وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

متقاعدسازی چیست و به چه کاری می آید!؟

متقاعدسازی چیست و به چه کاری می آید!؟

متقاعدسازی چیست و به چه کاری می آید و چرا باید فروشنده های و مذاکره کننده ها اصول متقاعدسازی را بدانند، به این سوالها در این مطلب و ویدئو زیر پاسخ داده ام

در کانال تلگرامی ارتباطات و مذاکره موضوع آموزشی متقاعدسازی را شروع کرده ایم و تصمیم داریم به مرور مطالبی در حوزه متقاعدسازی و تکنیک های آن را آموزش بدهیم و هرکدام از مطالب که مناسب فضای وب سایت باشد را هم اینجا منتشر می کنیم.

به عنوان اولین فایل این سلسله آموزش، ویدئو زیر تهیه شد، آن را با عنوان ویدئو آموزش شماره ۲۰ می توانید در ادامه مشاهده نمایید.

جهت دانلود ویدئوی فوق اینجــــا کلیک نمایید.

قسمت دوم آموزش را می توانید اینجــــا مطالعه نمایید

متن فایل ویدئوآموزش ۲۰

به نام خدا

سلام

توی اولین ویدئویی که تصمیم داریم در خصوص متقاعدسازی صحبت کنیم، می خواهیم به این موضوع بپردازیم که متقاعدسازی یعنی چی و به چه کاری میاد؟

وقتی صحبت از متقاعدسازی میشه یعنی توانایی من نسبت به اینکه بتوانم فرد مقابلم  را نسبت به گفته ها و خواسته های خودم ترغیب کنم، کاری کنم اون فرد حرفهای من بشنوه، قبول کنه و به خواسته های من تن بده.

وقتی صحبت از متقاعدسازی میشه معمولاً اون را به عنوان یک زیرمجموعه حوزه ارتباطات و مذاکره می شناسند و البته در حوزه فروش هم بسیار در موردش صحبت می کنند.

معمولاً می گویند یک مذاکره کننده خوب فردی هست که بتونه در حوزه متقاعدسازی هم قوی باشه یا فروشنده خوب را فروشنده ای میدونن که بتونه متقاعدکننده قوی ای باشه و در زمان محصولش را به راحتی به مشتری بفروشه و مشتری را متقاعد بکنه که خرید خودش را نهایی بکنه.

پس متقاعدسازی در حوزه کسب و کار خیلی کاربرد داره. البته متقاعدسازی در زندگی هم کاربرد داره، معمولاً می بینیم که آدم هایی که خیلی حرفه ای و خوب دیگران را متقاعد می کنند، در زندگی شخصی خودشون هم موفق هستند، توی زندگی خانوادگی، در رابطه با دوستانشون، راحت تر می تونن دیگران را متقاعدکنند تا به خواسته هاشون گوش کنند.

بعنوان مثال فردی که می تونه همسرش را متقاعد کنه که برای تعطیلات آخر هفته به مکانی بروند که او پیشنهاد کرده یا فردی که می تونه فرزندش را متقاعد کنه که زمان بیشتری را برای مطالعه و درس اختصاص بده.

پس متقاعدسازی در قسمت های مختلف زندگی ما کاربرد داره و ما می تونیم ازش استفاده کنیم.

نکته دیگه ای که باید در موردش صحبت کنیم، پیش از آنکه سراغ موضوعات اصلی و جزئیات متقاعدسازی برویم، این هست که برخی اوقات که صحبت از متقاعد سازی میشه، بعضی از دوستان سریعاً ذهنشون به سمت فریب و حقه میره، ما قرار نیست متقاعدسازی یاد بگیریم تا دیگران را فریب بدیم و از اونها سوءاستفاده کنیم. ما متقاعدسازی را یاد می گیریم تا به وسیله اون به خواسته های مشروع خودمون دست پیدا کنیم و مسلماً این تکنیک هم مثل تمام تکنیک ها و روش های دیگر، می تونه به عنوان یک وسیله و ابزار برای رسیدن به نیات خوب استفاده بشه و یا بالعکس اون.

ما در موضوعاتی که در ادامه صحبت می کنیم، تکنیک ها و روش های متقاعدسازی را با هم مرور می کنیم اما در مطلب بعدی گریزی به کارکرد مغز می زنیم و مرور می کنیم که ذهن ما در تصمیم گیری، چگونه عمل می کند و چه خطاهای ذهنی را می تواند داشته باشد. (این مطلب را می توانید اینجــــا مطالعه نمایید)

امیدوارم این ویدئو براتون مفید واقع شده باشه و این بحث را با مابقی دوستانتون هم به اشتراک بگذارید.


در صورتی که مایل هستید اصول و تکنیک های بیشتری را بصورت کامل بدانید، پیشنهاد می کنم در دوره مجازی هنر متقاعدسازی درفروش و مذاکره شرکت کنید.

هنر متقاعدسازی در مذاکره

.

امتیاز ۱ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 6 =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه