وبسایت مجتبی شیخ علی

مجتبی شیخ علی | آموزش مذاکره و مدیریت

دانستن بهتر است...

نوشتن موضوعات مذاکره

نوشتن موضوعات مذاکره

نوشتن در مذاکره بسیار مهم است و متاسفانه گاهاً دیده می شود برخی این مهم را فراموش می کنند. اینکه چرا یادداشت برداری مهم است، در این مطلب برایتان گفته ام

تا به حال شده بعد از یک گفتگو یا مذاکره ای که دارید یادتون بیاد که یکسری موارد را فراموش کرده اید؟ با خودتون بگید «وای فراموش کردم»

خیلی از ما قبل از اینکه به جلسه مذاکره ای بریم با خودمون برنامه ریزی می کنیم و تو ذهنمون مواردی که باید در موردش حرف بزنیم را مرور می کنیم و معمولا به همین حد بسنده می کنیم و البته متاسفانه بعد از مذاکره، وقتی که جلسه را ترک می کنیم یادمان می اید به برخی از نکات مهم هیچ اشاره ای نکردیم.

اگر برای شما هم این اتفاق افتاده، شما هم دچار یک دام ذهنی شده اید. دامی که خیلی از افراد دچار آن می شوند. در لحظه فکر می کنیم ذهنمان همه چیز را بخاطر می سپارد غافل ازاینکه کافی دقایقی بگذرد تا همه چیز به فراموشی سپرده شود.

این مطلب را هم بخوانید: ۶ ویژگی یک مذاکره کننده حرفه ای

یکی از مشکلات اصلی در جلسات مذاکره این است که گاهاً بحث های حاشیه زیاد رخ می دهد و افراد درگیر درجلسه به مسائل دیگر هم می پردازند و این مسیرهای جاشیه ای ذهن را از مسیر اصلی منحرف کرده و ممکن است برخی موارد را فراموش کنیم.

دوستی برای عقد قرارداد به شرکتی رفت و حدود ۲ ساعت با مدیر شرکت جلسه داشت و البته این جلسه نتیجه بخش پایان یافت. یک روز بعد از اتمام جلسه یادش آمد که به مشتری نگفته که هزینه های ایاب و ذهاب محصولات هم با مشتری است. ایشان با مشتری تماس میگیرد و موضوع را میگوید اما مشتری زیر بار نمی رود.

پس یکی از دلایل فراموشی موضوعات در جلسات مذاکره طولانی شدن بحث است و انسان ذاتاً در این مواقع فراموش کار بزرگی است.

یادداشت مذاکره

بهترین توصیه این است که موضوعاتی که میخواهیم در خصوص آنها بحث کنیم را بر روی کاغذ بیاوریم، با این کار حتی اگر برگه کاغذ را همراه خودمان به جلسه مذاکره نبریم احتمال فراموشی نکات نوشته شده کمتر خواهد بود.

میدانم، شاید می گویید نوشتن کار سختی است اما مطمئن باشید نتایج خوب این کار به زحمتش می ارزد.

دوره رایگان مذاکره شیخ علی

امتیاز ۵ از ۱ رای

پیشنهاد میکنم این مطالب رو هم بخونید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × دو =

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجتبی شیخ علی است | 1394 طراحی و اجرا : آژانس تبلیغاتی هور

رفتن به بالای صفحه