وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

جایگاه ارتباطات در کسب و کار و مشتری مداری

جایگاه ارتباطات در کسب و کار و مشتری مداری

ارتباطات نقش مهمی در رشد و پیشرفت کسب و کارها دارد. در این مطلب به بخش های مهمی که ارتباطات سازمانی بر روی آنها تاثیر دارد، صحبت میکنیم.

یکی از مهمترین عناصری که در پیشرفت کسب وکارها اهمیت فراوانی دارد نوع ارتباطاتی است که آن سازمان با مشتریانش برقرار میکند.

در این مطلب تصمیم دارم کوتاه در خصوص ارتباطات و نقش آن در قسمت های مختلف سازمان توضیحاتی ارائه کنم

در تصویر زیر می توانید نقش و تاثیر ارتباطات را در سازمان مشاهده نمایید

ارتباطات

مشتریان بالقوه

سبک و سیاق سازمان برای نوع ارتباطش با مشتریان بالفوه و کسانی که می توانند مشتری سازمانی شوند باید مشخص باشد، این امر برای سازمانهایی که در زمان های زیادی را صرف مذاکره برای فروش محصولات و یا خدماتشان می کنند نمود بیشتری خواهد داشت . بعنوان مثال سازمانی که نرم افزارهای صنعتی تولید می کند برای فروش این نرم افزارها باید با مشتریان بالقوه و احتمالی مذاکره نماید.

آشنایی با مهارت های ارتباطی بخصوص در مذاکره و فروش های حضوری تاثیر فوق العاده و شگرفی بر فروش سازمان ها می گذارد

یکی از تکنیک هایی که بنظرم هر فردی و هر صاحب کسب و کاری باید بداند اصول سخنرانی و نطق آسانسوری است، در این تکنیک شما باید در زمانی کوتاه بتوانید با مخاطبتان ارتباط برقرار کرده و وی را با موضوع کسب و کارتان آشنا نمایید.

مشتریان سازمان

برای هر کسب و کاری مشتریان فعلی یکی از حیاتی ترین دارائی های می باشد و برقراری ارتباط مطلوب با این مشتریان باید در تمام واحدهای سازمان رعایت شود،

مهارتهای حرفه ای ارتباط با مشتریان شامل مجموعه ای از تکنیک ها، بایدها و نبایدهایی است که باید در سازمانها در حضور مشتری رعایت شود

این ارتباط می تواند یک ارتباط حضوری، مجازی و یا تلفنی باشد.

در مطالب آینده در خصوص مهارت های ارتباط با مشتریان بیشتر خواهم نوشت

تبلیغات

یکی از راه های ارتباط با جامعه هدف و مشتریان احتمالی تبلیغات می باشد، تبلیغات راهکار ارتباطی است که اگر صحیح و بهینه در اختیار گرفته شود می تواند تاثیر فوق العاده ای در جذب مشتریان به سازمان داشته باشد.

استفاده صحیح از ابزارهای تبلیغاتی و ایجاد کمپین های حرفه ای در تبلیغات در این می تواند کارگشا باشد.

باشگاه مشتریان

ارتباط پس از خرید با مشتریان سازمان از مهمترین اقداماتی است که سازمان ها باید انجام دهند و کسب وکارهایی که بدنبال دوام و تبدیل شدن به برندی مطرح هستند باید بر روی باشگاه مشتریان و مدیریت ارتباط با مشتریان خودشان سرمایه گذاری کرده و برنامه هایی مدون را برای آنها داشته باشند.

این اقدامها و ارتباطات بهینه منجر به ایجاد تجربه لذت بخش در مشتریان خواهد شد و سطح وفاداری مشتریان را بالا می برد.

درون سازمان

جنبه مهم دیگر در ارتباطات، ارتباط درون سازمان و نوع ارتباطی است که بین افراد یک سازمان در جریان است، ارتباط بین کارمندان، ارتباط مدیر با کارکنان و بالعکس،

این ارتباط و مطلوبیت آن می تواند فضایی صمیمی و مطلوب را در سازمان ها ایجاد کرده و تنشها را کم کند، که نتیجه آن سازمان متعالی است که تمام افراد آن در راستای اهداف و پیشبرد سازمان اقدام می کنند و مطمئنا تاثیر فراوانی بر رضایت مشتریان نیز خواهد داشت.

اصول و هنر ارتباطات بسیار گسترده تر از مطالبی است که دربالا برای شما ارائه نمودم، در این وب سایت سعی خواهم کرد مطالب را با محوریت ارتباط مطلوب و حرفه ای با شما دوستان به اشتراک بگذارم

مجتبی شیخ علی
مربی و مدرس ارتباطات و مذاکره

امتیاز ۵ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه