وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

اهمیت و جایگاه فن بیان و خوب سخن گفتن

اهمیت و جایگاه فن بیان و خوب سخن گفتن

فن بیان موضوع مهمی است که برای هر فرد و در هر جایگاهی اهمیت دارد. در این مطلب کمی در این خصوص صحبت می کنیم

همه انسان ها بصورت ناخودآگاه دوست دارند فن بیان خوبی داشته باشند و بر روی دیگران تاثیر بگذارند، همه ما انسانها دوست داریم مورد توجه دیگران باشیم و اگر احساس کنیم دیگران به ما توجه نمی کنند ناراحت می شویم و گاهاً احساس سردخوردگی می کنیم.

یکی از راه های ترغیب دیگران و اینکه بتوانیم فردی تاثیر گذار و حتی مطلوب باشیم زیبا و صحیح صحبت کردن است، اگر بیاموزیم که چه زمانی صحبت کنیم، چگونه حرف بزنیم و چه کلماتی را به زبان بیاوریم، مطمئنا فردی جذاب و حرفه ای خواهیم بود و دیگران به ما احترام می گذارند.

با یادگیری مهارت های بیان می توانیم جایگاه اجتماعی مطلوب تری داشته باشیم  و می توانیم دیگران را برای همکاری با خودمان ترغیب کنیم.

از دیگر مزایای هنر زیبا سخن گفتن، بهتر شدن ارتباطات خانوادگی خواهد بود و تاثیر فوق العاده ای بر روی زندگی شخصی (والبته کاری) خواهد گذاشت. اینکه بدانیم با همسرمان، فرزندمان، پدر و مادر و یا برادر و خواهر چگونه صحبت کنیم که میزان تنش ها را به حداقل برسانیم، می تواند برای یک زندگی رویایی، بسیار کاربردی و مفید باشد.

♦ پیشنهاد میکنم این مطلب را مطالعه نمایید: چگونه دایره لغات را در گفتار افزایش دهیم؟

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از ما مرتکب آن می شویم این است که فکر می کنیم اگر فردی خوب صحبت می کند امری ذاتی است و او مادرزاد اینگونه بوده ویا ارثی است که از پدرانش به یادگار گرفته است. نکته مهم و خوشحال کننده این است که مهارت های کلامی کاملا قابل یادگیری هستند و هر فردی می تواند آنها رابیاموزد و در زندگی و ارتباطات خویش از آنها استفاده کند.

این نکته  را هم باید بگویم که فن بیان و خوب صحبت کردن مختص قشر خاصی از جامعه نیست، همه افراد جامعه نیاز دارند خوب و زیبا صحبت کردن را بیاموزند، مدیری که می خواهد به کارکنانش انگیزه بدهد، کارمندی که می خواهد با مدیرش برای افزایش حقوق یا مرخصی صحبت کند، پسری که می خواهد با پدرش در خصوص مشکلات مدرسه اش صحبت کند و …

مطمئناً شما هم موافق هستید که هیچ زمانی برای یادگیری مهارت های فن بیان و سخندانی دیر نیست و هر فردی می تواند این اصول را بیاموزد.

جهت مشاهده توضیحات دوره، بر روی تصویر زیر کلیک نمایید:

دوره فن بیان

امتیاز ۴ از ۲ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − پنج =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه