وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

چرا باید مذاکره کنیم؟ آیا یادگیری اصول مذاکره ضروری است؟

چرا باید مذاکره کنیم؟ آیا یادگیری اصول مذاکره ضروری است؟

این سوالی است که گاهاً در دوره ها و یا سمینارهای مذاکره، می پرسم، چرا باید مذاکره کنیم اگر نتوانیم خوب مذاکره کنیم، چه میشود؟ اصلاً چرا به یادگیری اصول و تکنیک های مذاکره نیاز داریم؟ در این مطلب در خصوص اهمیت مذاکره بیشتر صحبت میکنیم: حق گرفتنی است حتماً شما هم این جمله را […]

این سوالی است که گاهاً در دوره ها و یا سمینارهای مذاکره، می پرسم، چرا باید مذاکره کنیم اگر نتوانیم خوب مذاکره کنیم، چه میشود؟ اصلاً چرا به یادگیری اصول و تکنیک های مذاکره نیاز داریم؟

در این مطلب در خصوص اهمیت مذاکره بیشتر صحبت میکنیم:

حق گرفتنی است

حتماً شما هم این جمله را شنیده اید، حق گرفتنی است. چند بار شده بخاطر تعارف و یا مماشات، حق شما یا دوستان شما، پایمال شده و یا بخاطر اینکه حرفتان را نتوانسته اید بخوبی بزنید، حق شما را نداده اند؟

از مهمترین چرایی های مذاکره، گرفتن حق است، شاید تمام موارد دیگری که در ادامه نیز می گوییم، به گونه مربوط به دریافت حقمان باشد.

حق را به ما نمی دهند بلکه باید آنرا بگیریم، مذاکره راهکاری است که به ماکمک میکند حقمان را بگیریم و برای دریافت حقمان بهترین مسیر را طی کنیم، پس باید مذاکره کنیم تا بتوانیم حق خودمان را در مسائل مختلف کاری و زندگی بگیریم.

تفاوتی ندارد که این حق از رئیس شرکت است، مشتری است و یا خانواده، اگر نتوانیم مذاکره کنیم، حقمان را پایمال کرده ایم.

باید مذاکره کنیم

♦ پیشنهاد میکنم این نوشته را هم مطالعه نمایید:  فایل صوتی اصولی که یک مذاکره کننده موفق رعایت میکند.

برای توافق بر سهم، باید مذاکره کنیم

وقتی دونفر، دو شرکت و یا دو کشور بر سر موضوعی با یکدیگر مذاکره می کنند در تلاش هستند تا سهمی را که احساس میکنند حق آنهاست دریافت کنند.

اگر مذاکره را ندانیم، نمی توانیم سهم خودمان از ثروت، قدرت، معامله، محصول و … دریافت کنیم.  باید مذاکره کنیم تا بتوانیم به خواسته های خودمان برسیم.

برای موفقیت و دستیابی به اهداف باید مذاکره کنیم.

بسیار اتفاق می افتد که ما برای موفقیت در کسب و کارمان به شریک مالی یا یک شریک تجاری نیازمندیم و یا ممکن است حمایت یک موسسه و ارگانی را نیاز داشته باشیم. اگر مذاکره بدانیم بهتر و سریع تر می توانیم در این مدل ارتباطی عمل کنیم و موفق باشیم.

باید مذاکره بدانیم تا بتوانیم از دیگران و حمایت آنها استفاده کنیم تا به موفقیت و اهداف خودمان برسیم.

برای رفع مشکل و تعارض ها باید مذاکره کنیم.

بسیاری از مشکلاتی که بین افراد و یا شرکت ها و حتی کشورها وجود دارد، میتواند به واسطه مذاکره حل شود. باید مذاکره بدانیم تا بتوانیم تعارض ها را شناسایی کنیم و بگونه ای مذاکره را پیش ببریم که منفعت هردو طرف را در بر داشته باشد.

♦ پیشنهاد میکنم این نوشته را هم مطالعه نمایید:  تعریف مذاکره چیست و چه اهمیت و کاربردی دارد؟/ ویدئو آموزشی

زندگی ما سراسر مذاکره است.

ما باید مذاکره را یاد بگیریم و باید مذاکره کنیم چرا که زندگی ما سراسر ارتباط و مذاکره است، ما در خانه و خانواده هر روزه در حال مذاکره هستیم، در محیط کار با همکار، رئیس و مشتری در حال مذاکره هستیم، یادگیری اصول مذاکره میتواند به ما کمک کند سریعتر و بهتر به خواسته ها و حقوق حقه خودمان برسیم.

امتیاز ۵ از ۲ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

یک پاسخ به «چگونه خودمان را معرفی کنیم؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 6 =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه