وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

چرا مشتری نه میگوید؟

چرا مشتری نه میگوید؟

مشتری به دلایل مختلفی به شما پاسخ نه میدهد که اگر این دلایل را بدانید سریع تر و راحت تر می توانید او را متقاعد کنید. در این مطلب ۳ دلیل اصلی ر ا از کتاب متقاعدسازی کوین هوگان مرور می کنیم.

یکی از مهمترین مسئله های فروشنده ها، شنیدن پاسخ نه از مشتری است. این موضوع در بسیاری از مذاکره ها دیده میشود.

اولین پاسخی که برای این سوال داده می شود، این است که فروشندگی یعنی هنر نه شنیدن. اینکه آیا این عبارت درست هست یا خیر جای بحث دارد و با آن کاری نداریم، اما من معتقدم فروشندگی علاوه بر این عبارت، هنر تبدیل نه به بله است.

در این مطلب ۳ علت از علل نه گفتن مشتری در فروش و مذاکره را بررسی می کنیم، این موارد برگرفته از کتاب متقاعدسازی کوین هوگان است.

انسان ها به گذشته و اتفاق هایی که در گذشته برای آنها افتاده است، فکر می کنند.

انسان ها زمانی که قرار است یک تصمیم جدید بگیرند، به تمام تصمیم های مشابه فکر می کنند، به سود و زیان هایی که کرده اند فکر می کنند و اگر میزان این ضررها زیاد بوده باشد، بسرعت نه می گویند.

♦ پیشنهاد میکنم این مطلب را مطالعه نمایید: چگونه مشتری را متقاعد و جذب کنیم؟

منشا بیشتر  پاسخ های نه  بخاطر خاطره ناخوشایند از بله هایی است که به دیگران داده شده.

برای شما هم اتفاق افتاده؟ به فردی پولی قرض می دهید و او پولتان را نمی دهد، شما هم به کس دیگری به راحتی پولی قرض نمی  دهید. یک فروشنده سر شما را کلاه گذاشته و جنس بی کیفیتی را به شما فروخته، شما هم دیگر به سادگی حرفهای فروشنده ها را باور نمی کنید.

♦ پیشنهاد میکنم این مطلب را مطالعه نمایید: مشتری ها چگونه تصمیم می گیرند؟

انسانها از آینده می ترسند، چرا که آینده برای آنها مبهم است.

ابهام داشتن از آینده و آینده همکاری با فردی یا خرید محصولی، سبب می شود مشتری بدنبال ریسک نباشد.

آیا برایتان اتفاق افتاده که بر سر خرید یک دوره آموزشی مثل متقاعدسازی که در سایت ما هست، مدام با خودتان بحث کنید که آیا دوره خوبی هست؟ نکند موضوعاتش بدرد من نخورد؟ بخرم یا نخرم؟

این موضوع هم تا حدی به ریسکها و ضررهایی که در گذشته برای مخاطب رخ داده برمیگردد.

.

در کل تجربه های تلخ گذشته، بله هایی که به دیگران داده شده و همچنین مبهم بودن آینده، باعث می شود هر فردی، سریع ترین راه حل ممکن را انتخاب کند و آن پاسخ منفی است. یک مذاکره کننده حرفه ای و فروشنده موفق، این موضوعات را می شناسد و سعی می کند با اصول متقاعدسازی، اعتماد مخاطب را جلب کرده و او را به خرید محصول یا همکاری و یا هرموضوع دیگری، متمایل کند.


در مطالب دیگر، بیشتر در خصوص متقاعد سازی صحبت می کنیم، اما در صورتی که مایل هستید اصول و تکنیک های بیشتری را بصورت کامل بدانید، پیشنهاد می کنم در دوره مجازی هنر متقاعدسازی درفروش و مذاکره شرکت کنید.

هنر متقاعدسازی در مذاکره

امتیاز ۵ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 11 =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه