وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

روشهای جذب مشتری با اصل تشابه

روشهای جذب مشتری با اصل تشابه

برای جذب مشتری و فروش بیشتر اصل تشابه می تواند به شما کمک کند تا فروش بیشتر و جذب مشتری بیشتری داشته باشید. این مطلب را بخوانید و این اصل را استفاده کنید.

یکی از تکنیکها و روش های عالی برای جذب مشتری و متقاعد کردن دیگران و همچنین ایجاد یک ارتباط عالی بخصوص با مشتریان یافتن وجه تشابه با طرف مقابل می باشد.

شما اگر بتوانید در مذاکره هایتان و گفتگوهایی که غالباً به دنبال فروش می باشد نقطه مشترکی بین خودتان و مشتری بیابید خیلی سریع تر و آسان تر می توانید اعتماد وی را جلب کنید

تمام ما انسانها ذاتا به افرادی که به ما شباهت بیشتری دارند زودتر اعتماد می کنیم و به آنها توجه بیشتری می کنیم.

فرض کنید شما به تازگی یک سمند سفید رنگ خریده اید، ناخودآگاه در خیابان به تمام سمندها سفید رنگ دقت می کنید، در صورتی که در گذشته اصلا اینطور نبوده و شما به خودروی سمند هیچ توجه و نگاهی نمی کردید.

فروشندگان و مذاکره کننده های حرفه ای به سادگی از این اصل استفاده می کنند و اعتماد مخاطبشان را بسرعت جلب کرده و مشتری را جذب محصول و یا خدمات خودشان می کنند.

انسانها افراد شبیه به خودشان را بیشتر دوست دارند و راحت تر به انها اعتماد می کنند

تشابه می تواند در موارد مختلفی وجود داشته باشد.

برخی از این موارد می تواند این موضوعات باشد:

  • هم شهری بودن
  • هوادار تیم فوتبال یا حتی یک رشته ورزشی
  • هم دانشگاهی بودن یا هم رشته بودن
  • تفریحات مشترک
  • ماشین مشترک
  • موقعیت مکانی مشترک
  • و حتی مشکل یا تجربه ای مشترک (شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در اداره ای دولتی به مشکلی برخورده اید و عصبانی هستید، ناگهان متوجه می شوید فردی که در کنار شما ایستاده هم دقیقاً مشکل شما را دارد، مقداری آرام تر می شود و خیلی سریع با این فرد ارتباط برقرار می کنید.)
  • حرکات بدن و یا تن صدا.
  • اسم و فامیل مشابه
  • و …..

روش های جذب و متقاعد کردن مشتری در فروش

اینها برخی از مواردی بود که می توانند به عنوان نقطه اشتراک مورد استفاده قرار گیرند، اما نکته اصلی اینجاست که فروشنده حرفه ای باید با دقت و هوشیاری در همان زمان های اولیه برخورد با مشتری نقاط تشابه را پیدا کند و از انها برای جذب مشتری و ایجاد اعتماد استفاده کند.

یک سناریو کوتاه در خصوص استفاده از تشابه

علی فروشنده یک شرکت خدماتی است و برای مذاکره به دفتر آقای حسنی یکی از مشتریان احتمالی می رود، موفقیت در این مذاکره می تواند نتایج خوب و فوق العاده برای علی و شرکتش داشته باشد.

علی در بدو ورودش به اتاق متوجه کاپ و حکم قهرمانی آقای حسنی در رشته والیبال می شود.

علی که خودش هم والیبالیست خوبی هست در اوایل صحبت اشاره ای به ورزش والیبال می کند و خاطره ای (البته در زمان مناسب) در خصوص یکی از مسابقاتش را برای آقای حسنی تعریف می کند.

آقای حسنی که متوجه می شود علی نیز والیبالست است لبخندی زده و با خوشحالی می گوید ” البته بنده بعنوان مربی بهمراه تیمم در ۵ دوره از مسابقات استانی شرکت کردیم و ۳ دوره قهرمان شدیم، کاپ قهرمانی را هم که ملاحظه می کنید””

همین بحث کوچک باعث ایجاد یک دوستی شده و علی موفق می شود در قرار ملاقات بعدی با آقای حسنی قرارداد را امضا کند.

دوره رایگان مذاکره شیخ علی

امتیاز ۵ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

2 دیدگاه دربارهٔ «در فروش با بهانه های مشتری چه کنیم؟»

بهزاد موسی زاده گفت:

واقعا مهندس خسته نباشی مطالب مفید و عالی هستند موفق باشید

سعید گفت:

سلام مبحث جالبی بود لطف کنید در موردبهانه مشتری برای جنسی که برند نیست توضیح دهیدیعنی من بعنوان یک بازاریاب اجناسی رو عرضه میکنم که برند نیست و خیلی جاها که مراجعه میکنم میگن ما فقط برند میخریم حنس شما بدرد ما نمیخوره چطور عمل کنبم در اینطور مواقع البته من در بخش مواد غذایی مشغولم لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 5 =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه