وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

به سطح ۴ یادگیری برس …

به سطح ۴ یادگیری برس …

وقتی صحبت از یادگیری میشه، باید بین دانش و مهارت تفاوت قائل شد. ما خیلی اوقات دانش را یاد میگیریم، اما این دانش تبدیل به مهارت نمیشه، اینجاست که میگیم در لایه سوم یادگیری مانده ایم. چهار سطح یادگیری را در این مطلب یاد بگیر (:

یادگیری مقوله بسیاری مهمی است که می تواند یکی از رمز و رازهای اصلی موفقیت باشد. اگر اصول و شیوه های یادگیری را بدرستی بشناسیم، مطمئناً آموخته های ما کاربردی تر خواهد بود  و به سمت مهارت می رود.

در ویدئو پایین ۴ سطح یادگیری را باهم مرور می کنیم. اگر می خواهید به نتایج مطلوب در یادگیری برسید و آنچه یاد می گیرید، تبدیل به مهارت شود، باید به سطح ۴ یادگیری برسید.

 

متن ویدئو برای دوستانی که خواندن را ترجیح می دهند.

برای یادگیری ۴ سطح معرفی می کنند و بیان می کنندکه اگر بخواهید موضوعی را خوب یاد بگیرید باید به سطح ۴ برسید

سطح اول، سطح ناخودآگاه و ناآگاهی هست

یعنی ما موضوعی را نمی دونیم و نسبت بهش آگاه نیستیم نمی دونیم که چنین موضوعی وجود داره،

تصور بکنید فردی تا بحال ماشین ندیده و اصلاً نمی دونه ماشین چیه، پس آگاهی هم نسبت به رانندگی با ماشین نداره، تصور بکنید خیلی از ما، عملکرد مغز را شاید خیلی خوب ندونیم که چطور میتونه به ما کمک بکنه، این مرحله اوله.

مرحله دوم، مرحله ناآگاهی و خودآگاه هست،

یعنی دیگه میدونم نسبت به موضوعی آگاهی ندارم، می دونم ماشین وسیله خوبی برای استفاده هست، اما رانندگی با اون را بلد نیستم.

مرحله سوم، مرحله، آگاهی و خودآگاهی هست

میرم، اون موضوع را یاد میگیریم و ازش استفاده می کنم، اما حواسم باید به اجرا باشه مثل فردی که میره تازه رانندگی یاد میگیره روزهای اول رانندگیش، خیلی سخت رانندگی می کنه، با احتیاط رانندگی میکنه، حواسش باید به همه چیز باشه.

چهارمین مرحله یادگیری، آگاهی و ناخودآگاهی است

موضوع را بلدم و بصورت ناخودآگاه اون را اجرا می کنم، مثل راننده حرفه ای که خیلی راحت توی شهر رانندگی می کنه،

توی بحث یادگیری زمانی شما می تونید از تکنیک ها استفاده کنید و اصول را اجرا کنید که به مرحله چهارم یادگیری برسید، یعنی اون چیزهایی که یادگرفتید و اون تکنیک ها، توی گوشت و پوست و ستخوان شما رسوخ بکنه و درون شما حل بشه، اون موقع هست که شما خیلی راحت و بدون اینکه فکر کنید، بدون اینکه نیاز باشه به خودتون فشار بیارید که الان، توی این موقعیت، باید چی بگم و چیکار بکنم، خیلی راحت و اتوماتیک وار، خودتون تکنیک ها را انجام میدید، بدون اینکه خودتون متوجهش باشید.

امیدوارم توی یادگیری های مختلف خودتون بخصوص حوزه مذاکره، فروش و ارتباطات، به مرحله ۴ یادگیری برسید

امتیاز ۵ از ۲ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + 4 =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه