکره

در حوزه مذاکره کتاب های مختلفی داریم که کتاب پیروزی در مذاکره یکی از این کتاب هاست. دراین مطلب مرور و نقدی روی این کتاب خواهیم داشت. اگر بخواهم به کتاب نمره بدهم، نمره ۴ از ۱۰ میدهم. دلایل و نقدم را در متن بخوانید.

کتاب پیروزی در مذاکره که شامل مجموعه مقالاتی از دانشگاه هاروارد است، توسط انتشارات مبلغان چاپ شده است. کتاب در ۴ فصل کلی نوشته شده است که هر کدام از فصل ها مجموعه ای از مقالات را در بر دارد.

نقاط قوت این کتاب را می توان در مقالات مختلفی که توسط افراد مختلف به نگارش درآمده دید که در بین آنها می توان موضوعاتی را دید که می تواند در مذاکره تاثیر گذار باشد.در ضمن در این کتاب به این خاطر که نوشته های مختلف از اساتید مختلف دانشگاه هاروارد است، می توان نکته ای را آموخت و مورد استفاده قرار داد. مانند نکته زیر:

ولکما توصیه می کند، قبل از آماده شدن برای مذاکره، سه سوال ازخود بپرسید: چه می خواهید؟ چرا باید آنها با شما مذاکره کنند؟ و موارد جایگزین شما کدام اند؟

اما مهمترین مشکل این کتاب از نظر من، نثر آن است، نمی دانم علت را ترجمه نامفهوم بگویم یا چیز دیگری، اما در خیلی از قسمت های کتاب، سخت می توان متوجه منظور کتاب شد و یا حتی گاهاً نیاز است چندین بار متنی را بخوانی تا متوجه منظور بشوی. نمی دانم چرا ناخودآگاه یاد Google Translate و پروژه های ترجمه دانشگاهی افتادم. اما به هرحال اگر حوصله داشته باشید و اندکی هم با مذاکره آشنا باشید و کتاب های دیگر را هم خوانده باشید، شاید این کتاب هم بتواند نکات قابل استفاده را به شما منتقل کند.

پیروزی در مذاکره

متن زیر، متنی است که پشت جلد کتاب چاپ شده است:

وقتی به کلمه مذاکره فکر می کنید چه چیزی فوراً به ذهنتان خطور می کند؟ آیا دو تیم عالی رتبه پرخاشگر را تصور می کنید که پشت یک میز طویل روبروی هم نشسته اند و عزم خود را برای شکست طرف مقابل جزم کرده اند؟ یا گروهی را تصور می کنید که برای دست یافتن به یک راه حل مناسب از بین بردن مشکلی در کنار هم نشسته اند؟

واقعاً مذاکره چیست و چه ابعادی دارد؟

کتاب پیروزی در مذاکره شامل مقالات علمی از اساتید مجرب دانشگاه هاروارد است و به طرح موضوعات مختلف راجع به شیوه ها و تکنیک های مذاکره می پردازد.

امتیاز ۵ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 16 =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه