وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

معرفی کتاب بله گرفتن

معرفی کتاب بله گرفتن

محتوای این کتاب به بررسی موشکافانه اصول و تکنیک های متقاعدسازی می پردازد و اگر از قبل مطالعه ای بر روی اصول متقاعدسازی چالدینی داشته باشید، متوجه می شوید که این ۵۰ روش، به توضیح کامل و مفصل همین اصول پرداخته است

یکی از شناخته شده ترین اساتید و نویسنده های حوزه متقاعدسازی، رابرت چالدینی است که کتاب های مختلفی از ایشان چاپ شده است. یکی از کتاب های کاربردی ایشان، بله گرفتن است.

کتاب بله گرفتن تالیف، نوا گلدستاین، استیو مارتین و رابرت چالدینی است که به همت انتشارات کتاب ارجمند به فارسی ترجمه شده است.

این کتاب به بررسی ۵۰ شیوه عملی متقاعدسازی و نفوذ بر دیگران می پردازد که بر اساس تحقیقات و آزمایش هایی است که نویسندگان کتاب انجام داده اند.

محتوای این کتاب به بررسی موشکافانه اصول و تکنیک های متقاعدسازی می پردازد و اگر از قبل مطالعه ای بر روی اصول متقاعدسازی چالدینی داشته باشید، متوجه می شوید که این ۵۰ روش، به توضیح کامل و مفصل همین اصول پرداخته است

کتاب بله گرفتن

قسمتی از مقدمه این کتاب را باهم بخوانیم:

صرف نظر از اینکه شما فروشنده، مدیر، بازاریاب، مذاکره کننده، پیشخدمت غذا یا یک پدر و مادر باشید، این کتاب شما را به شخصی با توانایی های حرفه ای در متقاعدسازختن دیگران تبدیل می کند.

ما تکنیک های ویژه ای را ارائه می دهیم که براساس مطالب کتاب تاثیرگذاری نوشته یکی از نویسندگان این کتاب (رابرت چالدینی) است. ۶ اصل جهانی تاثیرگذاری عبارت اند از: اصل تقابل (ما احساس می کنیم باید لطف دیگران را جبران کنیم.) مرجع اقتدار (ما احساس می کنیم باید لطف دیگران را جبران کنیم.) مرجع ثبات (ما تمایل داریم تا هماهنگ با ارزش ها و تعهدات خود عمل کنیم.) کمیابی (هرچه منابع کمتر باشد، عزیز تر می شود) تمایل (هرچه کسی را بیشتر دوست داشته باشیم، احتمال اینکه به درخواست او بله بگوییم بیشتر است.) اثبات اجتماعی ( رفتار و اعمال  دیگران رفتار ما را هدایت می کنند.)

؛ درصورتی که مایل هستید در خصوص نکات فوق بیشتر بدانید، برروی عبارت های لینک شده در متن بالا، کلیک نمایید ؛

در مورد این اصول بیشتر صحبت خواهیم کرد، اما خودمان را به انها محدود نمی کنیم. اگرچه این ۶ اصل، به عنوان شالوده بسیاری از راهبردهای تاثیرگذاری اجتماعی موفق عمل می کنند، اما در این کتاب تکنیک های متقاعدسازی بسیاری نیز بحث می شوند که بر عوامل روانشناسی استوارند.

همچنین ما بر موارد استفاده این راهبردها در بافت های مختلف –هم داخل و هم خارج محیط کاری- تاکید خواهیم کرد و توصیخ های عملی و کاربردی را برای افزایش قدرت متقاعدکنندگی شما ارائه می دهیم. این توصیه ها ساده و اخلاقی است و تلاش و هزینه کمی را برای شما تحمیل می کند.

؛؛——————————————————————————————–؛؛

پیشنهاد می کنم این کتاب را تهیه کنید و مطالعه کنید، فصل ها و نکات این کتاب می تواند برای شما بسیار کاربردی و مفید باشد.

این کتاب توسط خانم دکتر فاطمه باقریان و مریم تاجمیرریاحی ترجمه شده و توسط انتشارات ارجمند چاپ شده است

امتیاز ۳.۷ از ۳ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه