وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

۲نگاه به تعارض و مذاکره (ویدئوآموزش۱۹)

۲نگاه به تعارض و مذاکره (ویدئوآموزش۱۹)

یکی از علل اصلی شکل گیری مذاکره، تضاد و تعارض است. ما یا بدنبال حل تعارض هستیم یا می خواهیم از مذاکره استفاده کنیم تا از ایجاد تعارض جلوگیری کنیم.

پیرو مطالب قبلی که تصمیم داشتم تعاریفی از اصطلاحات مختلف در مذاکره را مرور کنیم، اشاره ای  به تعارض کردم و این موضوع را توضیح  داده ام که یکی از علل مهم بوجود آمدن مذاکره است.

♦ پیشنهاد میکنم این مطلب را مطالعه نمایید: تعارض و مذاکره

در ویدئو جدید که در ادامه تعاریف مذاکره آنرا می بینید، مقدار بیشتر این موضوع را توضیح داده ام.

برای دانلود ویدئو آموزش ۱۹، اینجــــــــــا کلیک نمایید

متن ویدئو آموزش ۱۹

در ویدئوهای قبلی در خصوص تعارض باهم صحبت کردیم و گفتیم که مذاکره ارتباط تنگاتنگی باهم دارند و یکی از علل بوجود آمدن مذاکره است.

 ما یا مذاکره می کنیم تا از وقوع تعارضی جلوگیری کنیم بعنوان مثال وقتی دو کشور وارد مذاکره می شوند تا از وقوع جنگ جلوگیری کنند مذاکره می کنند تا جلوی تعارض احتمالی بین آن دو کشور گرفته شود، زمانی که من با مدیرم قبل از اینکه اتفاقی بیافته مذاکره می کنم، مذاکره می کنم تا جلوی تعارضی بین خودم و مدیرم را در آینده بگیرم.

و حالت دوم زمانی هست که ما مذاکره می کنیم تا یک تعارض را حل و فصل کنیم. وقتی جنگ و درگیری بین چند کشور یا دو کشور بوجود می آید و یا درگیری بین کشورهایی رخ می دهد و این کشور ها برای خاتمه به جنگ مذاکره می کنند، تلاش می کنند تا تعارضی را حل و فصل کنند.

وقتی من سر حقوقم با مدیرم به اختلاف می خورم و سعی می کنم با مذاکره اون را حل کنم در حال برطرف کردن و حل و فصل یک تعارض هستم.

پس در دو حالت ما مذاکره می کنیم، یا مذاکره می کنیم یک تعارضی را برطرف کنیم و حل فصل کنیم یا مذاکره می کنیم تا جلوی یک تعارض را بگیریم

اما نکته مهم اینجاست که تعارض یک موضوع طبیعی در مذاکره است و مذاکره کننده حرفه ای این را میدونه و تلاش می کنه با مهارت هایی که یادگرفته آنرا مدیریت کنه و اون را حل وفصل کنه.

دوره رایگان مذاکره شیخ علی

امتیاز ۵ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + نوزده =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه