وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

تعارض و مذاکره

تعارض و مذاکره

مذاکره کننده حرفه ای این تعارض ها را می شناسه و می دونه زمانی که بر روی یک تعارض داره مذاکره می کنه، باید امتیاز بده، باید خواسته هاش را ارائه کنه و گهگاهی از بعضی از خواسته هاش عقب نشینی کنه،

از موضوعات مهم در مذاکره تعارض است. تعارض یکی از علل مهم در بوجود آمدن مذاکره است. و شاید بتوان گفت در بسیاری از مواقع این تعارض بین خواسته های دو فرد است که به  یک مذاکره منجر می شود.

می توان اینطور گفت، هر گاه دو نفر یا دو گروه با یکدیگر در موضوعی تعارض داشته باشند یا بعبارتی خواسته های آنها یکسان نباشد و این خواسته ها بایکدیگر مغایرت داشته باشد، برای رسیدن به یک نظر واحد و مورد قبول دوطرف مذاکره می کنند.

در فرایند مذاکره که قرار است تعارضی بین دو طرف حل شود، هر یک از طرفیت مذاکره باید از برخی از خواسته های خودشان عقب نشینی کنند. اما هنر اصلی اینجاست که مذاکره کننده حرفه ای تلاش می کند در این داد وستد امتیاز، بهترین امتیاز و خواسته ها را دریافت کند.

در ویدئو زیر توضیحات بیشتری در خصوص تعارض در مذاکره داده ام:

ویدپو بالا را از اینجــــا دانلود کنید

♦ پیشنهاد میکنم این مطلب را مطالعه نمایید: تعارض در مذاکره (ویدئو آموزش ۱۸)

متن ویدئو فوق

یه فروشنده سعی می کنه جنسش را با بالاترین قیمت بفروشه و یک خریدار سعی میکنه اون جنس را با کمترین قیمت خریداری کنه.

یه مدیر سعی می کنه در شروع سال جدید کمترین میزان افزایش حقوق را بده و کارمند سعی میکنه بیشترین میزان افزایش حقوق را طلب کنه.

این مثال ها نمونه هایی از تعارض هستند، تعارض که یکی از علل اصلی بوجود آمدن مذاکره است. یه مذاکره کننده حرفه ای این تعارض ها را می شناسه و می دونه زمانی که بر روی یک تعارض داره مذاکره می کنه، باید امتیاز بده، باید خواسته هاش را ارائه کنه و گهگاهی از بعضی از خواسته هاش عقب نشینی کنه، اما این را هم میدونه که چطور در بازی مذاکره حرکت بکنه، چطور امتیاز بده و چطور امتیاز بگیره، که به بیشترین خواسته های خودش دست پیدا کنه، تا اینکه بتونه یک مذاکره اثربخش داشته باشه و توی مذاکره خودش موفق باشه.

دوره رایگان مذاکره شیخ علی

امتیاز ۵ از ۲ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 8 =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه