وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

تبلیغ جذاب “چالش کم بخور، همیشه بخور”

تبلیغ جذاب “چالش کم بخور، همیشه بخور”

بنظرم یکی از تبلیغ های جالب ایرانی این ویدئو است، من از دیدن این ویدئو لذت بردم و اون را اینجا با شما به اشتراک میذارم

معمولاً برای نمایش تبلیغ های موفق نمونه های خارجی نمایش داده می شود، کلیپ های تبلیغاتی از بهترین و بزرگترین شرکت های دنیا. اما در این مطلب می خواه یک کار تبلیغاتی و با رویکرد آموزشی که توسط یک شرکت ایرانی تهیه شده است را با شما به اشتراک بگذارم.

ویدئو زیر یک کار بسیار زیبا می باشد که توسط سایت سفارش آنلاین غذا چیلیوری منتشر شده است.

نام این ویدئو تبلیغاتی جذاب “چالش کم بخور همیشه بخور” می باشد

ویدئو بالا را می توانید از اینجــــــا دانلود نمایید.

مقداری توضیح:

ویدئو فوق یک کار بسیار زیبا، خلاقانه و البته ماندگار است که توسط  چیلیوری ارائه شد، خوب اینکه یک شرکت تبلیغلی انجام داده که خلاقانه و جذاب باشد در حوزه تبلیغات امری بدیهی است و  در اصل تبلیغ باید اینگونه ساخته شود، حال چرا کمتر این اتفاق می افتد در ادامه توصیحاتی خواهم داد.

 هدف من از ارائه این تبلیغ ذکر دو نکته مهم است که در ویدئو فوق می توان آنها را دید.

۱- آموزش : امروزه مخاطب ها صرفاً بدنبال دیدن یک آگهی جذاب از طرف سازمان ما نیستند، با توجه به رشد تکنولوژی و گسترش شبکه های اجتماعی ترغیب انسانها به یادگیری های کوتاه و لحظه نیز زیاد شده و تبلیغ هایی که بار آموزشی جذاب برای مخاطب داشته باشد همواره بیشتر مورد توجه مخاطب قرار می گیرد. در جلسات مشاوره ای که برای سازمانها داریم همواره به این نکته اشاره می کنم که بجای معرفی تنها محصول ویا خدمات نکات آموزشی را ارائه کنید که هم برای مخاطب کاربردی باشد و هم ارتباط با محصول یا خدمات سازمان داشته باشد. در این تبلیغ این کار با ارائه کالری برخی از مواد غذایی که در رستوران ها سرو می شود، بخوبی انجام شده است.

۲-ساخت آگهی های جذاب و خلاقانه: در این تبلیغ ، ارائه نکات در قابل انیمیشنی زیبا و بهمراه صدایی متفاوت، آنرا جذاب تر کرده بود، تصورش را بکنید با یک نمای ساده و صدایی عادی کالری این غذاها معرفی میشد، آیا ماندگاری داشت؟

اما موضوع بعدیکه در ابتدا گفتم این بود که خلاقیت و جذاب بودن قسمتی جدانشدنی از تبلیغات است، اما چرا در برخی از تبلیغات ها این موضوع را نمی بینیم؟

این مطلب را هم بخوانید: نکته برای داشتن تبلیغات اثربخش

بنظرم گاهاً صاحبان مشاغل حوصله فکر کردن بر روی موضوع تبلیغ و نحوه ارائه آن را ندارند و آنرا یا به طراح های تبلیغاتی در کانون ها می سپارند (فاجعه بار زمانی است که کانونی که انتخاب می شود اصلا صلاحیت لازم برای انجام این کار را ندارد و یا صرفاً یک دوست و آشنایی است که جدیداً وارد این کار شده و مدیر برای آنکه کار خیری کرده باشد و کمکی به کسب و کار این دوست بکند کارش را به او میدهد و باقی ماجرا که در بسیاری از طرح های تبلیغاتی دیده می شود.)و یا نهایت کاری که انجام دهند این است که فردی را مسئول این کار می کنند و از این موضوع غافل هستند که ایجاد یک کار تبلیغاتی حرفه ای، خلاقانه و جذاب یک کار تیمی است و بهتر است افراد مختلف روی آن نظر بدهند.

اجازه بدهید بحث را بیشتر از این باز نکنیم و مانند یکی دیگر از مطالب دوباره سوالاتی که در ذهنم ایجاد می شود را بنویسم.

چرا خیلی از سازمانها بدون هدف، برنامه و بدون داشتن یک پیام تبلیغاتی دست به تبلیغ می زنند؟
چرا بسیاری از مدیران از رسانه های تبلیغاتی آگاهی ندارند و هر رسانه ای که طراح و کانون تبلیغاتی بگوید را می پذیرند؟
چرا برخی از سازمان ها با وجود بودجه های بالای تبلیغاتی، هیچ  کار جذابی ندارند و تمام طرح های تبلیغاتی آنها کسل کننده هست؟

و بسیاری چرای دیگر که فکر می کنم ادامه ندهم بهتر باشد ?

امتیاز ۵ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × یک =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه