وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

تعریف مذاکره چیست وچه اهمیت وکاربردی دارد؟

تعریف مذاکره چیست وچه اهمیت وکاربردی دارد؟

گر بخوایم تعریف مذاکره را بگوییم، مذاکره ابزاری است که به ما کمک میکند به خواسته های خودمون و خواسته هایی که از دیگران داریم دست پیدا کنیم. علاوه بر این مذاکره یک اهرم است، اهرمی که به ما کمک می کند ….

تعریف مذاکره چیست؟  برخی تصور می کنند هرگاه صحبت از مذاکره می شود، یعنی جلساتی که سران کشورها برای توافق با یکدیگر می گذارند، مانند توافق هسته ای ایران و یا جلساتی که مدیران چندین شرکت با یکدیگر بر سر توافق و عقد قراردادهای تجاری بزرگ می گذارند.

درست است، همه این موارد مذاکره است اما مذاکره حوزه وسیع تری است.

در ویدئویی که در این صفحه برای شما آماده کرده ام، در خصوص مذاکره و اهمیت مذاکره در زندگی و کسب کار صحبت کرده ام. اینکه مذاکره چیست و به چه ارتباطی می توان نام مذاکره را داد.

 

خوشحال میشم ویدئو زیر را ببینید و آنرا با دیگران به اشتراک بذارید.

 

ویدئو تعریف مذاکره را میتوانید از اینجـــــا دانلود نمایید


متن ویدئو بالا، برای دوستانی که خواندن را به دیدن و شنیدن، ترجیح می دهند.

چه بخواهیم و چه نخواهیم، همه ما انسان ها در زندگی و کسب و کار، یه مذاکره کننده هستیم و هر روز در حال مذاکره هستیم و ارتباط و مذاکره نقش مهمی در زندگی و کسب و کار ما داره.

بعنوان مثال زمانی که داریم با یک مشتری قرارداد امضا می کنیم، چه یک قرارداد بزرگ و بین المللی و چه یک قرارداد جزئی بین دور شرکت کوچک یا زمانی که داریم با مشتری در خصوص فروش محصول صحبت می کنیم در حال مذاکره ایم.

زمانی که مدیر یا کارمندمون بر سر حقوق و مزایای شغلی و … بحث می کنیم، باز هم در حال مذاکره هستیم.

یا زمانی که داریم با همسرمون صحبت می کنیم که تعطیلات آخر هفته را کجا بریم، یا حتی زمانی که از فرزندمون می خوایم بجای دیدن تلویزیون به سراغ درس و مشق خودش بره، باز هم درحال مذاکره هستیم.

اگر بخوایم تعریف مذاکره را بگوییم، مذاکره ابزاری است که به ما کمک میکند به خواسته های خودمون و خواسته هایی که از دیگران داریم دست پیدا کنیم. علاوه بر این مذاکره یک اهرم است، اهرمی که به ما کمک می کند اختلاف ها و تفاوت نظرمون با دیگران را رفع کنیم و ارتباطات بهتری داشته باشیم.

با توجه به این مسائل، مطمئنا شما هم موافقید که دانستن اصول و فنون مذاکره می تونه بهمون کمک کنه که زندگی و کسب و کار بهتری داشته باشیم.

سعی خواهم کرد در طول هفته مطالبی را بصورت متن و ویدئو در سایت منتشر کنم، مطالبی که مطمئنا می تواند به شما کمک کند. خوشحال میشم همراه من باشید.

.

در نهایت پیشنهاد می کنم برای شروع یادگیری اصول مذاکره، در دوره مجازی و رایگان اصول و فنون مذاکره شرکت کنید.

دوره رایگان مذاکره شیخ علی

امتیاز ۴ از ۲ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 8 =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه