یکی از مهمترین مسئله های فروشنده ها، شنیدن پاسخ نه از مشتری است. این موضوع در بسیاری از مذاکره ها دیده میشود.
اولین پاسخی که برای این سوال داده می شود، این است که فروشندگی یعنی هنر نه شنیدن. اینکه آیا این عبارت درست هست یا خیر جای بحث دارد و با آن کاری نداریم، اما من معتقدم فروشندگی علاوه بر این عبارت، هنر تبدیل نه به بله است.
در این مطلب ۳ علت از علل نه گفتن مشتری در فروش و مذاکره را بررسی می کنیم، این موارد برگرفته از کتاب متقاعدسازی کوین هوگان است.
انسان ها زمانی که قرار است یک تصمیم جدید بگیرند، به تمام تصمیم های مشابه فکر می کنند، به سود و زیان هایی که کرده اند فکر می کنند و اگر میزان این ضررها زیاد بوده باشد، بسرعت نه می گویند.
برای شما هم اتفاق افتاده؟ به فردی پولی قرض می دهید و او پولتان را نمی دهد، شما هم به کس دیگری به راحتی پولی قرض نمی دهید. یک فروشنده سر شما را کلاه گذاشته و جنس بی کیفیتی را به شما فروخته، شما هم دیگر به سادگی حرفهای فروشنده ها را باور نمی کنید.
ابهام داشتن از آینده و آینده همکاری با فردی یا خرید محصولی، سبب می شود مشتری بدنبال ریسک نباشد.
آیا برایتان اتفاق افتاده که بر سر خرید یک دوره آموزشی مثل متقاعدسازی که در سایت ما هست، مدام با خودتان بحث کنید که آیا دوره خوبی هست؟ نکند موضوعاتش بدرد من نخورد؟ بخرم یا نخرم؟
این موضوع هم تا حدی به ریسکها و ضررهایی که در گذشته برای مخاطب رخ داده برمیگردد.
.
در کل تجربه های تلخ گذشته، بله هایی که به دیگران داده شده و همچنین مبهم بودن آینده، باعث می شود هر فردی، سریع ترین راه حل ممکن را انتخاب کند و آن پاسخ منفی است. یک مذاکره کننده حرفه ای و فروشنده موفق، این موضوعات را می شناسد و سعی می کند با اصول متقاعدسازی، اعتماد مخاطب را جلب کرده و او را به خرید محصول یا همکاری و یا هرموضوع دیگری، متمایل کند.
در مطالب دیگر، بیشتر در خصوص متقاعد سازی صحبت می کنیم، اما در صورتی که مایل هستید اصول و تکنیک های بیشتری را بصورت کامل بدانید، پیشنهاد می کنم در دوره مجازی هنر متقاعدسازی درفروش و مذاکره شرکت کنید.
دیدگاهتان را بنویسید